Metro för Windows 7.

Permalänk
Medlem

Metro för Windows 7.

Det här var intressant. Istället för en startmeny till Windows 8 kan man få Metro till Windows 7.

Någon som vågar testa? http://www.iobit.com/iobit-winmetro.php

Lite udda måste jag säga, med tanke på att de flesta som gör UI produkter nu verkar fokusera på att få Windows 8 att bete sig mer likt Windows 7, men här är det alltså tvärt om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns ju folk som vill testa Metro men inte vill byta till W8 pga olika anledningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Finns ju folk som vill testa Metro men inte vill byta till W8 pga olika anledningar.

Ja, och då är ju detta ett helt gratis sett att testa. Lite knepigare att avinstallera Windows 8 och installera Windows 7 igen om man inte är nöjd.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Smart! Lättare att ha på HTPC'n

Permalänk
Medlem

Oh my DOG!

Jag tror jag just dog lite.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Smart! Lättare att ha på HTPC'n

Om man tänker köpa Windows 8 för att ha på HTPC'n för att man gillar Metro så slipper man ju det nu, antar jag... Jag har inte testat själv så jag vet inte hur likt den här modden är det "riktiga" metro.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det är väl snarare win8 utan Metro man vill ha

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Kommer att köra Windows 7 sen igen. Kul att se att jag kan få tillbaka Metro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det här var intressant. Istället för en startmeny till Windows 8 kan man få Metro till Windows 7.

Någon som vågar testa? http://www.iobit.com/iobit-winmetro.php

Lite udda måste jag säga, med tanke på att de flesta som gör UI produkter nu verkar fokusera på att få Windows 8 att bete sig mer likt Windows 7, men här är det alltså tvärt om.

Undrar om det går att köra appar från MS store på den eller om den bara är en stor helskärms meny och om den går att köra i window mode. Då kanske Ex7ForW8 och detta skulle vara något. Skulle bli W8 på desktop som MS skulle gjort från början.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Undrar om det går att köra appar från MS store på den eller om den bara är en stor helskärms meny och om den går att köra i window mode. Då kanske Ex7ForW8 och detta skulle vara något. Skulle bli W8 på desktop som MS skulle gjort från början.

Jag har svårt att tänka mig att de lyckats få in Windows Runtime, eller att Microsoft skulle tillåta det. Men jag håller med om att det är en klart bättre lösning, i alla fall för mig som tycker att appar, och särskillt i helskärm, är mer undantag än regel på desktop.

Kör man ex7 for w8 och denhär på W8 vet jag inte om det funkar... Vore kul att testa dock

Men vill man ha Metro "ibland" finns ju startisback som gör att du har startmenyn default men kan komma åt metroappar om du vill.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

får man med alla andra bra saker i win 8 så vore det kanon.Gick tillbaka till windows 7 men saknade massa saker som finns i win 8 speciellt fil hanteraren

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz