SSD Raid 0 Windows 7/8 finner ej disk

Permalänk

SSD Raid 0 Windows 7/8 finner ej disk

Tjena swecs, har nu kommit till gränsen att jag skiter i om jag har windows 7/8 vill endast att min raid0 ska fungera.
Har 2st nyinköpte Samsung 120gb Basic diskar inköpta.
Så lång jag har kommit:
Via Bios fixa så Sata port 1-4 är i Raid (Kan inte välja enskilda, har port 5-6 som normala "Sata" där jag har en lagrings disk)
Slagit ihop diskarna
Nu kan jag endast se diskarna inne i bios, när jag är inne i win7 som är installerat nu kan jag icke finna diskarna. När när jag tar upp windows 7/8 installation så ser jag inte heller någon raid config så långt ögat når. Så jag tankade "Raid controll drivers" för mitt mobo Crosshair IV formula. Men när jag jag laddar denna drive får jag meddelandet:
Win7:
"To continue installation, use the Load Driver option to install 32-bit and signed 64-bit drivers. Installing and unsigned 64-bit device driver is not supported and might result in an unusable Windows installation"
Win8:
Jag får inget meddelande utan kommer tillbaka då den vill att jag ska välja disk, men inga nya diskar har dykt upp.

What to do?
Speccs:
Mobo: Asus ROG Crosshair IV formula (AM3+ bios)
CPU: fx6100
SSD: 2xSamsung 120gb Basic

Edit 1:
utilities
5 nedifrån är drivern jag tankade.

http://support.asus.com/download.asp...0Formula&os=30

Edit 2:
Kan tillägga att jag inte kan hitta den i drive mangern, även fast den står som functional inne i bios/raid manager.

Edit 3:
För den som verkligen vill sätta sig in, det finns många med samma MOBO som har haft liknande problem. Första 20 länksen på google har ungefär samma problem som mig. Ingen tråd jag läst har slutat med lycka. Moderkortet stödjer RAID, det måste väll fungera?

Edit 4:
Min tanka är nu att drivern är fel, då jag får meddelandet: "To continue installation, use the Load Driver option to install 32-bit and signed 64-bit drivers. Installing and unsigned 64-bit device driver is not supported and might result in an unusable Windows installation" När jag försöker loada driver under installation. Har någon lite insight, shoot.

Permalänk
Medlem

Verkar som du har fel version, har du 32bitars eller 64 bitars os?

Permalänk

64, testat installera både 86 och 64 bitars. Same result

Permalänk
Medlem

Varför RAID0? Om en disk går sönder förlorar du all data på bägge diskarna.

Permalänk
Skrivet av NoWin:

Varför RAID0? Om en disk går sönder förlorar du all data på bägge diskarna.

Bättre prestanda, brutalt.