Byte av grafikkort, från GTX570 till GTX690

Permalänk

Byte av grafikkort, från GTX570 till GTX690

Hej gott folk! Nu kommer lite dumma frågor från en rookie som ska byta grafikkort för första gången. Har läst runt lite på nätet men inte hittat något konkret. Nu ber jag er om lite hjälp.

1. Om jag har förstått allt rätt så avinstallerar jag alla drivisar genom kontrollpanelen.
2. Installera driver sweeper och ta bort det sista i felsäkert läge, är det någon som har en vettig länk till driver sweeper vore det sjukt nice.
3. Slå av burken ut med strömmen och byta kortet?

Har jag missat ngt eller är det någon som har några tips å tricks? All hjälp uppskattas mycket tacksamt!

Mvh Henke

Permalänk
Medlem

1. Japp
2. Stämmer bra, om man behöver felsäkert läge vet jag dock inte, jag brukar köra utan. Länk kan du googla fram, första träffen om du söker på det.
3. Stämmer bra, har du ESD-armband etc? Och antar att du har nätagg så det räcker och så?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

eftersom att du inte byter till AMD så behöver du inte ta bort drivrutinerna. och ja du stänger av burken och drar ut ström kabeln ifrån nättagget, för att vara på den säkra sidan och sen byter kortet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Swehank88:

Hej gott folk! Nu kommer lite dumma frågor från en rookie som ska byta grafikkort för första gången. Har läst runt lite på nätet men inte hittat något konkret. Nu ber jag er om lite hjälp.

1. Om jag har förstått allt rätt så avinstallerar jag alla drivisar genom kontrollpanelen.
2. Installera driver sweeper och ta bort det sista i felsäkert läge, är det någon som har en vettig länk till driver sweeper vore det sjukt nice.
3. Slå av burken ut med strömmen och byta kortet?

Har jag missat ngt eller är det någon som har några tips å tricks? All hjälp uppskattas mycket tacksamt!

Mvh Henke

Skippa både 1 och 2. Totalt onödigt då 570 och 690 använder exakt samma drivrutiner. Se däremot gärna till att installera 314.07 när du är klar om du inte redan kör den.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Skippa både 1 och 2. Totalt onödigt då 570 och 690 använder exakt samma drivrutiner. Se däremot gärna till att installera 314.07 när du är klar om du inte redan kör den.

Sweet fan det låter nästan för enkelt!

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Skippa både 1 och 2. Totalt onödigt då 570 och 690 använder exakt samma drivrutiner. Se däremot gärna till att installera 314.07 när du är klar om du inte redan kör den.

Allt funka prima! TACK!

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

1. Japp
2. Stämmer bra, om man behöver felsäkert läge vet jag dock inte, jag brukar köra utan. Länk kan du googla fram, första träffen om du söker på det.
3. Stämmer bra, har du ESD-armband etc? Och antar att du har nätagg så det räcker och så?

Hej! Använder alltid ESD armband vågar inte chansa med så dyra grejer! 900w nätagg borde räcka?

Permalänk
Medlem

Det räcker gott o väl

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit