Windows 8 fryser direkt? Hjälp!!! Snälla

Permalänk

Windows 8 fryser direkt? Hjälp!!! Snälla

På förmiddagen igår fungerade burken perfekt, var sedan borta några timmar. På kvällen sen började den frysa hela tiden. ÄVEN i felsäkert läge
Dom första gångerna tog det 4-5 minuter innan den frös men nu hinner jag knappt in på skrivbordet innan det händer, ibland även innan inloggning
Kan röra på musen, och markera genvägar (om jag hinner in) men kan inte klicka upp något. Tangenterna funger inte heller.

Har Sökt på det och har hittat många olika sätt och har testat alla, allt från återställning till kommandotolken men den envisas fortfarande med att frysa.

Om jag har fattat det så är det något med apparna som jävlas, men jag haft win8 i 4 månader och det har fungerat perfekt så varför nu?

Snälla, om någon har något svar och lösning så säg det
Skriver det här på en iPad

Permalänk
Medlem

Om datorn fryser oavsett vart du är skulle jag säga hårdvara.

Ta ut nån komponent och testa, typ ljudkort disk osv , om du har flera.

bios fryser den där?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Nä det hinner jag förbi

Permalänk

Hmm.. plockat isär, dammat av, kollat sladdarna och att inget annat är trasigt + testat med mitt förra GPU (nvidia 580) och boom samma sak, samma ställe.

Börjar bli väldigt snurrig på det här

Får nog testa med andra komponenter till resten "suck"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Talisman445:

Hmm.. plockat isär, dammat av, kollat sladdarna och att inget annat är trasigt + testat med mitt förra GPU (nvidia 580) och boom samma sak, samma ställe.

Börjar bli väldigt snurrig på det här

Får nog testa med andra komponenter till resten "suck"

Gissar nog på något slags värme problem..

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk

Har testat mycket nu, men funkar fortfarande inte och nu tror jag att jag gjort det värre......
Hittade något om att min SSD (där win8 är installerat) och HDD inte kan samarbeta eftersom en win8 patch gjorde något med apparna.

Bestämde mig för att testa en lösning, det var meningen att man skulle ändra någon inställning i bios/uefi.
"Hot swap" mellan diskarna som skulle fixa patchbuggen, problem är att det inte finns något sånt på min Asrock P67 pro3. hittade inget i manualen heller så jag besämde mig för att prova mig fram (dum ide) och nu står den bara och tuggar i startskärmen i all evighet.
För står inte hur för jag har ändrat tillbaka allt, blir nog att installera om windows och om inte det funkar......... vad mer finns det att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Talisman445:

På förmiddagen igår fungerade burken perfekt, var sedan borta några timmar. På kvällen sen började den frysa hela tiden. ÄVEN i felsäkert läge
Dom första gångerna tog det 4-5 minuter innan den frös men nu hinner jag knappt in på skrivbordet innan det händer, ibland även innan inloggning
Kan röra på musen, och markera genvägar (om jag hinner in) men kan inte klicka upp något. Tangenterna funger inte heller.

Har Sökt på det och har hittat många olika sätt och har testat alla, allt från återställning till kommandotolken men den envisas fortfarande med att frysa.

Om jag har fattat det så är det något med apparna som jävlas, men jag haft win8 i 4 månader och det har fungerat perfekt så varför nu?

Snälla, om någon har något svar och lösning så säg det
Skriver det här på en iPad

Mina appar slutade också fungera efter ca 3mån i windows 8. Dock kunde jag använda datorn som vanligt utan The New UI (Metro) gränssnittet. Jag försökte i dagar att fixa problemet med diverse lösningar. Skapa lokala konton, återställning, uppdatering av programvara och så vidare. Inget fungerade. Tillslut gick jag tillbaka till windows 7.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än så

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk

Polaren fick samma problem, Enda som löste hans problem var installera om windows 8, Andra gången så sket jag i windows 8 och gav han windows 7

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller