Internet Explorer borta...?

Permalänk
Medlem

Internet Explorer borta...?

Jag har nyligen skaffat Win 8 och är helt knäckt. 20 år av investerad Microsoft-logik är borta och jag famlar i mörker. Helt plötsligt slutade t.ex. IE 10 att funka och jag fipplade fram och tillbaka för att få igång det. Till slut hade jag fipplat bort det från det nya skrivbord jag laddat ner och försökte då ladda ner IE på nytt, utan framgång. Datorn säger att jag har det men när jag söker efter( i sökrutan) det så finns det inte. Jag har plockat ner Mozilla Firefox istället och det funkar ju lika bra, förvisso. MEN jag vill själv bestämma vad jag ska använda och när, inte tvingas.

Vidare så undrar jag hur jag ska göra om jag vill skaffa en WIN 8 installationsskiva eftersom Win 8 låg färdiginstallerad när jag köpte datorn utan att någon skiva följde med?

Såååååå tacksam för hjälp

Visa signatur

Pepper

Permalänk
Medlem

Jag kan skicka chrome eller firefox om det är det du vill

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepper68:

Vidare så undrar jag hur jag ska göra om jag vill skaffa en WIN 8 installationsskiva eftersom Win 8 låg färdiginstallerad när jag köpte datorn utan att någon skiva följde med?

Såååååå tacksam för hjälp

Ladda ner datorns manual från datortillverkaren och läs vad de skriver om återställningsskivor och ominstallationer.

Permalänk
Medlem

Antagligen är hårddisken delad mitt itu med en återställningspartition, sparar på kostnaderna helt enkelt

Permalänk
Medlem

Har du kollat, Kontrollpanelen -> Avinstallera ett program -> Aktiver eller inaktivera Windows-funktioner.
Leta upp IE i listan och antingen inaktivera och aktivera om, eller helt enkelt aktivera om det inte var det innan.

Det kan ha blivit något fel där.

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!