Vad spelar ni för spel och vad tränar ni?

Permalänk
Medlem

Vad spelar ni för spel och vad tränar ni?

Hittade ingen liknande tråd och tänkte slå hål på myten om att datorspels-spelare har dålig hälsa och inte tränar...

Själv spelar jag D3 och SC2 och tränar simning varvat med gym.
Bara att fortsätta fylla i

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag spelar inga datorspel och tränar simning och snabba promenader. Ajdå, där bröt jag trenden, en icke-spelare som tränar. Fast datorintresserad är jag ju och överviktig dessutom (gått ner 11 kg sedan december dock)...

Permalänk
Medlem

Datorintresserad räknas absolut!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Spelar Trackmania, borde sluta och börja spela JA2 igen. Träningen beror på vad i naturne jag får för mig att tukta. I går var det ned blåsta grenar som behövde kapas och dras iväg.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

QW, Q2 och andra gamla goda saker.
Cykling (60km varje arbetsdag, ren transport), Gym 4-5x per vecka och Krav Maga 1 gang i veckan

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk

Jag spelar i princip inga spel och har tyvärr inte tid att träna eller ens umgås socialt med folk på fritiden.

Det jag förundras över är hur folk har tid att spela? Visst det finns gott om överintellektuella personer på jobbet som spelar på fritiden, men för oss dödliga så är det ett antal timmars arbete att ta med sig hem varje dag som vi måste göra. Och tiden räcker knappt till, där vissa får minska på sina fritidsintresse som att sova för att klara uppgifterna. (minska sömnen är en långvarig hålbar utveckling )

När man blir så duktig så att man får någon fritid så ligger inte spel högst upp på listan vad man sa använda denna fritid till.

Så jag förundras inte alls att gamers har tid att träna, jag förundras dock över att ej "överintellektuella" klarar av att kombinera några timmars speltid per dag med en vettig karriär.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det blir just nu lite LotRO, Impire, Freespace 2 Open när jag hinner (och medan jag väntar på Star Citizen)

Träningsbiten består nu av intervall+corepass måndagar, bodycombat+corepass torsdagar samt danskurser på söndagar.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag spelar i princip inga spel och har tyvärr inte tid att träna eller ens umgås socialt med folk på fritiden.

Det jag förundras över är hur folk har tid att spela? Visst det finns gott om överintellektuella personer på jobbet som spelar på fritiden, men för oss dödliga så är det ett antal timmars arbete att ta med sig hem varje dag som vi måste göra. Och tiden räcker knappt till, där vissa får minska på sina fritidsintresse som att sova för att klara uppgifterna. (minska sömnen är en långvarig hålbar utveckling )

När man blir så duktig så att man får någon fritid så ligger inte spel högst upp på listan vad man sa använda denna fritid till.

Så jag förundras inte alls att gamers har tid att träna, jag förundras dock över att ej "överintellektuella" klarar av att kombinera några timmars speltid per dag med en vettig karriär.

Vad är det som tar upp din tid om du varken har tid att träna eller ens umgås med folk!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Spelar allt möjligt. Träning håller jag inte på med.

Permalänk
Inaktiv

Jag spelar wow lite till och från samt tränar Kickboxning och brassejutsu

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag spelar i princip inga spel och har tyvärr inte tid att träna eller ens umgås socialt med folk på fritiden.

Det jag förundras över är hur folk har tid att spela? Visst det finns gott om överintellektuella personer på jobbet som spelar på fritiden, men för oss dödliga så är det ett antal timmars arbete att ta med sig hem varje dag som vi måste göra. Och tiden räcker knappt till, där vissa får minska på sina fritidsintresse som att sova för att klara uppgifterna. (minska sömnen är en långvarig hålbar utveckling )

När man blir så duktig så att man får någon fritid så ligger inte spel högst upp på listan vad man sa använda denna fritid till.

Så jag förundras inte alls att gamers har tid att träna, jag förundras dock över att ej "överintellektuella" klarar av att kombinera några timmars speltid per dag med en vettig karriär.

När man sedan kombinerar heltidsarbete med familj och barn, då ska du se att man får prioritera en hel del i tiden (jag vet inte du kanske också har familj och barn). För egen del har det varit mycket begränsad fritid senaste 10 åren men det börjar bli bättre nu när barnen inte är så små längre (6 och 9 år) så nu har jag ändå tid till några timmars träning i veckan och några timmars datortid med. Resulterade också i 30 kg övervikt men nu är det bara 20 kg kvar att gå ner. Man måste våga säga nej till att arbeta massa övertid, annars får man inget eget liv...

Permalänk

Spelar lite olika, tränar thaiboxning, BJJ och brottning. Försöker även klämma in gym 1-2 gånger i veckan

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Vad är det som tar upp din tid om du varken har tid att träna eller ens umgås med folk!?

Arbetsuppgifter som måste vara klara innan kort deadline och att dessa är lågt skattade. Vilket betyder en väldigt massa obetald övertid.

Nå som sagt jag förvånas inte att vissa har tid att både träna och spela, men kombinera dessa två tillsammans med en vettig karriär. Ja då är man knappast normalbegåvad.

Och som ronnylov nämnde familj och barn.. Ja hinna med allt detta.
Min fördom emot gamers som spelar mycket är att de sammantaget får dra ner på detta. Att prioritera bort saker som sömn för att få mer tid är inte hållbart.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Spelar ytterst lite UT samt spelar pingis en gång i veckan i ca~40-60min.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Spelar Legend of Grimrock (och FTL tills jag tröttnade på att det tedde sig så slumpartat) och tränar två eller tre gånger i veckan med en kettlebell. Blir inte direkt större, men så länge kroppen ej går sönder och man gör funktionella framsteg så fungerar det.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd

Spelar sandbox-MMOs, samt RTS, FPS och MOBA då och då. Gym 3 gånger i veckan och jobb på det.

Permalänk

Spelar lite allt möjligt men för tillfället mest Cs:GO och FTB.

Skatar 3ggr i veckan, trampolin flera dagar i veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem

Spelar Minecraft och BL2. Tränar Boxning 4/5 pass i veckan och springer 3 gånger/vecka.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Spelar mest bara Dota2 i dagsläget, hinner inte med något annat direkt.
Tränar på gym 5-7 gånger i veckan. Mest bodybuilding/fitness men funderar på att eventuellt börja med olympisk tyngdlyftning eller klassisk styrkelyft. Vägde 66kg när jag började träna för omkring 2½ år sedan, för en månad sedan vägde jag 82kg. Nästan bara muscle gains

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Spelar mest bara Dota2 i dagsläget, hinner inte med något annat direkt.
Tränar på gym 5-7 gånger i veckan. Mest bodybuilding/fitness men funderar på att eventuellt börja med olympisk tyngdlyftning eller klassisk styrkelyft. Vägde 66kg när jag började träna för omkring 2½ år sedan, för en månad sedan vägde jag 82kg. Nästan bara muscle gains

6,4 kilo muskler per år låter mycket

Styrkelyft tycker jag själv är rätt skoj eftersom utvecklingen går riktigt snabbt, men själva övningarna är mördande. Sällan man är pepp på tunga knäböj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klingon:

6,4 kilo muskler per år låter mycket

Styrkelyft tycker jag själv är rätt skoj eftersom utvecklingen går riktigt snabbt, men själva övningarna är mördande. Sällan man är pepp på tunga knäböj.

Alltid pepp på tunga knäböj

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Spelar för tillfället mest gamla strategispel i Dosbox, ibland även lite nyare. Även Elder Scrolls etc slinker ner beroende på humör.

Tränar rodd, landsvägscykling och löping regelbundet på sommaren. Simmar och åker längskidor lite halvlamt när vädret är det rätta.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Arbetsuppgifter som måste vara klara innan kort deadline och att dessa är lågt skattade. Vilket betyder en väldigt massa obetald övertid.

Nå som sagt jag förvånas inte att vissa har tid att både träna och spela, men kombinera dessa två tillsammans med en vettig karriär. Ja då är man knappast normalbegåvad.

Och som ronnylov nämnde familj och barn.. Ja hinna med allt detta.
Min fördom emot gamers som spelar mycket är att de sammantaget får dra ner på detta. Att prioritera bort saker som sömn för att få mer tid är inte hållbart.
Skickades från m.sweclockers.com

Och vad anser du som en vettig karriär? Och för den delen lön. Visst, driver man eget företag eller är chef för rätt stort antal personer så förstår jag att man får ägna extremt mycket tid åt jobbet. Men så som du uttrycker det så låter det mest som att du överarbetar jämfört med andra personer som antagligen tjänar lika mycket. Förstår väl dock när man har familj och speciellt unga barn. Träna kan man t.ex. göra på lunchen och sedan köra matlåda som går snabbt om man absolut inte hinner göra det annars.

Men för ontopic så kanske det blir någon timme CS:GO i veckan och spelar för tillfället squash och någon dag gym varje vecka.

Permalänk
Skrivet av Handa:

Och vad anser du som en vettig karriär? Och för den delen lön. Visst, driver man eget företag eller är chef för rätt stort antal personer så förstår jag att man får ägna extremt mycket tid åt jobbet. Men så som du uttrycker det så låter det mest som att du överarbetar jämfört med andra personer som antagligen tjänar lika mycket. Förstår väl dock när man har familj och speciellt unga barn. Träna kan man t.ex. göra på lunchen och sedan köra matlåda som går snabbt om man absolut inte hinner göra det annars.

Men för ontopic så kanske det blir någon timme CS:GO i veckan och spelar för tillfället squash och någon dag gym varje vecka.

Vettig karriär är individuellt, där varje person utifrån sina förutsättningar gör det den kan för att trygga sin framtid. Vilket område man nu väljer kvittar, ta t.ex. yrket telefonförsäljare som kan vara bland de sämre jobben, men det finns ändå chans att få detta att bli ett riktigt bra yrke.

I alla fall, min poäng är att jag inte tycker att det är konstigt att gamers har tid att gå på gym. Utan det jag är tveksam till är att gamers som ägnar flera timmar om dagen på spel, också har tid med vettig karriär, familjeliv etc förutom gym.
När många i dessa hårda tider enbart knappt har tid att göra något alls utanför jobbet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Spelar inte så mycket längre. Men när jag spelade förr spelade jag även fotboll.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Vettig karriär är individuellt, där varje person utifrån sina förutsättningar gör det den kan för att trygga sin framtid. Vilket område man nu väljer kvittar, ta t.ex. yrket telefonförsäljare som kan vara bland de sämre jobben, men det finns ändå chans att få detta att bli ett riktigt bra yrke.

I alla fall, min poäng är att jag inte tycker att det är konstigt att gamers har tid att gå på gym. Utan det jag är tveksam till är att gamers som ägnar flera timmar om dagen på spel, också har tid med vettig karriär, familjeliv etc förutom gym.
När många i dessa hårda tider enbart knappt har tid att göra något alls utanför jobbet.

Jag tror att snittåldern är rätt låg här så tror inte att de flesta har hunnit skaffa barn. Känner inte många som jobbar så extremt mycket att de inte har tid att göra något annat men det handlar väl om vilken branch man är i.