Söker nya hörlurar till min Galaxy S3

Permalänk
Medlem

Söker nya hörlurar till min Galaxy S3

Hej, det är så att Akg 518 som används till mobilen har get upp ;_;
Och är dags att köpa nya.

Det jag lyssnar på är, Rise Against, Bullet for my valentine, Linkin park, och inte helt ovanligt att det blir lite hardstyle eller dubstep.

Jag söker lurar med kvalité och ska hålla länge. Akg älskade jag men ljudet var så svagt tyckte jag, men annars jävligt bra.

Prisklassen kan ligga runt 800-1000 men kan sträcka mig mer om det är värt det.

Btw, har inget emot Sluten, öppen, halv öppen, men helst inte In Ear

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Har ett par ATH-M50, riktigt bra! Går för lite över tusingen men de är studiolurar. Mitt tips är att åka ner till närmsta butik där du kan lyssna på lurar!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Har ett par ATH-M50, riktigt bra! Går för lite över tusingen men de är studiolurar. Mitt tips är att åka ner till närmsta butik där du kan lyssna på lurar!

Dom såg riktigt bra ut, tack för tipset om att lyssna själv och se vad man själv tycker ^^

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Akg K618?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Akg K618?

En av mina vänner äger ett par sådana men blev missnöjd över kvalitén.
Han hade använt dom i skolan i 2 månader och sedan kommer det inget ljud from dom :/

Kanske var ett måndags ex eller vad man säger, men om nån annan här som äger dom och är nöjd kan gärna skriva lite om dom här ^^

Tack för svar!

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

En av mina vänner äger ett par sådana men blev missnöjd över kvalitén.
Han hade använt dom i skolan i 2 månader och sedan kommer det inget ljud from dom :/

Kanske var ett måndags ex eller vad man säger, men om nån annan här som äger dom och är nöjd kan gärna skriva lite om dom här ^^

Tack för svar!

Kan lägga till att de är det mest bekväma par lurar jag har haft/känt på. Ett minus kan vara sladden, väldigt stor och klumpig enligt mig och skulle mycket mer velat ha en tunnare kabel om de ska användas till en mobil.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Kan lägga till att de är det mest bekväma par lurar jag har haft/känt på. Ett minus kan vara sladden, väldigt stor och klumpig enligt mig och skulle mycket mer velat ha en tunnare kabel om de ska användas till en mobil.

Tack för svar.

Om man skulle jämföra dom två olika lurarna vilket skulle då leverera bäst ljud.

Och btw, Är AKG 619 slutna?

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Tack för svar.

Om man skulle jämföra dom två olika lurarna vilket skulle då leverera bäst ljud.

Och btw, Är AKG 619 slutna?

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=179730
Tror det, fast verkar också vara on-ear. Har faktiskt ingen aning, jag anser att ATH-M50 har en fyllig bas, men som sagt studio lurar ska låta som låten låter om du fattar Den ska inte förvränga ljudet på något sätt utan få fram ljudet i sin klaraste kvalité. Men samtidigt ATH-M50 kräver mycket kraft så en mobil utan ljudförstärkare kan bli lite risigt.
Här har du en tråd där de diskuterar angånde ATH och AKG http://www.fragbite.se/?threadID=1150200&pollShowResults=1
Skulle egentligen rekommendera ett par in-ear Typ Klipisch S4

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=179730
Tror det, fast verkar också vara on-ear. Har faktiskt ingen aning, jag anser att ATH-M50 har en fyllig bas, men som sagt studio lurar ska låta som låten låter om du fattar Den ska inte förvränga ljudet på något sätt utan få fram ljudet i sin klaraste kvalité. Men samtidigt ATH-M50 kräver mycket kraft så en mobil utan ljudförstärkare kan bli lite risigt.
Här har du en tråd där de diskuterar angånde ATH och AKG http://www.fragbite.se/?threadID=1150200&pollShowResults=1
Skulle egentligen rekommendera ett par in-ear Typ Klipisch S4

Tack för den informationen.

Blev lite orolig att min S3 kan '' flaskhalsa '' eller vad det heter med ATH-M50 :/
Annars blir det nog ATH-M50 ^^

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Tack för den informationen.

Blev lite orolig att min S3 kan '' flaskhalsa '' eller vad det heter med ATH-M50 :/
Annars blir det nog ATH-M50 ^^

Låter bra! Men gå gärna och känn på dem innan du köper dem. Du kan bli förvånad över storleken på sladden, kanske inte så kul att ha en meter spiral-kabel liggandes överallt

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Låter bra! Men gå gärna och känn på dem innan du köper dem. Du kan bli förvånad över storleken på sladden, kanske inte så kul att ha en meter spiral-kabel liggandes överallt

Det ska jag göra

Tack att du tog din tid att hjälpa mig, uppskattas mycket ^^

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Proffsmobbare

ATH-M50 har ett mellanregister som lämnar mycket att önska imo, och om du ska mata den genom mobilen så kommer du förlora mycket i lägre frekvenserna. Det kombinerat med vad du lyssnar på, så hade jag hållt mig långt borta från M50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

ATH-M50 har ett mellanregister som lämnar mycket att önska imo, och om du ska mata den genom mobilen så kommer du förlora mycket i lägre frekvenserna. Det kombinerat med vad du lyssnar på, så hade jag hållt mig långt borta från M50.

Det är just det jag är rädd för :/

Har läst att M50 fungerar bra för Iphone 4, även läst recensioner att dom fungerar felfritt med mobilen.

Men för att vara på den säkra sidan, finns det hörlurar som M50 fast mer '' mobil vänlig ''?

Svar uppskattas!

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Det är just det jag är rädd för :/

Har läst att M50 fungerar bra för Iphone 4, även läst recensioner att dom fungerar felfritt med mobilen.

Men för att vara på den säkra sidan, finns det hörlurar som M50 fast mer '' mobil vänlig ''?

Svar uppskattas!

Vet inte riktigt, fråga i affärer etc. Vitsen med att ha hörlurar till mobilen är att de ska vara lättdrivna. Skulle fortfarande köra med in-ear ifall du söker efter lätthanterliga lurar som går att ta med sig i fickan.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Jag har ett par m50 i kombination med en GS3 och det fungerar perfekt. Högt och bra ljud. Man måste vara döv om man tycker att ljudet är för lågt på högsta.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av semmel:

Jag har ett par m50 i kombination med en GS3 och det fungerar perfekt. Högt och bra ljud. Man måste vara döv om man tycker att ljudet är för lågt på högsta.

Det är skillnad på högt och starkt ljud. M50 verkar gilla förstärkning, har du testat dina med en riktig förstärkare? Det är möjligt att du skulle ändra din syn på det hela då.

Men ljud är som sagt individuellt, och på något plan får man ändå tänka på ljud kontra budget, så det är mycket möjligt att M50 är en bra match. Det är roligt med en mångsidig lur som kan växa under förstärkning, men i min mening är M50 inte ett hundraprocentigt val.

Det är dock mina öron och mina åsikter, så jag respekterar det du har att säga. Jag upplever bara inte samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Det är skillnad på högt och starkt ljud. M50 verkar gilla förstärkning, har du testat dina med en riktig förstärkare? Det är möjligt att du skulle ändra din syn på det hela då.

Men ljud är som sagt individuellt, och på något plan får man ändå tänka på ljud kontra budget, så det är mycket möjligt att M50 är en bra match. Det är roligt med en mångsidig lur som kan växa under förstärkning, men i min mening är M50 inte ett hundraprocentigt val.

Det är dock mina öron och mina åsikter, så jag respekterar det du har att säga. Jag upplever bara inte samma sak.

Tack för informationen.

Tänkte dra till närmsta butik för att testa olika lurar och se vilken som jag trivs bäst med.
Bor ute i skogen och inte varje dag man ska till stan ^^

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"