Warface - Vilka här spelar?

Permalänk
Medlem

Warface - Vilka här spelar?

Blev precis med i Warface - "Closed Beta" igår och körde ett par timmar. Det var riktigt kul i CoOp måste jag säga, lite buggar, men förvånansvärt lite för att va tidig beta. Är det någon här som spelar?

Jag heter "Brottochstraff" i spelet, adda mig gärna om ni vill lira lite coop

Vi som spelar kan väl hålla diskussionerna i denna tråd så det slipper skapas flera.

http://www.warface.com/en/

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Måste säga att det första jag gillade med är hur man ställer in vapnet, så sjukt mkt smidigare än i BF3 tex. Det är ifs samma som i tidigare Crysis spel, men det funkar riktigt bra i multiplayer:

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Och jag som trodde den färdiga versionen hade släpps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Testat det lite då och då - jag fick tillgång till betan för ett tag sen. Tycker vissa delar är bra och vissa är skitdåliga, iofs beta men spelet känns verkligen "free2play skit" även fast Crytek gjort det. Testar väl då och då men lär inte bli något konstant spelande om spelet inte får nån major overhaul när det släpps. Tycker inte heller om att man startar spelet i en ruta via webläsaren, tror även inte heller att GFACE som dom försöker tvinga igång tillsammans med spelet kommer bli nåt vidare! Är så sjukt trött på alla nya "sociala" tjänster hit och dit associerade med varenda spel man man försöker spela idag. Har redan Origin, Steam, Uplay osv. att hålla reda på

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaxXt:

Testat det lite då och då - jag fick tillgång till betan för ett tag sen. Tycker vissa delar är bra och vissa är skitdåliga, iofs beta men spelet känns verkligen "free2play skit" även fast Crytek gjort det. Testar väl då och då men lär inte bli något konstant spelande om spelet inte får nån major overhaul när det släpps. Tycker inte heller om att man startar spelet i en ruta via webläsaren, tror även inte heller att GFACE som dom försöker tvinga igång tillsammans med spelet kommer bli nåt vidare! Är så sjukt trött på alla nya "sociala" tjänster hit och dit associerade med varenda spel man man försöker spela idag. Har redan Origin, Steam, Uplay osv. att hålla reda på

Det där lät inte så bra, jag som hoppats på att detta skulle vara ett bra spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kommer inte ens in.. Craschar.
Gface? Vilken skit det verkar vara.

Sen att man, som jag förstår, ska låsa upp saker via Credits.. Osar dåligt spel lång väg.

Hoppas jag har fel.. Verkar ballt annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Funkar bra i chrome iaf. Gillar inte heller att det körs i webbläsaren. Ska spela ikväll igen så jag får lite mer uppfattning om hur det är. Vad jag märkt hittils så får man ju credits rätt fort av att bara spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag står i kö för den stängda BETAn, så det är bara att vänta för min del.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Geeks Gaming

För att vara en grafik freak och samtidigt moddare till olika grafik motorer så tycker jag inte alls om detta.
Har spelat genom de få uppdrag som är med.
För att vara CryEngine3 samma som Crysis 3 använder så suger grafiken hårt. De är nästan CS 1.6 över vissa av texturerna.
Ja jag vet att det är en beta. bla bla bla.
Vapnen känns inte ett dugg verkliga.
När man väl har spelat de typ i 10 min så vet man exakt vart fienden kommer ifrån, då det är extremt uppenbart.
Gface tänker jag inte ens kommentera på

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Kommer kanske att börja spela warface, gillar cyengine 3. Men väntar ennu är skeptisk på beta verisionen.
Har blivit nyfiken på spelet men aldrig testat.

Visa signatur

ProcessorIntel core i7 3770 3,40ghz.Moderkort P8z77-V.Grafikort Gtx 1080 FTW.Ram 8gb.Strömkälla 630watt nexus.Hårdskivor 2tb hdd. Samsung 500gb ssd. Adx tangentbord.Box NZXT guardian 921.SkärmmonitorMus Adx

Permalänk
Medlem

Har spelet betan ett bra tag nu. Faktiskt det mest lovande fps spelet just nu...

Känns som en fin blandning av Call of Duty-serien och Counter Strike.

Några positiva saker:
- Inga killstreaks
- Inga one-shot-one-kill
- Bra banor. Bra designade.
- Smidigt attachment system.
- Inga naderegn.
- Det absolut bästa är "2-manna ställena". Ger en bra dynamik till banorna...

Några negativa saker:
- Själva "klienten" Gface är inte smidig för tillfället
- De har själva sagt att det inte ska bli ett pay-to-win spel. Hoppas dom står fast vi det...
- Lite banor per spelsätt, men det är ju en beta.