Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

GRATIS SPEL
OBS OBS OBS ENDAST KONSTIGA SPRÅK INGEN ENGELSKA ELLER SVENSKA
CCTB-6BLG-6BED-Z286-2LZR
OBS OBS OBS ENDAST KONSTIGA SPRÅK INGEN ENGELSKA ELLER SVENSKA

Spara gärna till någon som kan Ungerska Rysska eller Polska.

Aww, redan redeemad. Kanske lite svårt att lira på Polska, men vill verkligen lira och har slut på kontot just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Jag har spelat 3 dagar i rad nu, allt har funkat perfekt. Allt har sparats, och inga problem med att gå in på servrarna

Hehe, är du en av de där som EA avlönar för att skriva glada och positiva saker? Du är föromodligen den enda spelaren på planeten som det har "fungerat perfekt" för. Men grattis, om det nu skulle vara sant. Du är the chosen one.

Själv kom jag in för första gången i förmiddags och lyckades spela ett tag men åkte sedan såklart ut när jag bara skulle byta stad. Sedan dess är servrarna nere.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har tips på att höja markvärdet utan 7000 parker, eller lite tips rent av, får inte mer än 30k invånare när brorsan o sambon får 100k plus haha:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon146897:

Om du bara kunde hålla dig till fakta kanske man skulle bry sig om dig.

Man ska ha tappat kontakten bra länge innan man börjar tappa data. Jo det "sparas lokalt" men du kan få problem med cross-city (inom region) och great works medan servern är offline.

Om trollen kunde läsa allt istället för att hoppa på en direkt.
Läs "Om det inte lagras temporärt i din dator tills servern är uppe igen"

Det förklarar dock inte varför många tappat flera timmar progress på sina städer när de spelat.
Eller varför vissa inte ens kommer åt sina städer öht

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

Om trollen kunde läsa allt istället för att hoppa på en direkt.
Läs "Om det inte lagras temporärt i din dator tills servern är uppe igen"

Det förklarar dock inte varför många tappat flera timmar progress på sina städer när de spelat.
Eller varför vissa inte ens kommer åt sina städer öht

Vilket du tvivlar på.

Det förklarar visst varför; det sparas bara väldigt temporärt lokalt (troligtvis för att man inte ska kunna justera siffor med editor) och om man inte kan synka med servern efter ett visst tag så förloras informationen (ännu mer troligt är att servern crashar medan man laddar upp sin data och därför blir den corrupt/förlorad).

Man kan inte starta städer för att man laddar inget lokalt, bara sparar temporärt. För att starta/återuppta en stad så måste man ladda ner helt från the cloud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careri:

Hehe, är du en av de där som EA avlönar för att skriva glada och positiva saker? Du är föromodligen den enda spelaren på planeten som det har "fungerat perfekt" för. Men grattis, om det nu skulle vara sant. Du är the chosen one.

Själv kom jag in för första gången i förmiddags och lyckades spela ett tag men åkte sedan såklart ut när jag bara skulle byta stad. Sedan dess är servrarna nere.

Har fungerat för mig sen igår kväll vid 21 tiden. Har lyckats få upp två städer på 80k och ca 35-40k innevånare. Allt har sparats.
Enda problemet jag haft efter jag kom in igår är att just komma in i spelet. Men har jag bara kommit in så har det varit lugnt.
Visst jag har fått upp meddelande att kopplingen mot servern har tappats men det har bara varit att spela vidare och så har den kopplat upp igen.

Har kört mot en Nord amerika servrar.

Nu ser det däremot ut som att det är fullt och får timer för att komma in.

Permalänk

Någon som lyckas spela i 2560x1440? Jag får 60fps och fint flyt i 1080p, men såfort jag byter till 1440p så får jag 30fps, trots att grafikorten bara går i 50%.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Någon som lyckas spela i 2560x1440? Jag får 60fps och fint flyt i 1080p, men såfort jag byter till 1440p så får jag 30fps, trots att grafikorten bara går i 50%.

Du behöver inte skriva "p" när det gäller monitorer.

Skumt, fungerar bra för mig i 1920x1200. Märker inte någon skillnad mellan 1080 och 1200. Nu är visserligen 2560x1440 en del mer, men du borde ju få mer än 30 fps. Vad kör du för grafikkort?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Vart och hur skriver jag avtal med grann städerna?
Kliar mig kraftigt i huvet men jag hittar inte det någonstans.

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Det är en laglig och etablerad sida. Lika legit som Webhallen och Origin själva. De köper alla nycklar från utgivaren.

Okej tackar då blir det där då. Alltså förlorar EA och Origin 300kr för att de är så förbannat dåliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Jag har spelat 3 dagar i rad nu, allt har funkat perfekt. Allt har sparats, och inga problem med att gå in på servrarna

Vilket spel snackar du om?

Permalänk

Är det någon som kommer in just nu? Ingen server verkar funka.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Är det någon som kommer in just nu? Ingen server verkar funka.

Jag kom in 21:00 (EU west 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

"Francis" är bäst, eller boogie överhuvudtaget är rolig.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Är det någon som kommer in just nu? Ingen server verkar funka.

Jag kommer inte in heller :/

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Någon som lyckas spela i 2560x1440? Jag får 60fps och fint flyt i 1080p, men såfort jag byter till 1440p så får jag 30fps, trots att grafikorten bara går i 50%.

Har inge problem att få över 30 fps med 2560*1600. Kolla i settings så att framerate cap inte är inställt på 30 dock, lär antagligen vara det. Kan vara så att den default ändras till 30 fps om man höjer upplösningen pga ökat systemkrav.

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk

Spelat 5 timmar igår, 8+ timmar idag. (spelet crasha, så jag sitter i kö igen)

Visa signatur

i5 3570k | Asus P8Z77-V PRO | Asus Radeon HD 7850 2GB | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Antec P280 | Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare | Antec EA-500 500W | CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD

Permalänk
Medlem

Ser ut som att de just la upp en till server. Oceanen 2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Bahh.. vill spela!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sezzor:

Ser ut som att de just la upp en till server. Oceanen 2

Och den står nu som FULL i rött och fint....Blir ju inte bättre av att man vill in på EN SPECIFIK server dessutom då man har sin stad just på den...¤#"!$@£

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Lirade precis i tre timmar utan problem, tog några försök att komma in först dock men det var det väl värt:) Var svårare än jag trodde att få staden att växa, fast då är jag ganska noob på detta, när jag avslutade så stängde jag bara av spelet, hoppas jag kan hitta det nästa gång jag ska köra bara hehe:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Lirade precis i tre timmar utan problem, tog några försök att komma in först dock men det var det väl värt:) Var svårare än jag trodde att få staden att växa, fast då är jag ganska noob på detta, när jag avslutade så stängde jag bara av spelet, hoppas jag kan hitta det nästa gång jag ska köra bara hehe

Bara att trycka 'Resume' på startskärmen

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Bara att trycka 'Resume' på startskärmen

Jaha, det är såpass alltså, trevligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Jaha, det är såpass alltså, trevligt!

Ja visst, förutsatt att inte hela din region försvinner som för mig...

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Har kört lite nu, det sket sig dock när vi beslutade oss för att starta en ny region för vi gjorde lite dumma nybörjar misstag. Den nya regionen gick att göra och den som gjorde regionen kunde claima men det gick inte att bjuda in folk. :S

Så nu ger jag upp för ikväll.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Ja visst, förutsatt att inte hela din region försvinner som för mig...

Ajdå:/ Låter inge kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarvenpa:

Vart och hur skriver jag avtal med grann städerna?
Kliar mig kraftigt i huvet men jag hittar inte det någonstans.

På vänster sida har du två stora knappar, en för city view och en för region view. När du är i region view så tror jag att du har mindre knappar längst ner där du kan kolla om det finns tillgängligt...annars kan du ju köra tutorial igen den verkar va lättare att komma in i än en egen stad