Arma III Alpha - Värt ett köp för oss som aldrig spelat Arma?

Permalänk

Arma III Alpha - Värt ett köp för oss som aldrig spelat Arma?

Jag såg att det fanns ett par Arma III trådar, men ingen dedikerad till att höra åsikterna från er som köpt Alphan, med fokus på om det är värt ett köp för oss som aldrig spelet Arma tidigare.

Ni som jag köpt spelet, vad tycker ni? Är det värt ett köp om man aldrig spelet Arma tidigare? Eller skulle man helt enkelt förstöra första intrycket av Arma serien genom att köpa Alphan?
Förutom den uppenbara bristen på vapen, fordon och liknande, är det mycket buggar? Dvs, hur fungerar det som är implementerat?
Sist men inte minst, hur ser multiplayer läget ut i Alphan? Är det spelbart?

Tack för att ni tar er tid att svara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utbildadninja:

Jag såg att det fanns ett par Arma III trådar, men ingen dedikerad till att höra åsikterna från er som köpt Alphan, med fokus på om det är värt ett köp för oss som aldrig spelet Arma tidigare.

Ni som jag köpt spelet, vad tycker ni? Är det värt ett köp om man aldrig spelet Arma tidigare? Eller skulle man helt enkelt förstöra första intrycket av Arma serien genom att köpa Alphan?
Förutom den uppenbara bristen på vapen, fordon och liknande, är det mycket buggar? Dvs, hur fungerar det som är implementerat?
Sist men inte minst, hur ser multiplayer läget ut i Alphan? Är det spelbart?

Tack för att ni tar er tid att svara

Mest troligt inte för att det är alpha. Vänta på full version releasen istället

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk

Köp alphan o spara pengar.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk

Jag skulle inte rekommendera att spela alphan.
Men jag rekommenderar att köpa alphan så att du får det riktiga spelet billigare, så har jag gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuffing:

Mest troligt inte för att det är alpha. Vänta på full version releasen istället

Tycker Alpha+Beta+Full är värt 210 kr. Endast full release kommer troligen kosta mer.

Permalänk
Medlem

Om du vill kan det ses som en "investering", låt alpha ligga i ditt steam-förråd och vänta till release innan du gör ditt val. Aktivera det eller byta/sälja bort det. Priset går ju som sagt upp från alpha tilll release (från 25€ till 45€).

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Köpte själv A3 enbart för Wasteland och diverse mods.

Äger sen tidigare ArmA2 och A2: OA men bara för DayZ moddens skull då jag aldrig riktigt vart intresserad av att spela vanliga arma missions. Fick dock upp ögonen för Wasteland som är lite av en zombielös mellanting av DayZ och ArmA. Mer action, nästan enbart PvP, hunger/törst, mer fordon och även basbyggande. Bäst av allt är att det hela inte ens är en mod, utan bara ett custom mission så man slipper allt krånglande och när jag väl fick höra att det redan fanns halvt funktionella Wasteland servrar för ArmA3 så var det ett garanterat köp för ynka två hundringar.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Vänta till Arma3 kommer ut, arma 2 var hur buggigt som helst vid release (och är fortfarande), nästan helt ospelbart, vänta till arma 3 släpps och är recenserat, jag ångrar nästan mitt arma 2 köp för det är så buggigt (testa dayz, buggigaste spelet någonsin)

Permalänk
Entusiast

Faktiskt så är ARMA III alphan ovanligt "buggfri" och välpolerad för att vara en alpha.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Lite lätt sammanfattat kan vi alltså summera svaren till "Öva på din självdisciplin genom att köpa spelet nu, men vänta med installation tills release".

Tack för svar, det uppskattas! Blir nog att köpa under Alphan och se hur länge jag klarar att hålla mig från att installera och testa

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk

Helt otroligt bra för att vara en "alpha" har efter ca 5 timmars spelande uppdragen inte stött på en bugg som påverkar spelbarheten, och för Arma serien är det otroligt! Känns väldigt polerat för en alpha. Nästan allt som jag störde mig grovt på i arma2 vs battlefield är fixat i 3an. Tveka inte en sekund utan bara köp!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)