Inet vinner årets datorbutik 2012

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Var inte en av frågorna också vilken hemsida som var bäst?

Vad tycker ni där?
CDON är ju klart SÄMST på den punkten och själv gillar jag Dustinhome klart bäst.

Personligen tycker jag Inets hemsida är bäst Dustinhome, Netonnet och Webhallen har också bra hemsidor enligt mig.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Personligen tycker jag Inets hemsida är bäst Dustinhome, Netonnet och Webhallen har också bra hemsidor enligt mig.

Netonnet gillar jag inte riktigt, men var längesedan jag kollade där iofs.
Webhallen är rätt bra men jag föredrar nog Inets.
Kompletts ligger nog strax under Webhallens.

1. Dustinhome
2. Inet
3. Webhallen
4. Komplett
5. En näve grus
6. CDON

Om jag ska rangordna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Jag menar inte att vara otrevlig, men jag tycker att bemötandet som Inet gav mig var underkänt.

Punkt 1: De kunde inte ge mig ett svar på Bios revisionen via telefon. De sa till mig att det bör vara ok, eftersom moderkorten var "färska".

Punkt 2: Du måste ha en kompatabel processor för att dra igång datorn. Jag har ingen källa på detta, men Inet bekräftade att min teori var rätt via telefon.

Punkt 3: Jag var noga med att inte klanta till det genom att försöka ta reda på bios revisionen i förväg. Den enda informationen som jag fick av Inet var att korten var en månad gamla och att det "bör vara ok".

Punkt 4: De skickade mig en gammal revision trotts att det inte stod på hemsidan. Denna punkten är en smaksak om vem som har gjort rätt eller fel. Naturligtvis tycker jag att det ska framgå på webbsidan om revisionen är gammal så att folk inte köper en produkt som ej är användbar utan en "uppgradering" med hjälp av en ursprungligt stödd processor.

Slutsats:
Hur menar du att jag ska ta reda på om den är kompatibel eller ej om de inte ger ut någon bios information via telefon/webbplats? Hur är det tänkt att jag som kund ska veta om den är kompatibel eller ej om jag inte får tag på den här informationen?

Edit: Jag drar mig ur diskussionen. Citera inte mig och dra inte upp någon följd-diskussion. Våra åsikter är olika och förblir olika.

Många moderkortstillverkare stödjer dock usb flash och så även om inte det nuvarande BIOSet är kompatibelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag frågade vad det är som får dig att tro att dina erfarenheter, prioriteringar och åsikter gäller generellt och att alla andra som röstar annorlunda har fel.

Jag tror dig när du säger att du har haft bra erfarenheter av CDON och dåliga erfarenheter av Inet, jag frågar dig vad som får dig att misstro alla dom som har haft andra erfarenheter.
Varför du sätter dina egna erfarenheter som utgångspunkt för sanningen och att alla andra har fel?

Även den bästa butik gör fel ibland och även den sämsta gör rätt.
Den här typen av undersökningar, och prisjakt och pricerunner osv, är för att försöka skaffa sig ett brett underlag med vilken butik som har flest nöjda kunder osv.

Du säger "i genomsnitt" baserat på dina egna erfarenheter, det är inte direkt ett bra underlag för att prata om genomsnitt...

Jag betvivlar inte att folk tror att Inet är bäst på något sätt. Folk har en hemsk tendens att göra det de alltid har gjort samt inte orka bry sig om att se efter om det finns någonting bättre när de redan har någonting som är bra och funkar. Och jag kan inte annat än att hålla med om att Inet var bäst för några år sen. Men nu så ser det verkligen ut som CDON egentligen borde ha varit vinnaren, och med tanke på att de vann som årets utmanare så är jag inte helt ute och cyklar hur som. Sen måste jag lägga till att jag inte egentligen alls tycker illa om Inet, bara att de inte är lika bra som CDON

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Netonnet gillar jag inte riktigt, men var längesedan jag kollade där iofs.
Webhallen är rätt bra men jag föredrar nog Inets.
Kompletts ligger nog strax under Webhallens.

1. Dustinhome
2. Inet
3. Webhallen
4. Komplett
5. En näve grus
6. CDON

Om jag ska rangordna.

Dold text

Haha, en näve grus Nja, netonnets hemsida är sisådär men den är ganska snabb dock. Tycker din lista stämmer bra på vad även jag tycker. CDONs hemsida behöver verkligen göras om från grunden...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khringo:

Jag betvivlar inte att folk tror att Inet är bäst på något sätt. Folk har en hemsk tendens att göra det de alltid har gjort samt inte orka bry sig om att se efter om det finns någonting bättre när de redan har någonting som är bra och funkar. Och jag kan inte annat än att hålla med om att Inet var bäst för några år sen. Men nu så ser det verkligen ut som CDON egentligen borde ha varit vinnaren, och med tanke på att de vann som årets utmanare så är jag inte helt ute och cyklar hur som. Sen måste jag lägga till att jag inte egentligen alls tycker illa om Inet, bara att de inte är lika bra som CDON

Vad är det som får dig att se dig själv som en objektiv bedömare medan andra mest har en tendens "att göra det de alltid gjort samt inte orka bry sig om att se efter om det finns någonting som är bättre"?

Dina erfarenheter kanske inte är representativa för alla?
Dom produkter du är intresserad av kanske inte är dom produkter som andra har tittat på och är intresserade av?

Jag förstår mig inte på den narcissism du måste ha om du kan sitta där och titta ner på alla andra och använda dina personliga erfarenheter som någon slags objektiv måttstock.

För dig så var CDON antagligen bäst, deras priser, tjänster, varor, support osv osv osv passade dig allra bäst.
Men du kan inte acceptera att för många andra så var Inet bäst med sina priser, support, tjänster, varor osv?
Bara det faktum att CDON saknar en fysisk butik har väldigt stor betydelse för väldigt många, du kan inte acceptera att det är många som väger in det ganska tungt?
För att ta ett så stort och enkelt exempel.

Jag har själv mest handlat ifrån CDON det gångna året, röstade på dom för bäst priser och bästa uppstickare.

Men att du inte kan se eller acceptera att andra har andra kriterier eller erfarenheter än du själv är ta mig fan fascinerande.

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Du tror inte att den "fria frakten" och pingvinstångarna är inbakade i priset? Det kanske är så att en anställd köper pinginvinstångar för sin lön och att posten arbetar gratis för Inet.

Klart det är så.. Men jag gillar Inet..och pingvinstänger. Inet ger mervärde vid t.ex retur, rek mm, vilket Komplett exempelvis inte gör. Är beredd att betala den extra kronan för en HD eller liknande för det eftersom jag hatar strul..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Vad är det som får dig att se dig själv som en objektiv bedömare medan andra mest har en tendens "att göra det de alltid gjort samt inte orka bry sig om att se efter om det finns någonting som är bättre"?

Dina erfarenheter kanske inte är representativa för alla?
Dom produkter du är intresserad av kanske inte är dom produkter som andra har tittat på och är intresserade av?

Jag förstår mig inte på den narcissism du måste ha om du kan sitta där och titta ner på alla andra och använda dina personliga erfarenheter som någon slags objektiv måttstock.

För dig så var CDON antagligen bäst, deras priser, tjänster, varor, support osv osv osv passade dig allra bäst.
Men du kan inte acceptera att för många andra så var Inet bäst med sina priser, support, tjänster, varor osv?
Bara det faktum att CDON saknar en fysisk butik har väldigt stor betydelse för väldigt många, du kan inte acceptera att det är många som väger in det ganska tungt?
För att ta ett så stort och enkelt exempel.

Jag har själv mest handlat ifrån CDON det gångna året, röstade på dom för bäst priser och bästa uppstickare.

Men att du inte kan se eller acceptera att andra har andra kriterier eller erfarenheter än du själv är ta mig fan fascinerande.

Det finns ingen anledning att diskutera ämnet med dig då du uppenbarligen inte har någon erfarenhet av hur naiva och lättlurade många människor ofta tenderar att vara. Som att tex påstå att Inet hade bäst utbud även fast de hade övervägande defekter i sitt lagersaldo under stora delar av året samt hade ett rejält underskott av de generellt sett attraktivaste varorna (Det som säljs mest är officiellt de generellt sett attraktivaste varorna) när de efterfrågades som mest, är helt absurt.

Man måste vara en riktigt inbiten Inet fanboy för att påstå någonting sånt, eller så har man som jag nämnde tidigare helt enkelt inte orkat se dig omkring efter bättre alternativ...

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khringo:

Det finns ingen anledning att diskutera ämnet med dig då du uppenbarligen inte har någon erfarenhet av hur naiva och lättlurade många människor ofta tenderar att vara. Som att tex påstå att Inet hade bäst utbud även fast de hade övervägande defekter i sitt lagersaldo under stora delar av året samt hade ett rejält underskott av de generellt sett attraktivaste varorna (Det som säljs mest är officiellt de generellt sett attraktivaste varorna) när de efterfrågades som mest, är helt absurt.

Man måste vara en riktigt inbiten Inet fanboy för att påstå någonting sånt, eller så har man som jag nämnde tidigare helt enkelt inte orkat se dig omkring efter bättre alternativ...

Jag har väldigt mycket erfarenheter at hur naiva och lättlurade många människor är och är även lite påläst vad gäller gruppdynamik och hur människor agerar i grupp osv.

Om man är intresserad av egen vattenkylning, hur är Inets utbud gentemot CDONs då? t.ex.
CDON har inte bättre utbud på allt. Inet har bättre på en del. Inet har också lägre priser på en hel del varor!

Som sagt, det som fascinerar mig är hur du så vrålsäkert vet att andra har fel men samtidigt inte kan komma med några som helst argument som inte bygger på dina personliga erfarenheter eller preferenser.

Inet har lägre pris än CDON på många varor, CDON har lägre priser än Inet på många fler varor. Men beroende på vilka varor man själv är intresserad av så kan Inet ha lägre priser överlag det senaste året.
Sen kan man tolka "bättre priser" som att Inets kombination av fysiska butiker, upplevd bra och trevligt support/kundtjänst och snabba leveranser med deras priser gör att dom har "bättre pris" än CDON även om det är högre. Och bättre hemsida. Och att de erbjuder tjänster som montering osv.

Men jag har redan nämnt detta, och andra saker, flera gånger utan att du har bemött det men du står fortfarande stenhårt fast vid att DU har rätt pga av dina personliga erfarenheter och preferenser och att så många andra har FEL eftersom dom inte tycker som du.

Jag vet inte om folk har fel eller inte när dom röstar på Inet, jag vet inte deras preferenser, erfarenheter och jämförelseförmåga.
Jag vet vad jag själv tycker och vad jag har för preferenser, CDON har bäst priser, Dustinhome har bäst utbud och Inet är bästa butiken.

Sen tror jag inte att du har fel när du säger att CDON har bäst priser, bäst utbud och är den bästa butiken. Jag tror att det stämmer överens med dina preferenser och erfarenheter.

Men hur du så säkert och självgott kan säga att folk har FEL när dom tycker att Inet passar deras preferenser bäst är intressant.
Det här HATET mot saker som är populära är intressant, vare sig det handlar om Twilight, Justin Bieber, Inet eller någonting annat. Det finns alltid personer som tycker att andras smak och tycke är FEL och det är någonting jag inte riktigt förstår mig på.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag har väldigt mycket erfarenheter at hur naiva och lättlurade många människor är och är även lite påläst vad gäller gruppdynamik och hur människor agerar i grupp osv.

Om man är intresserad av egen vattenkylning, hur är Inets utbud gentemot CDONs då? t.ex.
CDON har inte bättre utbud på allt. Inet har bättre på en del. Inet har också lägre priser på en hel del varor!

Som sagt, det som fascinerar mig är hur du så vrålsäkert vet att andra har fel men samtidigt inte kan komma med några som helst argument som inte bygger på dina personliga erfarenheter eller preferenser.

Inet har lägre pris än CDON på många varor, CDON har lägre priser än Inet på många fler varor. Men beroende på vilka varor man själv är intresserad av så kan Inet ha lägre priser överlag det senaste året.
Sen kan man tolka "bättre priser" som att Inets kombination av fysiska butiker, upplevd bra och trevligt support/kundtjänst och snabba leveranser med deras priser gör att dom har "bättre pris" än CDON även om det är högre. Och bättre hemsida. Och att de erbjuder tjänster som montering osv.

Men jag har redan nämnt detta, och andra saker, flera gånger utan att du har bemött det men du står fortfarande stenhårt fast vid att DU har rätt pga av dina personliga erfarenheter och preferenser och att så många andra har FEL eftersom dom inte tycker som du.

Jag vet inte om folk har fel eller inte när dom röstar på Inet, jag vet inte deras preferenser, erfarenheter och jämförelseförmåga.
Jag vet vad jag själv tycker och vad jag har för preferenser, CDON har bäst priser, Dustinhome har bäst utbud och Inet är bästa butiken.

Sen tror jag inte att du har fel när du säger att CDON har bäst priser, bäst utbud och är den bästa butiken. Jag tror att det stämmer överens med dina preferenser och erfarenheter.

Men hur du så säkert och självgott kan säga att folk har FEL när dom tycker att Inet passar deras preferenser bäst är intressant.
Det här HATET mot saker som är populära är intressant, vare sig det handlar om Twilight, Justin Bieber, Inet eller någonting annat. Det finns alltid personer som tycker att andras smak och tycke är FEL och det är någonting jag inte riktigt förstår mig på.

Ville bara instämma och säga att jag håller med dig till 100%

Dom vann ju även på prisjakt, där har inte jag vart och röstat iaf.

Jag har handlat för ganska mkt på cdon i år, ca 15k, inga problem tills ett 7970 som jag köpt där stendog. Efter att vart med om deras RMA procedur mm, så ogillar jag cdon. Var utan kortet i nästan 3 mån, sen hävde dom köpet(vilket passade mig utmärkt) Dom kontaktade dock aldrig mig och frågade om det var ok att häva köpet eller nåt sånt. I mitt fall spelade det ju ingen roll men det betyder ju inte att det är fallet för alla andra som råkar ut för samma sak.

Har haft RMA ärenden osv. hos dom flesta större webbutikerna och det har inte vart några direka problem, inet är ju dock enligt min erfarenhet överlägset bäst.

Tex. la en order hos inet typ 20min innan deadline för att prylarna skulle skickas samma dag. 5min efter jag lagt ordern får jag ett mail om att en av varorna jag beställt inte fanns i lager(missade det när jag beställde) och om jag ville byta till en annan färg på varan(det var en PCI-E ström kabel) för det fanns i lager. Eller om jag ville vänta tills dom fick in den svarta som jag beställt. Tog en annan färg och nästa dag hade jag prylarna.

Bara ett exempel på varför jag gillar inet. Haft RMA där också, oftast har jag haft en ny produkt inom en vecka, rekordet är dagen efter jag fick produkten som var DOA.

Permalänk

Apropå vilken butik som är bäst; vissa gillar den ena och vissa den andra. Känns rätt pointless att debattera enskilda åsikter tycker jag. Röstningen talade väl ändå sitt tydliga språk vad flest människor tycker!?

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | FD Integra R2 750 W 80+ | MSI MPower | i7 3770k@4,2 GHz (OC Genie) | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance 16 GB | ASUS GTX 1060 OC 6GB | Intel 520 180 GB SSD, Samsung 840 Basic 250 GB SSD | Seagate 2 TB HDD | ASUS VG248 24 " 144 Hz • Bärbar: ASUS ZenBook UX305 • Surfplatta: Lenovo Yoga tab 3 pro wifi/4G • Telefon: Samsung Galaxy S7 Edge •

Permalänk
Medlem

Jag har handlat mycket hos Inet genom åren och gör det fortfarande eftersom jag gillar det totalintryck de levererar.

Sortimentsmässigt tycker jag faktiskt att Proshop ligger på topp...