Skärmen säger - no signal

Permalänk

Skärmen säger - no signal

Hejsan, jag är nämligen just nu hos min flickvän över en vecka, då hon samtidigt går i skolan under dagtiden, då hade jag tänkt att lira Bf3 tills hon kommer hem. Men jag vet att hennes dator är inte tillräckligt kraftig för det men det kanske ni kan svara på. i5 3450k tillsammans med ett GT 430.
Så då tog jag med mitt grafikkort, igår kväll tänkte jag montera in det i hennes dator. Det spann som kissen gjorde det, även om vi körde med en VGA adapter för hon har en äldre modell. Bilden var helst slö på skärmen så bestämde mig för att hämta ner de senaste 314 drivrutinerna för 500 serien vilket jag har gjort hemma och det funkade!

När jag hade installerat klart allting och som den ville, så startade jag om datorn... Jag var spänd, precis efter att windows flaggan försvann så kommer det upp något att det ska skannas igenom datorn och det var stort rekommenderat? Hemma har jag alltid struntat i det så i was like, idgaf och trycker Esc.

Då visas led knappen på skärmen helt plötsligt orange... och på skärmen kommer det upp en ruta "No signal".
Jag höll på i nästan två timmar och bytte tillbaka mitt, och hennes kort med olika sladdar. Jag testade HDMI samt DVI+Adapter på mitt kort, sen bytte tillbaka till hennes kort, då testade jag alla 3 sorter, nä. Funkade inte.. Men en gång så fick jag det att funka utan att göra något. Så skulle jag flytte in burken igen för den stog i vägen. Nääääääee.. Så står det åter igen "no signal".

Jag frågade 2 polare om tips och hjälp, den ena visste ej och den andra sa lite olika tips

*Slå lite löst på burken för detta brukar hända mig då och då, riktigt irriterande, eller så låter du den stå i flera timmar.

Jag sa det till min tjej att, om något elektroniskt står stilla orört så blir det ingen ändring på den alls! Jag lät den stå ungefär i 2 timmar, sen testade jag bara snabbt igen med att starta upp den ungefär 22:00 på kvällen. Fick ett rejält lack, och tänkte på andra tipsen han sa.

*Koppla ur allting och låt datorn så i minst 4 timmar.
Ja, jag gjorde det och lät datorn stå under natten, ca: 8 timmar. In med allting och startar... nää funkar inte.

Så jag är riktigt rädd nu att jag har haft sönder hennes dator som är hyffsat nu, hon köpte för egna jobbar pengar. I min tanke är det inte alls mitt fel, det är GeForce.com's fel. Deras fel att datorn började fucka sönder.

Någon som har en lösning på allt detta? Behöver hjälp så snabbt som bara går, och liksom. Om jag nu har fått igång skärmen som jag har fått nu faktiskt. Så vågar jag aldrig starta om datorn för då är risken att det inte funkar igen.

Tack så mycket!

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

Hejsan
..
Tack så mycket!

Nej, det är inte "Geforce.coms" fel.
Men det kan ha något med drivrutinerna att göra. Kan du se något på skärmen innan Windows börjar laddas och isf; vad händer om du startar upp datorn i felsäkert läge?

Permalänk
Skrivet av jika:

Nej, det är inte "Geforce.coms" fel.
Men det kan ha något med drivrutinerna att göra. Kan du se något på skärmen innan Windows börjar laddas och isf; vad händer om du startar upp datorn i felsäkert läge?

Nej jag kan tyvärr inte se några fel. Den laddar precis som min dator hemma alltid gjort, men precis när windows flaggan försvinner då det ska stå välkommen eller där man ska logga in, innan det ens hinner visas eller det visas inte ens. Så står det "no signal".

Jag har nu googlat efter detta problem men ingen verkar ha det samma som mig, då alla andra har problemet att "no signal" kommer upp när dom startar datorn, min kommer upp efter en stund då jag är påväg att komma in i windows...

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Skrivet av jika:

Nej, det är inte "Geforce.coms" fel.
Men det kan ha något med drivrutinerna att göra. Kan du se något på skärmen innan Windows börjar laddas och isf; vad händer om du startar upp datorn i felsäkert läge?

här var faktiskt något liknande om jag ska säga det så, bara att det står inte så för mig, bara "no signal" dock om jag tar ut kabeln känner den på sig och säger "no cable connected"

http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Display-and-Video-e-g-W...

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Det handlar om drivrutinerna eftersom du får bild innan windows laddar, inget fel på datorn. Gör som tipset ovan och starta i felsäkert läge och installera rätt drivrutiner för hennes kort.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

Hejsan, jag är nämligen just nu hos min flickvän över en vecka, då hon samtidigt går i skolan under dagtiden, då hade jag tänkt att lira Bf3 tills hon kommer hem. Men jag vet att hennes dator är inte tillräckligt kraftig för det men det kanske ni kan svara på. i5 3450k tillsammans med ett GT 430.
Så då tog jag med mitt grafikkort, igår kväll tänkte jag montera in det i hennes dator. Det spann som kissen gjorde det, även om vi körde med en VGA adapter för hon har en äldre modell. Bilden var helst slö på skärmen så bestämde mig för att hämta ner de senaste 314 drivrutinerna för 500 serien vilket jag har gjort hemma och det funkade!

När jag hade installerat klart allting och som den ville, så startade jag om datorn... Jag var spänd, precis efter att windows flaggan försvann så kommer det upp något att det ska skannas igenom datorn och det var stort rekommenderat? Hemma har jag alltid struntat i det så i was like, idgaf och trycker Esc.

Då visas led knappen på skärmen helt plötsligt orange... och på skärmen kommer det upp en ruta "No signal".
Jag höll på i nästan två timmar och bytte tillbaka mitt, och hennes kort med olika sladdar. Jag testade HDMI samt DVI+Adapter på mitt kort, sen bytte tillbaka till hennes kort, då testade jag alla 3 sorter, nä. Funkade inte.. Men en gång så fick jag det att funka utan att göra något. Så skulle jag flytte in burken igen för den stog i vägen. Nääääääee.. Så står det åter igen "no signal".

Jag frågade 2 polare om tips och hjälp, den ena visste ej och den andra sa lite olika tips

*Slå lite löst på burken för detta brukar hända mig då och då, riktigt irriterande, eller så låter du den stå i flera timmar.

Jag sa det till min tjej att, om något elektroniskt står stilla orört så blir det ingen ändring på den alls! Jag lät den stå ungefär i 2 timmar, sen testade jag bara snabbt igen med att starta upp den ungefär 22:00 på kvällen. Fick ett rejält lack, och tänkte på andra tipsen han sa.

*Koppla ur allting och låt datorn så i minst 4 timmar.
Ja, jag gjorde det och lät datorn stå under natten, ca: 8 timmar. In med allting och startar... nää funkar inte.

Så jag är riktigt rädd nu att jag har haft sönder hennes dator som är hyffsat nu, hon köpte för egna jobbar pengar. I min tanke är det inte alls mitt fel, det är GeForce.com's fel. Deras fel att datorn började fucka sönder.

Någon som har en lösning på allt detta? Behöver hjälp så snabbt som bara går, och liksom. Om jag nu har fått igång skärmen som jag har fått nu faktiskt. Så vågar jag aldrig starta om datorn för då är risken att det inte funkar igen.

Tack så mycket!

Låter som samma fel som min far hade de vill säga för klent nätagg Fick starta om hans dator allt ifrån 1 till 2800000000000 ggr innan den funkade som den skulle Så kolla va hon har för nätagg och vad är det för grafikkort du har förrresten också?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av sorkin:

Det handlar om drivrutinerna eftersom du får bild innan windows laddar, inget fel på datorn. Gör som tipset ovan och starta i felsäkert läge och installera rätt drivrutiner för hennes kort.

Okej, hur startar jag i felsäkert läge? Just nu vågar jag inte stänga av datorn, får då kommer den inte gå igång igen.

När jag har valet att "start windows normaly" och de andra 2-3 valen så hittar jag inte i felsäkert läge. Hur gör jag det isåfall?

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Låter som samma fel som min far hade de vill säga för klent nätagg Fick starta om hans dator allt ifrån 1 till 2800000000000 ggr innan den funkade som den skulle Så kolla va hon har för nätagg och vad är det för grafikkort du har förrresten också?

Hon har ett 450W, glömde säga det att jag tog med mitt 650W nätagg, dock har jag ett GTX 560Ti funkar tillsammans med mitt nätagg och hennes kort vilket är en aning sämmre ska klara av mitt isåfall. Så inte är det mitt nätagg som är för klent.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Om du redan har igång den så avinstallerar du bara ATI skärmdrivisarna, laddar ner nya och installerar. Men jag fick uppfattningen att du inte fick igång den alls,

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Skrivet av sorkin:

Om du redan har igång den så avinstallerar du bara ATI skärmdrivisarna, laddar ner nya och installerar. Men jag fick uppfattningen att du inte fick igång den alls,

Nej jag fick igång den nu och tänker inte stänga av den, det tog flera timmar av att sitta här och kolla på, ta ut och in sladdar om o om igen. No signal hit o dit. Men ja, magiskt så gick den igen och kommer säkert med 99% inte funka om jag startar om den.

Hur avinstallerar jag ATI drivers då? jag vet inte ens vart man ska gå in för att avinstallera drivers.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

Okej, hur startar jag i felsäkert läge? Just nu vågar jag inte stänga av datorn, får då kommer den inte gå igång igen.

Kolla länken i slutet på mitt förra inlägg

Permalänk
Skrivet av jika:

Kolla länken i slutet på mitt förra inlägg

hittar inte, du får länka istället

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

hittar inte, du får länka istället

"om du startar upp datorn i ---> felsäkert läge" <---

Om länken ovan inte fungerar, bör du nog se över din webbläsare.

Permalänk
Skrivet av jika:

"om du startar upp datorn i ---> felsäkert läge" <---

Om länken ovan inte fungerar, bör du nog se över din webbläsare.

Är rätt trött nu, hängde inte riktigt med? Ska jag hålla inne F8 under hela tidens gång eller ska jag bara trycka på F8 en gång och när?
eller när ska jag börja hålla inne F8?

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

Är rätt trött nu, hängde inte riktigt med? Ska jag hålla inne F8 under hela tidens gång eller ska jag bara trycka på F8 en gång och när?
eller när ska jag börja hålla inne F8?

Bara mata på...

Youtube

Permalänk
Skrivet av jika:

Bara mata på...

Youtube

Ja, så gjorde jag också förut. Safe mode.

Sen laddade det en massa drivers och den sista för mig var
drivers\CLASSPNP.sys
Sen vad fan gjorde han efter?
Det hände aldrig något, låt den stå i kanske 5 minuter, sen trodde jag det hade hängt sig, så stängde av om började om o krångla med kablarna.
Vad gjrode han se för att logga in?

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk

Jag kan inte bara avinstallera dessa 314 som orsakade allting då?
http://i50.tinypic.com/1z38gg4.png

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

Ja, så gjorde jag också förut. Safe mode.

Sen laddade det en massa drivers och den sista för mig var
drivers\CLASSPNP.sys
Sen vad fan gjorde han efter?
Det hände aldrig något, låt den stå i kanske 5 minuter, sen trodde jag det hade hängt sig, så stängde av om började om o krångla med kablarna.
Vad gjrode han se för att logga in?

Krångla med kablarna? Använder du det gamla grafikkortet, som fungerade?

Det låter som ett märkligt fel och är utanför vad jag har erfarit själv. INTERNET säger däremot detta om problemet... Bläddra ner till "Windows 7 Hangs at Startup – Classpnp.sys" för att läsa mer om det.

Problemet tas även upp här på Swec

Permalänk

Hej !
Jag hade samms fel på min dator !
Det kom bara upp "" No Signal"" på skärmen !
Mitt fel va enkelt , det sitter ju en knapp under eller på sidan av skärmen , beroende vilken skärm du har
där man kan ändra skärmsignalen " HDMI , VGA eller DVI , prova att ändra där , funkade för mig !

Visa signatur

Volvomannen

Permalänk

jag har kollat runt på sjukt många olika gejor.
Första tipset*
Ta ut dina ram och skrapa dom mot dina byxor för att göra dom rena, det funkar enligt många och det funkade på videon
Tips 2,
stäng av allting och något allt bla bla. Håll nere start knappen fram på datorn i cirka 30 sekunder mot en minut, då ska det funka.

Tips 3, ta ur batteriet i 3-4 timmar.
Vet inte om det funkar, men det återställer bara biosen, och de räcker gott och väl med 5 skunder.

Tips 4, ja gå in i säkertläge, det kan inte jag göra.

Är det inte bara lika bra att jag avinstallerar 314?
http://i50.tinypic.com/1z38gg4.png

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Lyssna på han som sa att du ska in i felsäkert läge..
vad som händer är att din dator startar upp med minimalt drivers och funktioner så du kan felsöka eller avinstallera.

för att komma till meny att välja felsäkert tryck F8 när du bootar upp lite efter du ser tryck delete att komma in i bios.

har du tur så kanske efter att du kommit in i felsäkert och bara startar om datorn att den funkar-- så boota om efter första gången du kommit in i felsäkert läge..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av pappirappi:

Hej !
Jag hade samms fel på min dator !
Det kom bara upp "" No Signal"" på skärmen !
Mitt fel va enkelt , det sitter ju en knapp under eller på sidan av skärmen , beroende vilken skärm du har
där man kan ändra skärmsignalen " HDMI , VGA eller DVI , prova att ändra där , funkade för mig !

Skärmen ska väl känna av vilken signal som kommer in.. och startar man om ett par gånger så borde den väl hitta rätt nån gång tycker man. men väl värt att testa att den skickar signal till rätt port.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Akarr:

Lyssna på han som sa att du ska in i felsäkert läge..
vad som händer är att din dator startar upp med minimalt drivers och funktioner så du kan felsöka eller avinstallera.

för att komma till meny att välja felsäkert tryck F8 när du bootar upp lite efter du ser tryck delete att komma in i bios.

har du tur så kanske efter att du kommit in i felsäkert och bara startar om datorn att den funkar-- så boota om efter första gången du kommit in i felsäkert läge..

Om du inte såg det så kan inte jag komma in i felsäkertläge.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

Om du inte såg det så kan inte jag komma in i felsäkertläge.

Kollade du på ens på länkarna om hur man kan lösa problemen med felsäkert läge?

Har du satt tillbaka grafikkortet som fungerade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pappirappi:

Hej !
Jag hade samms fel på min dator !
Det kom bara upp "" No Signal"" på skärmen !
Mitt fel va enkelt , det sitter ju en knapp under eller på sidan av skärmen , beroende vilken skärm du har
där man kan ändra skärmsignalen " HDMI , VGA eller DVI , prova att ändra där , funkade för mig !

Det skulle vara smått otroligt att skärmen byter input av sig själv. TS FÅR upp bild, men det slutar fungera när drivrutinerna till grafikkortet börjar laddas.

Permalänk

När jag trycker på F8 händer det ingenting, det kommer upp 2 val, den undre så kommer jag till bios, sen den övre vet jag inte.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Skrivet av kewrabbish:

När jag trycker på F8 händer det ingenting, det kommer upp 2 val, den undre så kommer jag till bios, sen den övre vet jag inte.

Mitt fel. Tryckte f8 för tidigt. Dock så funkar safe mode nu. Har startat om datorn o allt.

Allting funkar som en klocka nu med hennes kort insatt. Bara att när windows flaggan laddar tar de 5 gånger längre tid. Ska testa med mitt kort nu igen.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.