Program för att organisera sina fönster i Windows snabbt? (Typ WIN+LEFTARROW)

Permalänk

Program för att organisera sina fönster i Windows snabbt? (Typ WIN+LEFTARROW)

Hejhej

Jo efterssom att det heter Windows så borde ju operativsystemet ha alla möjligheter som finns att kunna flytta runt och organisera fönstrena som man har öppna. Men så blev det inte förrän Windows 7 kom. Alltså då dessa Win+PilHöger och Win+PilVänster introducerades. Då kunde man poppa runt fönstrena överallt på sina skärmar (2 st än så länge men ändå )

Så då undrar jag om det finns program så att man får fler möjligheter att placera sina fönster. T ex om det finns så att man kan se 4 fönster samtidigt med samma storlek. T ex: ett fönster/program i varje hörn på skärmen. T ex såhär:

Eller massa andra möjligheter jag inte kommit på (utan som utvecklarna kommit på tänker man). Kanske det finns ett kommando i dethär programmet som gör så att ett fönster sträcker sig över två skärmar/alla skärmar man har t ex. vad vet jag

Någon som har några tips på sofistikerade program som manipulerar fönster i Windows?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Hejhej

Jo efterssom att det heter Windows så borde ju operativsystemet ha alla möjligheter som finns att kunna flytta runt och organisera fönstrena som man har öppna. Men så blev det inte förrän Windows 7 kom. Alltså då dessa Win+PilHöger och Win+PilVänster introducerades. Då kunde man poppa runt fönstrena överallt på sina skärmar (2 st än så länge men ändå )

Så då undrar jag om det finns program så att man får fler möjligheter att placera sina fönster. T ex om det finns så att man kan se 4 fönster samtidigt med samma storlek. T ex: ett fönster/program i varje hörn på skärmen. T ex såhär:
http://img543.imageshack.us/img543/7063/temp1m.png

Eller massa andra möjligheter jag inte kommit på (utan som utvecklarna kommit på tänker man). Kanske det finns ett kommando i dethär programmet som gör så att ett fönster sträcker sig över två skärmar/alla skärmar man har t ex. vad vet jag

Någon som har några tips på sofistikerade program som manipulerar fönster i Windows?

Vet inte om det stödjer ditt rätt gamla grafikkort (om det nu är det i din sign) men prova att dra HydraVision från AMD. Så kan du fixera & skräddarsy fönster hur du vill. Du hittar det på deras hemsida om du letar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]