Permalänk
Medlem

Skype Problem i W8

Tjena! Jo jag har ju då ett problem med Skype i Windows 8.
Det brukar helt plötsligt 'sluta fungera' mitt i samtal (oftast gruppsamtal). Det kanske händer var 5-45minut om och om igen. Jag finner detta väldigt störande att behöva starta om Skype hela tiden! Kanske finns det någon med liknande problem? Tacksam för snabba svar.

MVH

Permalänk

Jag har precis samma problem! jag tror att det är att den tar upp din röst för högt och sedan lägger "the bar" så pass hög att du inte kan gå över den varpå din mic blir tyst :/ det är fruktansvärt irriterande! skönta att höra att du finns där ute så det inte är fel på mina grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stora Sture:

Jag har precis samma problem! jag tror att det är att den tar upp din röst för högt och sedan lägger "the bar" så pass hög att du inte kan gå över den varpå din mic blir tyst :/ det är fruktansvärt irriterande! skönta att höra att du finns där ute så det inte är fel på mina grejer

Ja, man får ju panik i raids på wow, mitt i lol Games osv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iiGroMyZ:

Ja, man får ju panik i raids på wow, mitt i lol Games osv

Pratar vi om skrivbords-Skype eller Windows 8-app-Skype?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Pratar vi om skrivbords-Skype eller Windows 8-app-Skype?

Desktop versionen

Permalänk
Skrivet av Stora Sture:

Jag har precis samma problem! jag tror att det är att den tar upp din röst för högt och sedan lägger "the bar" så pass hög att du inte kan gå över den varpå din mic blir tyst :/ det är fruktansvärt irriterande! skönta att höra att du finns där ute så det inte är fel på mina grejer

2
Det kan du ändra. Gå in på inställningar, sen till fliken med 'mic/hörlursinställningar' och kryssa av rutan "låt skype ändra mina inställingar" (eller något liknande) vid mikrofonen. Kanske inte världens bästa beskrivning men jag har inte skype till windows tillgängligt just nu.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stora Sture:

Desktop versionen

Samma här, appen är ju värdelös då allt bara är krångligt.

Skrivet av FudgieCars:

2
Det kan du ändra. Gå in på inställningar, sen till fliken med 'mic/hörlursinställningar' och kryssa av rutan "låt skype ändra mina inställingar" (eller något liknande) vid mikrofonen. Kanske inte världens bästa beskrivning men jag har inte skype till windows tillgängligt just nu.

Slog på de, återkommer med resultat

Permalänk

haha jag ber om ursäkt men, jag hittar inte detta du pratar om vägled mig någon snälla! haha ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iiGroMyZ:

Samma här, appen är ju värdelös då allt bara är krångligt.

Har du samma problem i appen?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Har du samma problem i appen?

Har aldrig riktigt andvänt appen. Då allting bara känns krångligt och deskop versionen känns mycket simplare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stora Sture:

haha jag ber om ursäkt men, jag hittar inte detta du pratar om vägled mig någon snälla! haha ^^

När du är i ett samtal i skype så finns det 5 'staplar' (du vet sådana som visar teckningen på mobiler) Klickar du på den så kommer det upp en liten ruta. I rutan finns en del olika tabs såsom Mikrofon, Webkamera mm.
Tryck på mikrofon och kryssa i rutan 'Låt skype justera dina mikrofoninställningar' Klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av iiGroMyZ:

När du är i ett samtal i skype så finns det 5 'staplar' (du vet sådana som visar teckningen på mobiler) Klickar du på den så kommer det upp en liten ruta. I rutan finns en del olika tabs såsom Mikrofon, Webkamera mm.
Tryck på mikrofon och kryssa i rutan 'Låt skype justera dina mikrofoninställningar' Klart

EDIT: Bilder

Permalänk

Okey då testar jag det tack!

Permalänk
Medlem

Usch så hemsk auto-justeringen av ljudet är. Litar inte ett dugg på den. Jag vill köra på en fast nivå, den har spökat för mig tidigare men inte så hårt att det blir helt tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Usch så hemsk auto-justeringen av ljudet är. Litar inte ett dugg på den. Jag vill köra på en fast nivå, den har spökat för mig tidigare men inte så hårt att det blir helt tyst.

För mig har det funkat perfekt hitills iaf. Dock så dör skype fortfarande.. Det står att det tydligen ska vara min 'Internetanslutning' men det litar jag inte på för 1öre. Ligger på lina 15mb/s. Allt annat fuknkar perfekt för mig i W8

Skrivet av Stora Sture:

Okey då testar jag det tack!

Inga problem

Permalänk
Medlem

Problemet med auto funktionen är ju också att om du råkar hosta i micen så kommer alla ändå höra det skithögt och sedan blir ditt ljud lågt tills du har pratat i normal ton så den återställs...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Problemet med auto funktionen är ju också att om du råkar hosta i micen så kommer alla ändå höra det skithögt och sedan blir ditt ljud lågt tills du har pratat i normal ton så den återställs...

Okej.. Men det sägs av Skype att min anslutning ska vara dålig.. Skitsnack enligt mig

Permalänk
Inaktiv

Jag slutade helt att använda desktopversionen, kunde inte ens få upp rutan.
App-Skype är annorlunda, men fungerar iaf, även om jag en gång var i ett samtal på min stationära dator, och 10 minuter senare så ringde samma samtal mig på min laptop med W8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag slutade helt att använda desktopversionen, kunde inte ens få upp rutan.
App-Skype är annorlunda, men fungerar iaf, även om jag en gång var i ett samtal på min stationära dator, och 10 minuter senare så ringde samma samtal mig på min laptop med W8.

För mig mig är det tvärt om. Jag började med skype appen i Windows 8, men insåg snabbt att såfort skype fönstret inte är aktivt/synligt så "mutas" samtalet, även om det fortfarande håller på i bakgrunden.
Extremt frustrerande och enn jävla tabbe ifrån Microsoft's sida.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]