Samsung introducerar Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Enligt IDG skulle priset landa på ca 6300 kr (inget om vilken version).
Detta känns lite väl med tanke på hur plastig luren är...

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Informationen om mängden ram stämmer inte till 100%. Sgs3 med 4G (I9305) har 2gb ram.

Sen undrar jag hur denna "sväv"-funktion fungerar. Registrerar skärmen värme ifrån fingret, eller vad kan det vara som känner av att fingret faktiskt är precis ovanför skärmen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Undrar hur nya samsung Note kommer se ut då? Skillnaden mellan en 5,5" skärm och 5" är lite för liten för att kunna ha två olika telefoner (IMO), ska de höja skärmstorleken där till 6"?

Nya Samsung Note? Ungefär som Samsung Note II kanske? Den har ju faktiskt funnits ute ett tag...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av THB:

En White Frost skulle sitta fint, väntar dock tills det kommer bekräftade uppgifter om vilken prolle som kommer att sitta i.
Är det snapdragon så tror jag nog att jag skippar den här luren.

Edit: Enligt Tele2 så är det exynosplatformen med LTE som kmr släppas här.

Troligen felskrivet hos Tele 2 och kommer justeras.

Skrivet av tyvar1:

Lite är fel med specsen!
vi i norden kommer få s4an med Exynos 5 Octa 1,6GHz och 802.11a/b/g/n/ac Wi-Fi och inte bara N wifi!
ni kan också tillägga att skärmen fungerar med vantar på!

Den kommer också kosta ca 6300kr!

Källa

Allt tyder på en Snapdragon och inte Octa för oss här i Norden

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Vad är felet med snapdragon? Är inte Krait förbannat snabba? Nya Exynos skulle väl inte klå det?

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag på snapdragon chip istället för exynos, då får utvecklarna i CM teamet äntligen bättre förutsättningar att skapa en fungerande CM10.1 version.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

JA Super AMOLED! säljstarten gick riktigt fort denna gången hoppas det stämmer. Den svarta telefonen var mäktig. Ska lätt förboka!! Tycker designen var helt okej även om den är lik s3. Föredrar plast, går ej sönder lika snabbt.

Permalänk
Medlem

Många klagar över plasten och menar att metall och glas är mycket bättre. Men det första dom gör är att sätta ett fult, tjockt skal på sin mobil som är gjort av den billigaste plast man kan hitta och täcker skärmen med plastskynke.
Med Samsung slipper man sånt elände.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Själv hoppas jag på snapdragon chip istället för exynos, då får utvecklarna i CM teamet äntligen bättre förutsättningar att skapa en fungerande CM10.1 version.

Ätnligen någon mer än jag som bryr sig. Jag brukar alltid först kolla upp hur det är med utvecklingen innan köp, och köper aldrig vid release, låter andra va testkaniner. Denna gång blir det dock inte samsung, jag är helt kär i htc one.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Att den följer samma formspråk är nog mer än bara enhetlighet med tanke på hur i luven Samsung och Apple är på varandra för patent av design m.m.

I övrigt, 5" stor skärm? Känns som om min Galaxy Note snart är mer mainstream haha

Men yttermåtten är mindre än GS3.

Får ingen wow-känsla av denna. Känns som att de olika nya funktionerna som Eye Scrolling osv är rätt tjorviga att använda. De videos jag har sett så verkar det inte fungera så bra. Är mer sugen på HTC One. Blir att fatta ett bättre beslut när båda finns att klämma på i butik och lite mer recensioner finns.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Många klagar över plasten och menar att metall och glas är mycket bättre. Men det första dom gör är att sätta ett fult, tjockt skal på sin mobil som är gjort av den billigaste plast man kan hitta och täcker skärmen med plastskynke.
Med Samsung slipper man sånt elände.

Höhö, så sant!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Många klagar över plasten och menar att metall och glas är mycket bättre. Men det första dom gör är att sätta ett fult, tjockt skal på sin mobil som är gjort av den billigaste plast man kan hitta och täcker skärmen med plastskynke.
Med Samsung slipper man sånt elände.

Själv klagar jag på plasten och föredrar metall och glas istället. Och trots detta så använder jag inte ett fult tjockt skal av plast på min mobil eller täcker skärmen med ett plastskynke.

Permalänk

Det där med "relationships grow faster" och den biten var lite för mycket.

Verkar annars vara en trevlig telefon.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zweets:

JA Super AMOLED!

håller med
där ligger dom flesta i lä med sina sunk LCD skärmar som bara kan visa SRGB gamut

1920*1080 AMOLED på 5tum med Adobe RGB färgrymd
närmare verklighetens färger och skärpa kommer man inte i dag vad gäller en display.

skärmen måste vara helt sjuk!
kan tänka mig att den skapar riktigt häftig 3d känsla

fucking GO S4!!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

HTC One vinner denna rundan om jag får bestämma

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

På pappret imponerande specs men hur mycket gör skillnad egentligen? Inte särskilt mycket om man ska vara uppriktig, det större batteriet kommer ätas upp av dom högre specsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ak-47:

HTC One vinner denna rundan om jag får bestämma

HTC One?
har hört talas om den men fattar inte vad det är för nåt?
går den att köra i mixern?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Fan va fet telefunk! Jag tycker det är bra att de är tillverkade i plast, mycket mer hållbar och betydligt lättare. Ush och fy för tunga telefoner.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Får hoppas att Samoled skärmen är bättre än S3.. Och utan pentile. Och vad är grejen med all plast som gör att telefonen känns och ser ut som en leksak.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Same old, same old. Har Galaxy S1 och ser ingen anledning att uppgradera. Snabbare hardvara visst och bättre kamera men i stort sett samma koncept. Mjukvara kan man uppdatera själv.

Släpp nagot innovativt för en gang skull!!

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Inkrementella förbättringar som väntat.

Djävulskt sexig lur.

Det kliar i köptarmen men jag kan inte rättfärdiga införskaffandet då SGS2'an min hänger med för bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Får hoppas att Samoled skärmen är bättre än S3.. Och utan pentile. Och vad är grejen med all plast som gör att telefonen känns och ser ut som en leksak.

Tycker mig minnas att jag läst på GSM arena att det var pentile men att det inte störde ett smack på den upplösningen. Det är dock en subjektiv sak man bör kolla in själv när luren finns på display i butik.

För min del var denna lur inget wow. Speciellt inte jämfört med HTC one eller Xperia Z. Visst som widl säger, samsung lyckas med marknadsföringen så de kommer antagligen sälja stora mängder i alla fall. Jag hoppas dock en rinse-repeat satsning med marginella ändringar på SII:ans design gör att fler ögnar Lumia serien, HTC one eller Xperia Z så samsungs dominans får sig en törn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettis:

Same old, same old. Har Galaxy S1 och ser ingen anledning att uppgradera. Snabbare hardvara visst och bättre kamera men i stort sett samma koncept. Mjukvara kan man uppdatera själv.

Släpp nagot innovativt för en gang skull!!

Skrivet av Mor5ives:

Tycker mig minnas att jag läst på GSM arena att det var pentile men att det inte störde ett smack på den upplösningen. Det är dock en subjektiv sak man bör kolla in själv när luren finns på display i butik.

För min del var denna lur inget wow. Speciellt inte jämfört med HTC one eller Xperia Z. Visst som widl säger, samsung lyckas med marknadsföringen så de kommer antagligen sälja stora mängder i alla fall. Jag hoppas dock en rinse-repeat satsning med marginella ändringar på SII:ans design gör att fler ögnar Lumia serien, HTC one eller Xperia Z så samsungs dominans får sig en törn.

Men vad är det som saknas? Jag begriper inte det.

Permalänk
Medlem

Fakta fel i artikeln:

Lagring
S4 16/32/64 GB Micro SD
S3 16/32 GB Micro SD

S3:an klarar oxå av 64 GB SDXC kort.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

Fakta fel i artikeln:

Lagring
S4 16/32/64 GB Micro SD
S3 16/32 GB Micro SD

S3:an klarar oxå av 64 GB SDXC kort.

Officiellt stöd?

Permalänk

wow måste älska batteriet

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem

värt, högre upplösning på under 5" än på datorn jag köpte igår på 13.3" xD

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Avstängd

Jävla Samsung som inte har stöd för 4G i Sverige

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mailer:

Måste säga att jag är lite skeptisk. Samsung har helt plötsligt gett en möjlighet till Android tillverkare och Apple att komma ikapp. Har en känsla av att misstaget kan stå dem dyrt. Skulle nog välja en HTC One eller Xperia Z framför denna lite mediokra lur

EDIT: Med mediokra menar jag givetvis inte att Samsungs telefoner är mediokra utan att förändringen gentemot S3 var medioker

Är inte Samsung en Android tillverkare?!

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Men vad är det som saknas? Jag begriper inte det.

Aluminium chassi saknas. Det är inne med borstad aluminium på allt idag, laptops, tv, recivers, surfplattor, kylskåp, diskmaskiner, snart bilar också.

Plast = billigt utseende.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).