Permalänk
Medlem

Montera iso

Hej.

Snabb fråga angående det inbyggda verktyget för att montera iso-filer i W8. Finns denna funktion endast i PRO-versionen?
Sitter med ett icke-pro och där verkar det inte funka. Ingen 'mount' i menyer, och iso-filen mountas inte heller när jag dubbelklickar på den. Får istället en fråga om vilket program jag vill öppna iso-filen med.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickel:

Hej.

Snabb fråga angående det inbyggda verktyget för att montera iso-filer i W8. Finns denna funktion endast i PRO-versionen?
Sitter med ett icke-pro och där verkar det inte funka. Ingen 'mount' i menyer, och iso-filen mountas inte heller när jag dubbelklickar på den. Får istället en fråga om vilket program jag vill öppna iso-filen med.

Wiki säger att det går.

Vad är dina iso-filer associerade med för program?

Jag kan högerklicka på en iso och välja montera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickel:

Hej.

Snabb fråga angående det inbyggda verktyget för att montera iso-filer i W8. Finns denna funktion endast i PRO-versionen?
Sitter med ett icke-pro och där verkar det inte funka. Ingen 'mount' i menyer, och iso-filen mountas inte heller när jag dubbelklickar på den. Får istället en fråga om vilket program jag vill öppna iso-filen med.

Högerklicka på iso-filen och välj öppna med. Välj utforskaren, sen kan du högerklicka och montera iso finns tillgängligt. Jag råkade ut för samma efter jag installerat winzip, glömde kolla filassociationerna vid installationen.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar.

I mitt fall var det uppenbarligen installationen av ImgBurn som 'ställt till' det. Högerklick > Öppna med > Utforskaren ordnade det hela.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Dubbelklicka på en iso fil eller en VHD för att få upp en ny enhet, ännu lättare

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200