Lian Li gör aluminiumchassin för gamla som nya formfaktorer

Permalänk
Melding Plague

Lian Li gör aluminiumchassin för gamla som nya formfaktorer

Datorlådor av aluminium är Lian Li:s melodi och det blir mer av den varan på Cebit 2013. På plats visas stora som små chassin i en uppsjö olika format.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blir alltid så glad då jag läser nyheter om chassin från Lian-Li för då vet jag att kommer få se bilder på eloxerad aluminium i mängder.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Såg ut att vara hög kvalitet som vanligt, men var faktiskt ingenting som såg intressant ut här inte

Permalänk
Medlem

Lian-li håller ju samma standard med chassin, det går ju bara att göra ett chassi på så många sätt liksom. Tycker dom lyfter upp marknaden mycket. Dock så hade det vart helt underbart om du skulle kunna bygga ett i samma stil som Obsidian.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Entusiast

Lite synd att PC-Q05B inte hade plats för en liten optisk läsare. Hade ju suttit riktigt fint med en slot-in Bluray i fronten där.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Varför envisas lian li med att ha så grå insida i sina chassin? Tycker att det skulle ge så mycket om de hade kostat på sig att anonisera det svart eller så..

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Den lilla väskan såg ju nice ut som LANburk. Synd bara att det inte var två exanpionsportar och hål i golvet med filter. Då hade man kunnat få i graffikkort modell värre.

Permalänk
Medlem

Hade hoppats lite mer på Lian Li.
Mitt PCQ-08R är iofs väldigt bra fortf men skulle vilja se lite omskyfflingar i deras små chassis. Alla ser likadana ut och har samma svagheter.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Jag tycker det är hög tid för Lian Li att tänka om när det kommer till namngivning av sina produkter. Det är aldrig namn som sätter sig på minnet utan bara konstiga bokstavs- och sifferkombinationer.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hag.com:

Varför envisas lian li med att ha så grå insida i sina chassin? Tycker att det skulle ge så mycket om de hade kostat på sig att anonisera det svart eller så..

väldigt praktiskt med ljus insida så man ser Bra. Fult eller inte är en smaksak men färgen går inte att jämföra med grå plåtlådor. Aluminium en är betydligt snyggare och personligen föredrar jag dessa ljusa insidor mot kolsvarta innandömmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Den lilla väskan såg ju nice ut som LANburk. Synd bara att det inte var två exanpionsportar och hål i golvet med filter. Då hade man kunnat få i graffikkort modell värre.

Du såg väl i nyheten att det redan finns en större modell PC-TU200, som har plats för två expansionskort? Ta en titt på prisjakt bara
Den modellen har lite hål i golvet, men inget filter och ingen fläktplats där såvitt jag vet. Nackdelen med det chassit är väl just ventilationen. Enda fläktplatsen är frontfläkten egentligen.. (och nätagget då)
... finns inte plats för fläkt i bak, och handtaget tar upp hela taket.

Hade det chassit bara liiite bättre kylning så skulle det räcka till en rätt fet LAN-burk känns det som

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Varför envisas lian li med att ha så grå insida i sina chassin? Tycker att det skulle ge så mycket om de hade kostat på sig att anonisera det svart eller så..

Det finns t.ex. PC-V2120X

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_sQuinty:

Det finns t.ex. PC-V2120X

Precis, och just den modellen ser man till höger på första bilden ( i bildspelet med 4 bilder )

Men som man kan se så blir ju allt kolsvart. Fingeravtryck syns väldigt väl och för att inte tala om allt damm som lyser lång väg på en svart burk. Föredrar helt klart versionerna som är helt i silver både inuti och utanpå men som sagts tidigare, detta är ju en smaksak.

Permalänk
Avstängd

Klassisk Lian Li, mycket snyggt utanför men inte inuti chassit, kabeldragning och andra smarta lösningar utesluts.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bingobelle:

väldigt praktiskt med ljus insida så man ser Bra. Fult eller inte är en smaksak men färgen går inte att jämföra med grå plåtlådor. Aluminium en är betydligt snyggare och personligen föredrar jag dessa ljusa insidor mot kolsvarta innandömmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med. Att montera ett svart moderkort i ett svart Define R4 med svarta skruv var inte det smidigaste jag någonsin gjort. Speciellt inte när skrivarna smet. Ser inte riktigt vad färgen på insidan har för estetisk betydelse så länge inte chassit har ett fönster.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Gigabyte

PC-Q05B ser inte helt fel ut

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Dags att de anställer en designer snart kanske? Nog för att stilrent är cleant. Men det finns en gräns där med Något som är väldigt billigt är att anodisera skiten i olika färger. Jag hade en PC-60 som jag lät anodisera så att stommen var röd och ytterplåtarna mörkblå. Blev ett helt annat chassie utseendemässigt. Att bara erbjuda silver och svart när man så enkelt kunde erbjuda massor med färger är svagt. Speciellt när man inte har någon annan design på lådorna. De har väl sett likadana ut i 10 år snart...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB