Sim City 5 - Greenmangaming

Permalänk
Medlem

Även jag köpte min key där igår. Fick den instant efter ordern gick igenom. Är man lite osäker på betalningar via nätet så funkar ju E-kort klockrent.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av karjix:

Även jag köpte min key där igår. Fick den instant efter ordern gick igenom. Är man lite osäker på betalningar via nätet så funkar ju E-kort klockrent.

Annars finns ju Paypal, ännu bättre.

Permalänk

SimCity 5 var första spelet jag köpte på GMG, använde paypal. Hade koden inom 30 sekunder, och spelet var på nedladdning strax därefter.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Försökte precis köpa via GMG med paypal men får inte igenom ordern. Står att min "bank" inte är godkänd att handla av GMG.
Irriterande..

Jag får precis samma fel och jag har Swedbank. Ringde till Swedbank och tydligen så är det inget de kan göra åt "felet".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Jag får precis samma fel och jag har Swedbank. Ringde till Swedbank och tydligen så är det inget de kan göra åt "felet".

Finns en tråd om det på GMG, vissa banker spärrar köp dom misstar GMG för en gamblingsite, men det är direkt felaktigt.
Ska finnas en guide/lösning på deras forum har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Finns en tråd om det på GMG, vissa banker spärrar köp dom misstar GMG för en gamblingsite, men det är direkt felaktigt.
Ska finnas en guide/lösning på deras forum har jag för mig.

Pratade dock med Swedbank och de sa att de inte blockar någonting. Ringde för 10 minuter sedan.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min simcity 5 där, med paypal, inga problem, och billigt! 358kr

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Pratade dock med Swedbank och de sa att de inte blockar någonting. Ringde för 10 minuter sedan.

Prepaid visa eller "riktigt" visa?

https://greenmangaming.zendesk.com/entries/23331592-Payment-P...

https://greenmangaming.zendesk.com/entries/23351486-Payment-U...

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig längre och köpte Simcity 5, för några timmar sedan.

Dock kom jag på att jag hade för lite pengar på kortkontot.. så jag förde över mer lite senare.
Men har fortfarande inte fått någon kod..
Testar de bara en gång och sedan kanske imorgon? Hittar ingenstans på sidan om någon vilande order etc. och har inte fått något mail om att det inte fanns pengar.

Ska jag lägga en ny order? Vill ju spela!

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

La en ny order och fick koden direkt..

Vad som hänt den andra vet jag inte, men kanske får en kod till imorgon. Vem vet..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Swedbank har inte VISA längre så har MasterCard.
Hittade de där länkarna förut men det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller betala på GMG med e-kort (Swedbank, Visa), och morsans Nordea-kort(MasterCard tror jag) fungerade inte heller senast då hon skulle köpa SimCity åt lillbrorsan.

Permalänk

För mig fungerade det med e-kort hos Swedbank. Jag har ett MasterCard kopplat till kontot.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara hur Greenmangaming kan vara så mycket billigare än stream, origin, webhallen, cdon etc?

I slutändan får vi samma produkt för ett billigare pris och de är officiella återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Har de tagit bort spelet nu från GMG?

Verkar vara borta från g2play också... Finns det någonstans där man kan köpa det billigare än på origin?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Har de tagit bort spelet nu från GMG?

Verkar vara borta från g2play också... Finns det någonstans där man kan köpa det billigare än på origin?

Låt mig gissa, du söker på "Sim City" istället för Simcity?

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Låt mig gissa, du söker på "Sim City" istället för Simcity?

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...

Trodde det där var det gamla spelet
Klickade mest på länken i första inlägget faktiskt. Men köpte det från webhallen istället så fick jag limited edition.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Kan någon förklara hur Greenmangaming kan vara så mycket billigare än stream, origin, webhallen, cdon etc?

I slutändan får vi samma produkt för ett billigare pris och de är officiella återförsäljare.

De har mycket lägre utgifter per spel eftersom de inte hanterar fysiska produkter.
Nu är ju detta förvisso sant jämförelsevis mot Steam och Origin också men GMG har väl lägre mark-up.
Men jämfört mot butiker som hanterar fysiska varor så måste de ta högre kostnader eftersom de måste täcka upp hyra av större lokaler än en webbutik, lagerhantering och en hel del mycket mer personal.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

De har mycket lägre utgifter per spel eftersom de inte hanterar fysiska produkter.
Nu är ju detta förvisso sant jämförelsevis mot Steam och Origin också men GMG har väl lägre mark-up.
Men jämfört mot butiker som hanterar fysiska varor så måste de ta högre kostnader eftersom de måste täcka upp hyra av större lokaler än en webbutik, lagerhantering och en hel del mycket mer personal.

Handlar snarare om moms osv.
Finns en anledning spel osv är billigare alt dyrare i andra länder ;>
EA sweden osv följer våra tillsatser, det gör inte en sida som GMG.