Asrock gör chassi med BMW Designworks

Permalänk
Melding Plague

Asrock gör chassi med BMW Designworks

Taiwanesiska Asrock går i Thermaltakes fotspår och tar hjälp av BMW Designworks för att utforma ett iögonfallande chassi. Dessutom visar företaget upp kommande moderkort för Intel Haswell.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

*tittar med spänning*....... aaaaaand it's ugly.

Permalänk
Inaktiv

Vad gör alla dessa bilmärken i dator/elektronik-branschen..?

Permalänk

tycker personligen att det ser hemskt ut och gissar på att dom kommer bli j.vligt dyrt. Föredrar enkla chassi med lite rundare former.

Permalänk
Medlem

Hur kan dom göra så snygga bilar men så fula chassin?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Fulaste chassit jag sett.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

hmm, inte var den fin nånstans, sen såg det väldigt trångt ut inne i lådan också

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Fristående produkt... ja tack! Dom ska bara fixa till sidan på den^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut, ser ut mer än bara en kantig burk som 95% dagens chassin gör ute på marknaden.

Men inte vill jag varken ha med BMW att göra eller gråmetal inne i chassit, det ska vara svart.

Permalänk
Hedersmedlem

Visste inte att Chris Bangle var kvar hos BMW och dessutom börjat röka crack.

Hoppas det glöms bort och aldrig kommer ut på marknaden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fixa till sidorna så var det faktiskt riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Usch vad fult :/
BMW borde hålla sig till att göra bilar, inte chassin.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Gillade formen, men designmässigt var det förjävligt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Fixa till sidorna så var det faktiskt riktigt snyggt!

Helheten och urfrästa "handtagen" är snyggt tycker jag, men sen har de förstört med detaljerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeafBox:

Hur kan dom göra så snygga bilar men så fula chassin?

Otroligt, förmodligen sätter de designerlärlingarna som misslyckats med att skapa säljbara bilar på beställningsjobb från datorchasiebeställare och annat krafs..
De riktigt geniala som jobbar med design ser aldrig datorchassiebranchen röken av. Kanske där de kan göra sitt "examensarbete" eller där de kan brassa på med fula som de tycker innovativa framtidsdesigner eller helt enkelt blir avstjälpta som en slutstation innan pension vid trettiofem..
I alla fall som jag tror efter ha studerat slutresultaten hitills..

Permalänk
Medlem

Härligt att utvecklarna börjar kirra lite bättre ljud på integrerade ljudkorten.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
99:e percentilen

Hehe, chassi som inte är ett helt neutralt rätblock = rage från SweClockers medlemmar. Slår aldrig fel.

Bild för den som inte störs av det: http://i.imgur.com/fZ0h8hx.png

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA. BMW USA:s designteam ställer till det igen. Möjligtvis att det kanske finns något generic Deltaco-chassi som är fulare än det där, men jag tvivlar.

1:a pris för fulaste itx-chassi någonsin! *applåder*

Tillägg: det är för fasen inte ens originellt; det luktar inte lite xbox över det hela.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Usch vad fult :/
BMW borde hålla sig till att göra bilar, inte chassin.

Fast bilar behöver väl också chassin ;)?

Visa signatur

Macbook Pro 15'' Early 2013 2.4Ghz Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD kopplad till Belkin Thunderbolt express.
Dell U2711, AKG K712 Pro, Beyerdynamic DT-1350, Audiolab M-DAC, ELAC AM-180 Aktiva Högtalare.
Ducky TKL PBT Engraved Cherry Brown, Logitech G700

Permalänk
Medlem

Ta bort de fula Kanterna, Sen lägga det ner.... och Voila ett fräscht HTPC schassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Visste inte att Chris Bangle var kvar hos BMW och dessutom börjat röka crack.

Hoppas det glöms bort och aldrig kommer ut på marknaden.

Tack den kommentaren gjorde min kväll!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Jag tycker att chassit är riktigt läckert och sen är det på tiden att vi börjar få itx-chassin med "liggande" grafikkort. Smart. Är inte prislappen allt för saftig så blir det nog ett sånt helt klart.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Påminner den inte en del om gamingmusen BMW designade åt Thermaltake.
http://www.sweclockers.com/nyhet/14955-bmw-designworks-gor-ga...
Heh, chassi och mus som cylonerna i Battlestar Galactica skulle ha designat dem.

Känns som någon på BMW har överdoserat på Dak Future Sci-Fi...

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem

BMW har ju inte designat en snygg bil sedan E46 så inte konstigt att detta var fult..

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

Ser ut som ett SFF chassi från Dell/HP som någon misslyckad konstfack elev har snik moddat.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Fy fasiken. Var verkligen ingen vacker syn det där!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Gillar idén med lådan, dvs att trycka in ett grafikkort på det viset istället för det vanliga. Dock var det inte jättevackert, men tycker att någon kan ta efter hur grafikkortet är monterat

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fernlund:

Fast bilar behöver väl också chassin ;)?

Fast nä! Fast jo! Eller? Nä!!... Nä??
*Går och gråter i ett hörn*

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Oj, väldigt många här som verkligen avskyr utseendet haha! Aja, några få fler än jag verkar iaf tycka att det var riktigt schysst, bortsett från plexisidorna...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

P12-chassi.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.