Program för att flytta filer på hårddisken?

Permalänk
Medlem

Program för att flytta filer på hårddisken?

Hej!

Känner någon till ett program som låter dig flytta runt filer på hårddisken?
Jag vill ofta ha några filer som jag ofta använder på en hårddisk men behöver inte ha dem så nära hårddiskens center då jag kanske inte behöver ladda dem ofta.
Så jag skulle vilja kunna lägga dessa filer längst ut på hårddisken så nya program och filer installeras efter varan på en gång istället för att hårddisken hela tiden måste flytta dessa filer längre ut på disken var gång som jag defraggar den.

Jag vet att dessa program finns då jag såg ett screenshot för några månader sedan av ett men jag minns inte namnet eller var det var och efter ett antal timmar med letande så vänder jag mig till SweC.

Hoppas någon förstår vad jag pratar om. Ursäkta mina grammatik och stav fel, jag är dyslektiker och använder mig mest av engelska nu-för-tiden.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morugano:

Hej!

Känner någon till ett program som låter dig flytta runt filer på hårddisken?
Jag vill ofta ha några filer som jag ofta använder på en hårddisk men behöver inte ha dem så nära hårddiskens center då jag kanske inte behöver ladda dem ofta.
Så jag skulle vilja kunna lägga dessa filer längst ut på hårddisken så nya program och filer installeras efter varan på en gång istället för att hårddisken hela tiden måste flytta dessa filer längre ut på disken var gång som jag defraggar den.

Jag vet att dessa program finns då jag såg ett screenshot för några månader sedan av ett men jag minns inte namnet eller var det var och efter ett antal timmar med letande så vänder jag mig till SweC.

Hoppas någon förstår vad jag pratar om. Ursäkta mina grammatik och stav fel, jag är dyslektiker och använder mig mest av engelska nu-för-tiden.
Tack på förhand!

Vad är det du försöker få ut av detta?

Du vet att disken är långsammare i mitten än i utkanten va?

Permalänk
Medlem

Det är inte många ms du tjänar på att lägga dem som du önskar. Förlorar nog mer tid på att hålla på med det. Köp en SSD istället om du tycker disken är för slö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Mätbart, ja
Märkbart, nej

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Defraggler kanske, där kan man till viss del definiera det du efterfrågar.

http://www.piriform.com/defraggler

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Rekordmedlem

Lös det med partionering, lägg os et på en liten, typ några hundra Gbyte partition som du skapar först så den hamnar i ytterkant, ordna sedan en swap/temp partition på ungefär dubbla minnesmängden så slipper pagefilen bli fragmenterad och använd resten till normal lagring, lätt att ordna med tom disk, svårt att fixa efter installationen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.