Fick jag SimCity gratis?

Permalänk
Medlem

Fick jag SimCity gratis?

Tja jag köpte SimCity Digital Delux Edition från ryska Origin den 27:e februari för cirka 315kr och nästan direkt så kom de upp som skyddat belopp på mitt konto men i måndags kväll så plingade till på min telefon (när pengar dras eller sätts in) och det verkade som pengarna kom tillbaka in på kontot, så EA vill inte ha mina pengar?

Är det någon som vet om EA kan dra pengarna senare (kanske till och med för svenskt pris) eller fick jag spelet gratis? verkar väldigt skumt :s

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Troligtvis så får du betala förr eller senare

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

det är brottsligt att stjäla, så om du vill göra rätt för dig så kontaktar du EA, dock kommer de nog klaga på att du handlat genom VPN och dra tillbaka din licens och möjligtvis banna ditt origin konto för jag har för mig att det är emot deras regler att handla från andra regioner än den man befinner sig i.

dock är det EA vi snackar om och min våtaste dröm är att denna publishern går i konkurs.. finns ingen publisher därute som förstör spelserier snabbare än EA.. men gör det du känner för och konsekvenserna blir inte värre än att ditt konto blir bannat, så om du har andra spel på kontot kanske du borde kontakta dem direkt!

detta hände mig en gång med Microsoft på Xbox Live, mitt xbox live konto fortsatte fungera i 2 månader utan att de drog några pengar sen bannades mitt konto från att någonsin kunna ha guld igen så fick göra ett nytt..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Om dom upptäcker de så borde dom ju bara ta bort licensen för simcity, men tror jag väntar någon vecka till och om det verkar lugnt så tror jag att jag struntar i de x) Undrar mest om dom kan dra pengar utan att jag får ett kvitto/mail om att något fel har skett

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Tja jag köpte SimCity Digital Delux Edition från ryska Origin den 27:e februari för cirka 315kr och nästan direkt så kom de upp som skyddat belopp på mitt konto men i måndags kväll så plingade till på min telefon (när pengar dras eller sätts in) och det verkade som pengarna kom tillbaka in på kontot, så EA vill inte ha mina pengar?

Är det någon som vet om EA kan dra pengarna senare (kanske till och med för svenskt pris) eller fick jag spelet gratis? verkar väldigt skumt :s

Du kommer antingen att inte kunna spela Sim City alls eller bli bannad från Origin eftersom du fuskat med din region vilket bryter mot avtalet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

Du kommer antingen att inte kunna spela Sim City alls eller bli bannad från Origin eftersom du fuskat med din region vilket bryter mot avtalet

"Fuskat med din region"

Tror du folk på Sweclockers bryr sig? Det ær ju frukost på Swec att anvænda proxies och annat før att kringgå prissættningar

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jag köper nästan alla mina spel från G2Play.net. 200 spänn (beroende på spel) för varje nytt spel är helt okay.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Snusfri

Pengarna kommer att dras senare.
Detta har hänt mig själv flertalet gånger att pengar först reserverats, sedan kommit tillbaka till mitt konto för dras vid ett senare tillfälle.
Alla gångerna har det tagit max 1v efter att pengarna "kommit tillbaka" på mitt konto.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

"Fuskat med din region"

Tror du folk på Sweclockers bryr sig? Det ær ju frukost på Swec att anvænda proxies och annat før att kringgå prissættningar

skit samma om folk på Swec bryr sig, det är EA det handlar om, inte Swec, och avtalet som det bryter mot är EA's policy.

Min gissning är att din Origin konto bannas när de upptäcker det. så antingen köper du om alla spel du hade, eller så avslutar du dit samarbete med EA.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Tänk på vad ni skriver, vi följer svensk lag här. Se forumregel 8.

Citat:

§ 8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

skit samma om folk på Swec bryr sig, det är EA det handlar om, inte Swec, och avtalet som det bryter mot är EA's policy.

Min gissning är att din Origin konto bannas när de upptäcker det. så antingen köper du om alla spel du hade, eller så avslutar du dit samarbete med EA.

Dem bryr sig inte om man köper eller aktiverar via VPN, det är bara att kolla på antalet folk som gör så och även får hjälp när dem ringer supporten. Om dem bannar hela ditt konto så kan du rättsligt sagt få tillbaka det men jag har inte sett någon som har fått det bannat.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att SimCity inte funkar som det skall med deras servrar så anser jag att du inte ska behöva betala förrens det du köpt fungerar som det skall.

Varför betala för något som inte funkar som utlovat? När EA har fixat alla problem skulle jag isåfall kontakta dem ang. detta.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Om du skulle bli bannad är det ju sinnesjukt är väl inte ditt fel att pengarna kom tillbaks?

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Pengarna kommer att dras senare.
Detta har hänt mig själv flertalet gånger att pengar först reserverats, sedan kommit tillbaka till mitt konto för dras vid ett senare tillfälle.
Alla gångerna har det tagit max 1v efter att pengarna "kommit tillbaka" på mitt konto.

Håller med ovanstående. Detta är det mest sannolika. Antagligen reserverades beloppet för att de skulle kontrollera att du hade pengarna och/eller att ditt kreditkort fungerar. De kommer antagligen dra pengarna senare.

Alternativ är att de planerar de att häva ditt köp och vill därför inte längre dra dina pengar. Då kommer du antagligen bli av med spelet/kontot snart.

Annars, om än osannolikt, så har de gjort något fel och kommer inte ta betalt. Detta händer i princip inte och skulle det hända så kan du ge dig på att dem drar pengarna senare eller kontaktar dig. Att ta betalt är något alla stora företag kan väl.

I vilket fall som helst är det inte olagligt att vänta och se. Du har trots allt gjort allt från din sida, förutsatt att kortuppgifter är korrekta och pengarna finns. Det är inte din uppgift att kontrollera deras intresse av att få betalt. Det är inte stöld och inte bedrägeri att inte aktivt kontakta företaget om att de inte tagit betalt. Så länge de kan ta emot pengarna på avtalat sätt har du gjort ditt. Däremot kanske det är trevligare för dig om du fixar allt nu istället för att få pengarna dragna från kontot när du inte är beredd på det.

Du har fått spelet gratis efter 3 år utan att försäljaren kommit med betalningskrav - Preskribering. Detta dock endast i Sverige.