Ny gaminglaptop ska beställas 10-14k

Permalänk
Medlem

Ny gaminglaptop ska beställas 10-14k

Tjena!

Har bestämt mig för att köpa en ny laptop, men denna gång funderar jag på att beställa från utlandet eftersom det verkar ge mer för pengarna.
Har än så länge kollat på Deviltech.de och notebookguru.de, finns det fler siter som är kända och pålitliga med bra varor?
Är det bara tyskland som har så låga priser jmf med prestanda?

Som tidigare nämnt ska datorn vara en speldator som ska klara senare spelen så gott det går, med enda kravet att det ska vara 15,6 tum
(tidigare beställt lenovo y-500, såå mycket trassel att det blev återköp)

Tacksam för förslag på hemsidor samt laptops (även i sverige om det nu kan jämföras med de från utlandet)

Permalänk
Medlem

Kika in lite på ASUS Republic of Gamers- serien. Har personliga erfarenheter av en G74-SX och är grymt nöjd.
Finns även 15,6" version - G55.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karre88:

Tjena!

Har bestämt mig för att köpa en ny laptop, men denna gång funderar jag på att beställa från utlandet eftersom det verkar ge mer för pengarna.
Har än så länge kollat på Deviltech.de och notebookguru.de, finns det fler siter som är kända och pålitliga med bra varor?
Är det bara tyskland som har så låga priser jmf med prestanda?

Som tidigare nämnt ska datorn vara en speldator som ska klara senare spelen så gott det går, med enda kravet att det ska vara 15,6 tum
(tidigare beställt lenovo y-500, såå mycket trassel att det blev återköp)

Tacksam för förslag på hemsidor samt laptops (även i sverige om det nu kan jämföras med de från utlandet)

Det viktigaste är grafikkortet.. 7970m är ett måste

Permalänk
Medlem

en butik till i tyskland är mySN.de som säljer clevo likt deviltech men med i mitt tycke större utbud på konfigen på datorerna.

Permalänk
Medlem

Köp min! Ska byta över till stationär då det som annonsen beskriver inte blev studier...

Sänkte t.o.m priset idag för att få den såld... (ligger på underpris men vafan. Händer ju inget annars!)

http://www.blocket.se/stockholm/Webhallen_Config_17_3__Gaming...

Kanske borde läggas till... Garantin gäller fortfarande!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarnia3:

Köp min! Ska byta över till stationär då det som annonsen beskriver inte blev studier...

Sänkte t.o.m priset idag för att få den såld... (ligger på underpris men vafan. Händer ju inget annars!) http://www.blocket.se/stockholm/Webhallen_Config_17_3__Gaming...

Kanske borde läggas till... Garantin gäller fortfarande!

Ursäkta, men du säljer en laptop du köpt för 16 tusen och tror du ska kunna få 15 tusen för den? Inte ens om den var helt ny skulle du lyckas med det.
13,5 tusen är fortfarande överpris för en nästan halvår gammal laptop. Jag hade kanske betalat 10-11 tusen för den om den var i gott skick.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Ursäkta, men du säljer en laptop du köpt för 16 tusen och tror du ska kunna få 15 tusen för den? Inte ens om den var helt ny skulle du lyckas med det.
13,5 tusen är fortfarande överpris för en nästan halvår gammal laptop. Jag hade kanske betalat 10-11 tusen för den om den var i gott skick.

Det är din tolkning. Jag värderar till vad jag tycker att den är värd, tycker du inte likadant behöver du absolut inte köpa den! Det finns verkligen ingenting som tvingar dig

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt från den där tyska sidan. Får precis det man vill ha till riktigt bra pris. Tackar för tipset förövrigt, där kommer jag köpa i framtiden.

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M