Samsung Galaxy S4 innehåller "svävande" pekfunktion och ögonspårning

Permalänk

Ska bli intressant att se hur ström förbrukningen är, med tanke på dess påstådda prestanda, samt om den konstant filmar dig? så den har koll på vilket håll du tittar åt? känns som det skulle dra en hel del kräm.. Hoppas såklart att den inte ser ut som s3'an!

Permalänk
Medlem

Fuuuuuuuuuul. Men vill ändå ha. Usch.

Permalänk
Medlem

Ja extra funktioner är ju jobbigt ju, eller så använder man inte dem som man inte gillar...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Nu börjar liven snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M.A.W.S.:

Nu börjar liven snart!

Snart brakar helvetet loss!!

Permalänk
Medlem

Åh nej, såg ut som de läckta bilderna groteskt ful

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

Åh nej, såg ut som de läckta bilderna groteskt ful

ser identisk ut som s3 lite finare baksida bara

enda som imponerar är att man kan styra den i luften det är riktigt imponerande

Permalänk
Medlem

Trevligt med LPDDR3 2GB ram och IR LED.

Permalänk
Medlem

men ögon grejen kan ju S3an göra också, ja tycker inte de e så märkvärdig funktion, mer irriterande skulle jag säga..

nee även om hypen med s4an har varit kul så e ja sjukt nöjd med min s3a i alla former, så känner inte att jag kommer uppgradera, speciellt inte iom att jag inte spelar (dock de spel jag provat på lite snabbt har funkat väldigt bra o laggfritt).

Kul för Samsung, men de skapade ju redan en sån perfekt produkt så de har bara jobbat emot sig själva haha

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Fysiska knappar och "för" rundade hörn blev inte till Samsungs fördel i mitt fall.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Fysiska knappar och "för" rundade hörn blev inte till Samsungs fördel i mitt fall.

Tycker hörnen ser ut att var lite mindre rundade än S3 iaf, vilket är positivt, fysiska knappar är ju bara skönt!
Den enda nackdelen med telefonen som jag kan se är att den inte är toksnygg. Den är inte jätteful, men inte lika snygg som S2 direkt. Fördel är ju löstagbar baksida, skärm och prestanda. Att den har minst yttermått i klassen är väl inte fel heller.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Vad saknas?

Till att börja med måste dom anställa ett nytt designerteam, och det är nog illa kvickt.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Till att börja med måste dom anställa ett nytt designerteam, och det är nog illa kvickt.

Du har redan svarat på mitt inlägg en gång då du klargjorde att du vägrar S4 oavsett hur bra den är, detta på grund av din smak. Jag lät dig hållas och svarade inte på det. Men själv har jag en hel del krav på vad jag köper. Som lite kuriosa så har du mina krav i fallande ordning:

Kvalitet
Bra betraktningsvinklar
SD-kortsläsare
Bra kamera
Utbytbart batteri
God batterikapacitet
Lite "spillyta" runt skärmen.
HDMI eller motsvarande teknik för att koppla till TV
Full-HD

Ingen telefon kan väl leva upp till allt (eller?) men detta ovan är för mig viktigare än att telefon inte är snyggast, den är inte direkt ful, den ser rätt bra ut, och jämför man med skärmen på så är den snyggare än Xperia Z som är snyggast med skärmen av. Och jag har inte telefonen som en skrytpryl heller, så även om den var rent ful så skulle det inte bekomma mig om det är vad som krävs för att jag ska få en telefon som lever upp till mina höga krav.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Du har redan svarat på mitt inlägg en gång då du klargjorde att du vägrar S4 oavsett hur bra den är, detta på grund av din smak. Jag lät dig hållas och svarade inte på det. Men själv har jag en hel del krav på vad jag köper. Som lite kuriosa så har du mina krav i fallande ordning:

Kvalitet
Bra betraktningsvinklar
SD-kortsläsare
Bra kamera
Utbytbart batteri
God batterikapacitet
Lite "spillyta" runt skärmen.
HDMI eller motsvarande teknik för att koppla till TV
Full-HD

Ingen telefon kan väl leva upp till allt (eller?) men detta ovan är för mig viktigare än att telefon inte är snyggast, den är inte direkt ful, den ser rätt bra ut, och jämför man med skärmen på så är den snyggare än Xperia Z som är snyggast med skärmen av. Och jag har inte telefonen som en skrytpryl heller, så även om den var rent ful så skulle det inte bekomma mig om det är vad som krävs för att jag ska få en telefon som lever upp till mina höga krav.

Kvalitet osar det inte direkt av på S4:an, fortfarande plast.
Betraktningsvinklarna är eventuellt deras starkaste kort, men för att vara uppriktig, vem tittar snett på telefonen när dom använder den?
SD-plats återfiinns även i Z, kameran i S4 verkar tydligen inte vara någon höjdare av den bilden jag såg, om det nu var en äkta eller inte kan jag inte bekräfta men allt av att spekulera så såg det värre ut än dom på HTC One.
Utbyttbart batteri är väl kanske något som tilltalar vissa, dock något jag aldrig bytte på min på min S3, fullhd finns även på Z med betydligt mer realistiska färger.
Batteriet till XZ, ptja, inget fel på den om du använder den för vardagligt bruk, håller gott o väl ett par dagar.

Såklart, alla kan ju inte gilla Sony, I get that, men att hypa S4:an till topparna baserat på deras konferens, big no no.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Det där är revolutionerande till skillnad från en annan produkt!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Kvalitet osar det inte direkt av på S4:an, fortfarande plast.
Betraktningsvinklarna är eventuellt deras starkaste kort, men för att vara uppriktig, vem tittar snett på telefonen när dom använder den?
SD-plats återfiinns även i Z, kameran i S4 verkar tydligen inte vara någon höjdare av den bilden jag såg, om det nu var en äkta eller inte kan jag inte bekräfta men allt av att spekulera så såg det värre ut än dom på HTC One.
Utbyttbart batteri är väl kanske något som tilltalar vissa, dock något jag aldrig bytte på min på min S3, fullhd finns även på Z med betydligt mer realistiska färger.
Batteriet till XZ, ptja, inget fel på den om du använder den för vardagligt bruk, håller gott o väl ett par dagar.

Såklart, alla kan ju inte gilla Sony, I get that, men att hypa S4:an till topparna baserat på deras konferens, big no no.

Men har vi inte gått igenom en massa gånger att plast inte betyder dålig kvalitet? Det kan vara mycket hög kvalitet i plast. Titta på Galaxy SII som alla tyckte var palstig. Den är extremt kvalitativ. Förväxlar du din subjektiva kvalitetskänsla med faktisk kvalitet? Och jag vet att Xperia Z kan göra några av de saker jag vill. Men personligen tycker jag att en skärm som kan bli så realstisk så att man inte vet om det faktiskt är en skärm eller om det är en fysisk bild är jävligt realistisk. En skärm som ser urtvättad ut så fort man vinklar telefonen det minsta ger inte en realistisk bild enligt mig.
Jag hypar det inte till topparna, jag argumenterar mot de som tror att det är dålig kvalitet bara för att det är plastchassi.