3 Är en djungel med 3Pott, kan någon reda ut det?

Permalänk
Medlem

3 Är en djungel med 3Pott, kan någon reda ut det?

När jag skaffade mitt 3 Abonnemang så sa jag att jag inte ringer eller smsar alls mycket, då sa han att 3pott 199kr skulle vara en bra lösning.

199kr/mån är ju fint.

Men det tog ju inte många sekunder innan man hade en räkning på 400kr +

Då fick jag reda på att man ska fylla ut potten med deras tjänster.

Eftersom jag bara smsar min sambo och ringer mycket sällan så valde jag

3Vänner Plus (Tele2) 69,00 kr/mån
3Vänner49 49,00 kr/mån
3Mobilsurf Bas 49,00 kr/mån
Och sen vill jag ju kunna surfa så jag tänkte att bas var lagom då jag bara surfar på swec/aftonbladet "wifi" hemma.

Men ändå kom räkningarna på 350+, då bad jag om kostnadstop så att räkningarna inte går över 300kr

Men det tar ju inte lång tid innan det tar stopp om man beställer lite pizza och ringer lite på andra fasta nummer.

Till saken

Hur fungerar Pott?

Jag har 199kr
dra den då av 69+49+49?
Alltså 32kr att ringa fasta nummer för?

Och varför har jag 3vänner? borde inte det vara gratis att ringa mellan 3 om man har 3?

Ska bli riktigt skönt när mitt Abonnemang är slut 2013-12-11, då blir det comviq rubbet eller vad det heter. 250kr, 3gb surf och fritt överallt.....

Permalänk
Skrivet av downup:

När jag skaffade mitt 3 Abonnemang så sa jag att jag inte ringer eller smsar alls mycket, då sa han att 3pott 199kr skulle vara en bra lösning.

199kr/mån är ju fint.

Men det tog ju inte många sekunder innan man hade en räkning på 400kr +

Då fick jag reda på att man ska fylla ut potten med deras tjänster.

Eftersom jag bara smsar min sambo och ringer mycket sällan så valde jag

3Vänner Plus (Tele2) 69,00 kr/mån
3Vänner49 49,00 kr/mån
3Mobilsurf Bas 49,00 kr/mån
Och sen vill jag ju kunna surfa så jag tänkte att bas var lagom då jag bara surfar på swec/aftonbladet "wifi" hemma.

Men ändå kom räkningarna på 350+, då bad jag om kostnadstop så att räkningarna inte går över 300kr

Men det tar ju inte lång tid innan det tar stopp om man beställer lite pizza och ringer lite på andra fasta nummer.

Till saken

Hur fungerar Pott?

Jag har 199kr
dra den då av 69+49+49?
Alltså 32kr att ringa fasta nummer för?

Och varför har jag 3vänner? borde inte det vara gratis att ringa mellan 3 om man har 3?

Ska bli riktigt skönt när mitt Abonnemang är slut 2013-12-11, då blir det comviq rubbet eller vad det heter. 250kr, 3gb surf och fritt överallt.....

Spelar ingen roll om du har Telia, Comviq, telenor eller annat. Tar du ett erbjudande från en säljare så ljuger dom alltid. Inte konstigt då han säkert fick 50kr mer i lön på det fusket du tog Beställ alltid via hemsidan.. då ser du själv vad du tar för något. Och läs alltid användar villkoren!!

Permalänk
Medlem

Lägg till 3Vänner69 så ringer du för 0kr minuten även till fasta nummer.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Inaktiv

du betalar även för uppkopplingen