Kompis blir arg om man spoilar lite av campaignen

Permalänk
Medlem

Kompis blir arg om man spoilar lite av campaignen

Jag och en kompis har under två veckor spelat Far Cry 3 campaignen jag har alltid varit före honom i spelet. Blev precis klar med campaignen och tycker att det är ett otroligt bra spel, men nu till saken. Min kompis får damp om jag säger en enda sak som t.ex.

att Riley lever och inte är död.

Dold text

Själv bryr jag mig inte så länge han berättar hur hela campaignen är från början till slut. Blir ni/era kompisar också arga om man spoilar något?

/azz0n^

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Nää polaren berätta typ allt o dishonored men vem bryr sig, det är själva spelandet som räknas.. Klart det kan va lite kul att få reda på saker själv men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Nää polaren berätta typ allt o dishonored men vem bryr sig, det är själva spelandet som räknas.. Klart det kan va lite kul att få reda på saker själv men men

Ja, tänker exakt likadant. Varför bli så arg för en liten sak när det är själva spelandet som räknas?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Nepp, blir absolut inte arg av spoiling Dock när det gäller det nya Tomb Raider så försökte jag att ta reda på så lite info som möjligt då jag väntat på det länge. Sjukt bra spel för den delen

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

Det är ju poängen med campaigns, att inte veta vad som kommer att hända. Vill man bara springa å skjuta spelar man ju multiplayer.
Tycker dessutom att det är ganska korkat att du själv spoilar viktiga delar av spelets story i ditt inlägg, finns säkert de som inte hunnit spela igenom FC3 ännu.

Vissa spel tjänar ju mycket på att inte ha en avslöjad twist, till exempel COD BO 1.

Dessutom ser jag inte poängen med att berätta detaljer om storyn i ett spel / en film för andra.
Vill man ha folks uppmärksamhet kan man berätta något annat. Annars kan man vara tyst.

Permalänk

Great... Nu spoilade du för mig med, ditt as.
Varför klickade jag ens på tråden?

Och ja jag blir sur när folk spoilar.

Men det är lungt, det gjorde inte så mycket.

Dold text
Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Medlem

Är det ett spel jag sett fram emot kampanjen på så vill jag definitivt inte bli spoilad. Som tur är har jag inte planerat att spela FC3, men det kan ju vara en bra ide att redigera ditt inlägg med en spoiler tag. De finns av en anledning.

Jag blir inte arg om någon spoilar, däremot besviken på personen i fråga.

Comming up: Herat of the swarm! Ska isolera mig i 1-2 dygn för att vara säker på att inte bli spoilad :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

spelar man campaign/story så gör man det ju det för att man gillar storyn (ofc), så det är väl självklart att man blir lite sur om någon berättar vad som kommer hända.

som nån ovan sa, vill man bara spela för att springa o skjuta så kan man lika gärna köra multiplayer.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markapärn:

Great... Nu spoilade du för mig med, ditt as.
Varför klickade jag ens på tråden?

Och ja jag blir sur när folk spoilar.

Men det är lungt, det gjorde inte så mycket.

Dold text

Haha förlåt, ber om ursäkt. Ska spoila det.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

En av mina kompisar blir jätte arg när man spoilar något. Något så enkelt som att man säger att grafiken i ett spel är bra eller att det kommer att finnas något speciellt i spelet ligger man risigt till:p

Visa signatur

Mb: Asus ROG maximus Gene V Z77 CPU: Intel i5 3570k @4,6ghz CPU kylning: Corsair H80 RAM: Corsair vengeance 8 gb (Red) 1866 MHz GPU: Asus geforce gtx 670 top oc PSU: Corsair AX 750 SSD1: A-Data 510 120gb SSD2: Corsair force gt 60gb HDD: seagate Barracuda 1tb Chassi Cooler master Storm trooper. Citera för svar! Inet Fri Frakt Mina uttalanden är högst mina egna åsikter och bör tas med en nypa salt.

Permalänk
Medlem

SPOILER ALERT!
Jodå, satt och kollade på när min bror körde skyrim och när jag sen gjorde t.ex. thieves guild fick jag nästan ångest för att jag visste vad som skulle hända när jag och mercer frey gick in i den salen där karliah var, för det var ju grymt spännande första gången. Sen kollade jag nog inte mer på när han spelade det...

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

Haha förlåt, ber om ursäkt. Ska spoila det.

Haha. Ont så ja alla mina kompisar får ryck på mig om jag säger en ända sak, t.ex som att man skulle till ett stort träd i ac3 för att få sina powers typ (dlc king washington), men det är helt lungt för dom att spoila (tycker dom). Jag blir inte så jätte arg utan jag spelar mest arg för att visa hur dom är mot mig.

Permalänk
Medlem

Jag kör spel i första hand för spelandets "game mechanics" skull och bryr mig inte särskilt mycket om spoilers, men jag vet att det skiljer sig väldigt mkt mellan till personer. Beror även på vilket spel det är, i vissa spel är berättandet en stor del av spelet (tex mass effect) i andra fall en mindre del (typ alla shooters), men strategispel bör kunna stå på egna ben utan imo. Med heart of the swarm så är det 100 % gameplay som räknas för min del, jag bryr mig inte ett dugg om kampanjen (en trend med blizzards nyare spel tyvärr).

Varför spoila din vän? Om han nu tycker att storyn är viktig för hans spelande så är det elakt och onödigt att spoila. Alla tycker om ett spel av olika anledningar.

Permalänk
Medlem

Spoila är inte ok, det förstör spelupplevelsen. Som med film, det är inte lika kul att se om man redan vet vad som händer

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll;D
Det enda singel player campaign spel jag spelat på senaste tiden är Thief 3:Deadly Shadows.
Nån kan ju försöka att spoila bf4s multiplayer

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Helst vill man ta reda på vad som händer själv. Men om någon nu råkar säga det så gör dert väl inte, om personen säger det för att jävlas (som jag hoppas att TS inte gjort) så blir jag arg. Bara för att de är bättre/nördar mer/fick spelet tidigare bvehöver dom inte skryta om det genom att spoila hela tiden.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

klart man blir sur när folk spoilar saker, det är ju något speciellt med en singleplayer upplevelse och storyn är oftast en väldigt viktig del av det, om folk spoilar saker har jag märkt att man istället börjar häkta igenom spelet istället, man tappar hela känslan liksom

svårt att förklara, jag tycker nog att en bra story är minst halva upplevelsen av en singleplayer i alla fall

1# story / gameplay beroende på hur bra storyn är
2# ja ^
3# grafik

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Det är väll inte så konstigt att man inte vill veta om vad som händer i storyn. Det är i princip samma sak som att berätta vad som händer i slutet av en film, eller berättar allt vad som händer i en TV serie som du inte sett än.

Vi tar som exempel att du ska gå på bio och se en ny film, men innan du går in berättar jag hela filmen för dig och spoilar allt. Du tror inte det skulle påverka din se upplevelse då?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Beror på spel och kompis!
BF3= rage
Dishonored= Ok nice.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

Jag och en kompis har under två veckor spelat Far Cry 3 campaignen jag har alltid varit före honom i spelet. Blev precis klar med campaignen och tycker att det är ett otroligt bra spel, men nu till saken. Min kompis får damp om jag säger en enda sak som t.ex.

att Riley lever och inte är död.

Dold text

Själv bryr jag mig inte så länge han berättar hur hela campaignen är från början till slut. Blir ni/era kompisar också arga om man spoilar något?

/azz0n^

Tycker inte om när folk spoilar, då jag spelar campaignspel för just spänningen och ivern att se vad som händer härnäst. Kanske ska vara därnäst, låter båda vara kvar tills någon eventuellt rättar!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk

Man blir så besviken på folk som inte kan prata om spel, serier och liknande utan att spoila innehållet Tänk till lite extra innan du öppnar munnen nästa gång!

Permalänk
Medlem

Utifall att jag bryr mig om handlingen: ja, om jag inte bryr mig: nej. Och jag att tror att även om du inte bryr dig om handlingen i Far Cry 3 finns det säkert spel/filmer/serier vars handling du bryr dig om. Om någon spoilade handlingen av dessa skulle du förmodligen också bli arg.

Jag tycker att om din kompis bryr sig om handlingen i ett spel eller film/serie etc, och du inte vill göra honom/henne arg, bör du respektera detta och inte spoila den.

Visa signatur

|| Fractal Design Define R3 | Asus P67 Sabertooth | Cooler Master Silent Pro 850w | Intel Core i7-2600k | Palit gtx 680 | Corsair H80 | 2x8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120 GB | Seagate Barracuda XT 2TB | 24" BenQ G2420HDB ||

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Det är ju poängen med campaigns, att inte veta vad som kommer att hända. Vill man bara springa å skjuta spelar man ju multiplayer.
Tycker dessutom att det är ganska korkat att du själv spoilar viktiga delar av spelets story i ditt inlägg, finns säkert de som inte hunnit spela igenom FC3 ännu.

Vissa spel tjänar ju mycket på att inte ha en avslöjad twist, till exempel COD BO 1.

Dessutom ser jag inte poängen med att berätta detaljer om storyn i ett spel / en film för andra.
Vill man ha folks uppmärksamhet kan man berätta något annat. Annars kan man vara tyst.

Lirat hela BO storyn och vilken twist menar du?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Klart man blir mindre glad om någon spoilar, tar ju bort meningen med campaigns. o_O

Permalänk
Medlem

Vart vill du komma med den här tråden ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Vart vill du komma med den här tråden ?

Jag vill ta reda på vad andra tycker om spoiling av spel. Vart vill du komma med det där onödiga inlägget?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Jag vill ta reda på vad andra tycker om spoiling av spel. Vart vill du komma med det där onödiga inlägget?

han ville antagligen komma till det du just skrev.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Lirat hela BO storyn och vilken twist menar du?

Tror det var BO, men i alla fall så åsyftade jag

att Reznov egentligen bara fanns i protagonistens huvud

Dold text

Men visst, inte världens bästa exempel.
Ta storyn till Half Life 2 eller Game of Thrones som exempel då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Jag och en kompis har under två veckor spelat Far Cry 3 campaignen jag har alltid varit före honom i spelet. Blev precis klar med campaignen och tycker att det är ett otroligt bra spel, men nu till saken. Min kompis får damp om jag säger en enda sak som t.ex.

att Riley lever och inte är död.

Dold text

Själv bryr jag mig inte så länge han berättar hur hela campaignen är från början till slut. Blir ni/era kompisar också arga om man spoilar något?

/azz0n^

Du köper vell spelet för att spela campainen?

Själv skulle jag nog slängt ut dej och hatat dig tills jag klarat spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Jag vill ta reda på vad andra tycker om spoiling av spel. Vart vill du komma med det där onödiga inlägget?

Lika nödvändig som den här tråden.

jag vill ha en utförlig förklaring till varför du startar en tråd till något som är självförklarat?

Vad är de som gör att du blir förvånad över att din kompis blir arg när du säger vad som händer längre fram i spelet? I min värld är de absolut inget konstigt, dela med dig av hur du tänker.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5