Högtalare köpta, men undrar om de är bra?

Permalänk

Högtalare köpta, men undrar om de är bra?

Hej jag har köpt dessa högtalarna http://www.inet.se/produkt/6606123/logitech-z506-5-1
Någon som vet om de är bra och har dom? Åsikter plz!

Permalänk
Medlem

För bara någon dag sedan rasade en himla debatt om jag tror just dessa högtalare. Hitta den tråden så hittar du ditt svar.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Vill du har ett bra svar så är de megadåliga,man får inget bra 5.1 för 600kr,du måste upp till z906 om du ska ha nåt "OK" men inte ens det är nåt att ha.
Sen kanske du själv gillar ljudet men det är en annan sak,förvänta dig dock inget hifi-nirvana.

Permalänk

Ja jo, jag vet ju inte vad du har för kriterier så vem vet. Men de flesta som haft dom har ju sagt att de är bra enligt omdömena

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för ungefär.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Dom är väl ungefär lika bra som mina Z523 som jag verkligen tycker är bedrövliga.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Koppla in dom och pröva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Ja jo, jag vet ju inte vad du har för kriterier så vem vet. Men de flesta som haft dom har ju sagt att de är bra enligt omdömena

De flesta omdömen är ju från folk som inte ens har hört ett par riktiga högtalare,knappast ens sett ett par så då är det ju lätt att säga att de är bra.

Permalänk
Proffsmobbare

Z506 avger sig diverse ljud mellan 45Hz och 20KHz. Om det är ljud du är ute efter, så uppfylls kriterierna du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Z506 avger sig diverse ljud mellan 45Hz och 20KHz. Om det är ljud du är ute efter, så uppfylls kriterierna du har.

heh

OnT: koppla in dom och prova? ljud är subjektivt!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

För 600 kr så är det nog så bra det kan bli. Vet många som tycker datahögtalare låter bra, bra ljud är verkligen en smaksak från person till person. Endel gillar bas andra gillar kristallklart. Men som sagt för 600 kr tror jag iaf du kommer bli nöjd.

Mvh Henke

Permalänk
Medlem

Har du högre budget? Returnera och byt upp dig i så fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Hej jag har köpt dessa högtalarna http://www.inet.se/produkt/6606123/logitech-z506-5-1
Någon som vet om de är bra och har dom? Åsikter plz!

Varför skapar man en tråd om ett högtalarpaket som man redan har köpt?
Det är för mig helt obegripligt...
Verkar mer som tråden är skapad för att du vill försöka "skryta" om ett paket du tror är "all that", men tyvärr är det precis tvärtom.

Delvis citerat från ett av omdömena hos inet:
" Sjukt bra ljud. Bas som knappt går att skruva upp till max - den är för kraftfull. "

Ska man skratta eller gråta?

Vad säger det egentligen? Jo det säger att killen troligen precis har fått lite könshår och har precis upptäckt att det här med ljud är intressant, men saknar helt och hållet begrepp och erfarenhet för att egentligen fälla ett sådant omdöme.

Nåja, hoppas du blir nöjd. Och hoppas du växer ur de fort så du får tillfälle att lyssna på lite riktig ljudkvalité.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Falcon:

Varför skapar man en tråd om ett högtalarpaket som man redan har köpt?
Det är för mig helt obegripligt...
Verkar mer som tråden är skapad för att du vill försöka "skryta" om ett paket du tror är "all that", men tyvärr är det precis tvärtom.

Delvis citerat från ett av omdömena hos inet:
" Sjukt bra ljud. Bas som knappt går att skruva upp till max - den är för kraftfull. "

Ska man skratta eller gråta?

Vad säger det egentligen? Jo det säger att killen troligen precis har fått lite könshår och har precis upptäckt att det här med ljud är intressant, men saknar helt och hållet begrepp och erfarenhet för att egentligen fälla ett sådant omdöme.

Nåja, hoppas du blir nöjd. Och hoppas du växer ur de fort så du får tillfälle att lyssna på lite riktig ljudkvalité.

Kan ju tänkas att TS har köpt dom på nätet och nu oroar sig för att ha köpt katten i säcken. Inte alla konsumenter vet om att man faktiskt får testa varan och ändå fortfarande kan ångra köpet. Ser ingen idé i att skriva i en nedlåtande ton utan att ha alla fakta till hands.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle tro att de duger mycket bra för spel etc.

För att sitta och finlyssna på musik finns det säkert bättre högtalare, men jag tror absolut att de är värda priset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HotShotChinez:

Hej jag har köpt dessa högtalarna http://www.inet.se/produkt/6606123/logitech-z506-5-1
Någon som vet om de är bra och har dom? Åsikter plz!

Det finns ett problem med din fråga och det är att du ställer den till personer som alla har relativt höga krav på sitt ljud. Jag började min bana med Logitech x-530 som var det bästa jag hört då. Nu sitter jag med ett system för åtskilliga tusen och undrar om jag inte ska uppgradera lite,

Som andra har sagt, du får vad du betalar för och den fördel som finns med dessa små system är att de kan någorlunda placera vart ljudet kommer ifrån vilket kan öka inlevelsen i spel men bra ljud för musiklyssning är det inte i min mening.

Permalänk

Det stora problemet med just Logitech är deras obalans mellan Bas - Mellanregister - Diskant.
Mina egna Z523 saknar diskantfrekvenser helt och hållet. Och det spelar ingen roll hur man än försöker ratta på EQn. Det blir nästan bara ännu sämre.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg