Bästa grafikkortet för 1200~ Tajt budget

Permalänk
Medlem

Bästa grafikkortet för 1200~ Tajt budget

Tjenare.

Vill ha ett ett bra grafikkort till minecraft,cod4 och mw3.
Budget : 1200~ Kan höja en hundring om det är motiverat men inte mera..
Vet att det är en tajt bud men men.
Skulle vara grymt najs om någon kunde skriva lite om det grafikkortet dom länkar.
Skriva vilka inställningar och fps kortet klarar på spelen.
Mest om det klarar spelen på bra fps, helst 60+, tycker att under det laggar det. Och med high settings.

I cod vill jag helst ha 125fps konstant på medium/high settings. om det går med den budgeten

CPU: i5 3570k
Moderkortet : PBB75-M Lite osäker men tror att det är det..
Har Hårddisk på 1 GB.
650w Nätagg
Burken: CM Storm Scout II Gaming Midi Svart

Vet att jag skapade en liknande tråd men tror mera på denna^^

Med vänliga hälsningar!

Permalänk
Medlem

Högsta budget?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Högsta budget?

1400 Absolut MAX men då måste det vara riktigt motiverat^^
Helst 1300 eller mindre men.

Tack för snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta presterar bra för pengarna ! : https://www.inet.se/produkt/5405111/asus-radeon-hd7770-2048mb

Just för att det har 2 gb minne 650 ti tex har bara 1 gb.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Hehe, tänkte länka det.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Hehe, tänkte länka det.

Någon aning om vilka inställningar den kommer köra med ?

Tackar för snabba svar !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Någon aning om vilka inställningar den kommer köra med ?

Tackar för snabba svar !

Var lite mer specifik. vilket spel ?

Och det är ju du som ändrar inställningarna inte den

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Var lite mer specifik. vilket spel ?

Och det är ju du som ändrar inställningarna inte den

Står högst upp, Call of duty 4, Modern warfare 3 och minecraft

Det är den som kontrollerar vilka inställningarna jag tar
Nejmen, ska vara lite mera specifik

Permalänk
Medlem

skulle tagit denna då men.. http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...
presterar "mycket" bättre än 7770, till dom spelen du har där är kommer nog ett 7850 klara på High eller liknande
(dock beror minecraft mycket på CPU)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Whine:

Tjenare.

Vill ha ett ett bra grafikkort till minecraft,cod4 och mw3.
Budget : 1200~ Kan höja en hundring om det är motiverat men inte mera..
Vet att det är en tajt bud men men.
Skulle vara grymt najs om någon kunde skriva lite om det grafikkortet dom länkar.
Skriva vilka inställningar och fps kortet klarar på spelen.
Mest om det klarar spelen på bra fps, helst 60+, tycker att under det laggar det. Och med high settings.

I cod vill jag helst ha 125fps konstant på medium/high settings. om det går med den budgeten

CPU: i5 3570k
Moderkortet : PBB75-M Lite osäker men tror att det är det..
Har Hårddisk på 1 GB.
650w Nätagg
Burken: CM Storm Scout II Gaming Midi Svart

Vet att jag skapade en liknande tråd men tror mera på denna^^

Med vänliga hälsningar!

Om du kan tänkta dig begagnat marknaden så kommer du få väldigt mycket mer prestanda för de pengarna. Du kan tex få ett gtx 580 här på marknaden för 12-1300kr och det är nästan dubbelt så snabbt som det hd 7770 som länkades innan.
Även AMD HD 6950-6970 går på runt 800-1200kr och är klart snabbare än ett sunkigt 7770.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

skulle tagit denna då men.. http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...
presterar "mycket" bättre än 7770

Detta är överlägset det grafikkort med bäst prestanda för dom pengarna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Står högst upp, Call of duty 4, Modern warfare 3 och minecraft

Det är den som kontrollerar vilka inställningarna jag tar
Nejmen, ska vara lite mera specifik

Jaha vilken dator som helst tar ju cod 4 eller mw3 min kompis laptop för 4000 kr tar ju dom spelen. Minecraft är nästan inte ett dugg grafikkrävande , mer cpu krävande

Tror jag

Dold text
Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

125fps konstant på en server med 20 ppl som kör ffa med sina granater ^^,

Om du har någon form av inkomst rekomenderar jag att du sparar åtminstonde 2 månader till om du bor hemma kan du ge försöka förmedla om varför ett kort för 3k skulle vara mest prisvärt och varför du sparar på det i längden samt efterfråga om kompensation för att att du kommer plugga stenhårt i skolan om dem lånar ut till dig

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Köp ett 7850

Permalänk

Med de spelen blir det inte svårt att hitta grafikkort. CoD är inte speciellt krävande och MC tar mer CPU-kraft än GPU-kraft. kör på typ 7850, då har du marginal. Vad får dig att byta? Laggar de spelen idag har du en kass GPU eller en kass CPU.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Definitivt ett HD 7850 om du måste köpa nytt. Ex: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1318427

Annars kan du få ett 7870/580 för samma pengar om du köper begagnat.

Edit: Helsike vad långsam man var...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Om du kan tänkta dig begagnat marknaden så kommer du få väldigt mycket mer prestanda för de pengarna. Du kan tex få ett gtx 580 här på marknaden för 12-1300kr och det är nästan dubbelt så snabbt som det hd 7770 som länkades innan.
Även AMD HD 6950-6970 går på runt 800-1200kr och är klart snabbare än ett sunkigt 7770.

Hur?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Om du kan tänkta dig begagnat marknaden så kommer du få väldigt mycket mer prestanda för de pengarna. Du kan tex få ett gtx 580 här på marknaden för 12-1300kr och det är nästan dubbelt så snabbt som det hd 7770 som länkades innan.
Även AMD HD 6950-6970 går på runt 800-1200kr och är klart snabbare än ett sunkigt 7770.

Det kan jag, känns dock lite konstigt att köpa begagnat

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

http://m.youtube.com/watch?v=_eFwCSaGu80
Ultra på bf3.
Presterar ganska bra!

sure! seems legit när min lillebror bara klarar det på Low/medium (vet inte exakt men inte mer än medium).

skulle inte tro på det för fem öre i så fall är upplösningen så låg att grafikkortet inte ens anstränger sej.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Med de spelen blir det inte svårt att hitta grafikkort. CoD är inte speciellt krävande och MC tar mer CPU-kraft än GPU-kraft. kör på typ 7850, då har du marginal. Vad får dig att byta? Laggar de spelen idag har du en kass GPU eller en kass CPU.

CPU'n är inga problem
GPU som jag har nu är Intel HD 4000 :/

Permalänk
Skrivet av gabinono:

Vadå hur? Menar du hur man köper ett begagnat kort?

Skrivet av Whine:

Det kan jag, känns dock lite konstigt att köpa begagnat

Är man på tight budget så är man, är själv student och har inte en ända del i någon av datorerna som är köpt ny, funkar lika bra för det men till klart lägre pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

sure! seems legit när min lillebror bara klarar det på Low/medium (vet inte exakt men inte mer än medium).

skulle inte tro på det för fem öre i så fall är upplösningen så låg att grafikkortet inte ens anstränger sej.

Tja, :3

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

sure! seems legit när min lillebror bara klarar det på Low/medium (vet inte exakt men inte mer än medium).

skulle inte tro på det för fem öre i så fall är upplösningen så låg att grafikkortet inte ens anstränger sej.

Men titta på fps-mätaren för böfvelen, han får ju för sjuttsingen inte ens 30 fps. Ett 7770 klarar verkligen inte BF3 på ultra i bra flyt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

125fps konstant på en server med 20 ppl som kör ffa med sina granater ^^,

Om du har någon form av inkomst rekomenderar jag att du sparar åtminstonde 2 månader till om du bor hemma kan du ge försöka förmedla om varför ett kort för 3k skulle vara mest prisvärt och varför du sparar på det i längden samt efterfråga om kompensation för att att du kommer plugga stenhårt i skolan om dem lånar ut till dig

Kör mest promod, där är det viktigt med fps
Kör man inte promod behövs inte jätte mycket. Sålänge det inte sjuker under 60 (även när det kommer smoke) om det är möjligt.
Har inte någon inkomst^^ Är 13 år så

Permalänk
Medlem

hur presterar 6970 bättre?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Vadå hur? Menar du hur man köper ett begagnat kort?

Är man på tight budget så är man, är själv student och har inte en ända del i någon av datorerna som är köpt ny, funkar lika bra för det men till klart lägre pris

Skrivet av Bakgrund:

Men titta på fps-mätaren för böfvelen, han får ju för sjuttsingen inte ens 30 fps. Ett 7770 klarar verkligen inte BF3 på ultra i bra flyt.

Den klarar det iallafall?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Noooooob på att citera

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Noooooob på att citera

Menaru mig ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Menaru mig ?

Nej, jag är det.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE