Permalänk
Medlem

Overlord 1440p 120Hz

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Ser nästan ut som min Yamakasi.

Inte testat dom men sitter själv på en 100-130hzare med IPS-panel, rekommenderas

http://120hz.net/content.php

Ser ut som min fast annan fot typ. Och lite annat skal.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst FAQ lite tydligare verkar det som att Overlord Tempest X270OC är så pass ny att den inte ens släppts på marknaden.
De första som beställt ska få dessa i början av december, ska bli riktigt spännande att se vad folk säger.

Hittade också det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=Jcnbnxlci3Q

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Antar det inte är standard hz utan Overclock som catleap.
Undrar om det kommer komma en native 120hz IPS, väntar tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Efter att ha läst FAQ lite tydligare verkar det som att Overlord Tempest X270OC är så pass ny att den inte ens släppts på marknaden.
De första som beställt ska få dessa i början av december, ska bli riktigt spännande att se vad folk säger.

Hittade också det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=Jcnbnxlci3Q

Läs nedan.

Skrivet av Nivity:

Antar det inte är standard hz utan Overclock som catleap.
Undrar om det kommer komma en native 120hz IPS, väntar tills dess.

Det är troligen en Catleap som de lyckas få ommärkt

Det tar nog ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Jag funderar på att beställa en, men vart såg du att man får dem i december? står out of stock..
Mvh Frank!

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Jag och en vän till mig har förbeställt en varsin sådan(Vi var en av de första som beställde). Som det ser ut nu så kommer vi få den runt mitten av december.

Skrivet av Nivity:

Antar det inte är standard hz utan Overclock som catleap.
Undrar om det kommer komma en native 120hz IPS, väntar tills dess.

Det är med överklock, det är en LG-panel och jag tror det använder samma kretskomponent som "catleap 2b".

Skrivet av Frankoz:

Jag funderar på att beställa en, men vart såg du att man får dem i december? står out of stock..
Mvh Frank!

De är out of stock, det finns väldigt få antal och kanske 200 skärmar av OC modellen blev förbeställda redan första dagen (4e september). Den första leveransen av OC skärmar kommer i december, som kanske kommer ha runt 300-400 skärmar(inte säker). Sen kommer det väl ta ett tag till innan nästan leverans kommer.

Det finns de som har beställt icke OC modell som redan har fått sin skärm...vet att overlord har ett forum men har inte tid att hitta länken just nu!

EDIT: http://www.overlordforum.com/
Jag tror det är någon som har gjort en liten review på 60hz modellen som bör finnas på den sidan
EDIT 2:https://www.facebook.com/overlordcomputer deras facebook sida

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundiin:

Jag och en vän till mig har förbeställt en varsin sådan(Vi var en av de första som beställde). Som det ser ut nu så kommer vi få den runt mitten av december.

Nå? hur är dom då? Är dom ok för gaming?
Jag är sugen på att lägga en beställning på en sådan när dom kommer in på lager igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pittsa:

Nå? hur är dom då? Är dom ok för gaming?
Jag är sugen på att lägga en beställning på en sådan när dom kommer in på lager igen.

Jodå, den fungerar fint. 2560x1440 är riktigt härligt, i vissa spel är det sådan j*vla skillnad. Jag kör mycket FPS/shooters såsom CS:GO, BF3, MOH:W, DayZ, APB och den fungerar bra i dem alla.
Jag fick upp min skärm till cirka 115Hz men då hade jag en del artifakter på skärmen så kör den i 110Hz. Finns inte så mycket mer att säga, det är en härlig skärm.
Bara en sak som är smått irriterande är att när den är överklockad så har den "coilwhine" när datorn belastas eller när man bara sitter i webbläsaren ibland.

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att överklocka skärmarna?

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundiin:

Jodå, den fungerar fint. 2560x1440 är riktigt härligt, i vissa spel är det sådan j*vla skillnad. Jag kör mycket FPS/shooters såsom CS:GO, BF3, MOH:W, DayZ, APB och den fungerar bra i dem alla.
Jag fick upp min skärm till cirka 115Hz men då hade jag en del artifakter på skärmen så kör den i 110Hz. Finns inte så mycket mer att säga, det är en härlig skärm.
Bara en sak som är smått irriterande är att när den är överklockad så har den "coilwhine" när datorn belastas eller när man bara sitter i webbläsaren ibland.

Låter bra det. Är riktigt sugen på ett köp nu. Såg på Facebook att Overlord Computer sålde iväg en batch med OC skärmar idag kl 18.00. Dom var slut vid 20.00 och jag hann inte få tag på någon.
Så nu blir det nog en Shimian qh270-lite från ebay och ett PCB från Overlord.

Permalänk
Medlem

Jag har två skärmar en som går till 117 hz (har lagt ut den till försäljning http://www.sweclockers.com/annons/78624-overklockningsbar-ove... ) och en som går till 125 hz. Men det suger kraft som bara den om man vill ha fps för att mätta dessa frekvenser på en såpass högupplöst skärm.

Överklockning kan man göra på två sätt; 1. Genom att först patcha Nvidias drivrutin så att de tillåter högre frekvenser, sen köra dem i testläge och slutligen överklocka med ett program (CRU). Det finns videor som visar hur man göra så det är inte så svårt.
2. Senaste Nvidia drivisarna har inbyggd överklockningsfunktion, man skapar en egen upplösning i Nvidias kontrollpanel och sen är det bara att köra på den. Så kör jag nu på 96 hz.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?