Samsung introducerar Galaxy S4

Permalänk
Medlem

iPhone alla dagar i veckan!

MEN det här va en fläskig mobil med ett stort lyft från S3an. I princip hela telefonen (hårdvarumässigt) är uppgraderad. Bra jobbat samsung

Kommer Apple kunna kontra med ÄNNU bättre? Hm svårt att tro det, men hoppas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer inte att köpa en mobil med qualcomms ljudlösning kan jag ju säga, så det blir väl import om jag bestämmer mig för att köpa denna. I övrigt en trevlig utveckling från S3:an.

Den med 544mp3 kommer pga klockhastighet att utprestera iphone 5 med cirka 50 procent.

Permalänk
Skrivet av Kriistoffer:

Jag förstår inte ?_?

De borde ha mera!!

Kanske är det så att bara jag (och kanske ett par andra) som vill ha mer batteritid istället för högre upplöst skärm, bättre processor, mer RAM mm. För jag orkar inte ladda min telefon stup i kvarten, nog för att det är coolt med alla nya finesser men vilka funktioner behöver man egentligen. Jag behöver bara ringa, SMSa och spela snake.

Permalänk
Medlem

Hur står sig GPU:n i S4:an gentemot den i iPhone 5? Eller det är inget man kan vet än? För har för mig att GPU:n hos Apples A6 chip är jäävligt vass.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewViking:

Kanske är det så att bara jag (och kanske ett par andra) som vill ha mer batteritid istället för högre upplöst skärm, bättre processor, mer RAM mm. För jag orkar inte ladda min telefon stup i kvarten, nog för att det är coolt med alla nya finesser men vilka funktioner behöver man egentligen. Jag behöver bara ringa, SMSa och spela snake.

Då kanske du inte ska ha en smartphone? Varför ska du klaga på att en produkt har fel funktioner? Det är ju subjektivt.

Man går ju inte in i en bilaffär och klagar på att alla bilar är dåliga bara eftersom man letar efter en båt...

Permalänk
Medlem

ge mig drop test och en video på hur den reagerar i en microvågsugn

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Keeper of Traditions

Synd om det ska vara samma tråkiga plastkänsla även på denna...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Boffster:

Tråkigt att den ser likadan ut som alla andra samsung lurar ... samma plastighet och dinkytoys känsla. Sen är 5 tum överhuvudtaget för stort för min smak, oavsett tillverkare. Designen och materialvalet är den stora besvikelsen ... ska jag betala 6k för en lur så kräver jag premium kvalitetskänsla aka Iphone 4/5 ... för att inte säga HTC ONE. Tummen ner för samsung oavsett hårdvara och mjukvara.

Sen kan man ju bolla fram och tillbaka om man ska göra som iphone, lägga mer på utseendet och sen ändå får dålig kvalité i slut ändan... Kommer antagligen en S4 mini annars som passar alla som vill ha en mindre version.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Då kanske du inte ska ha en smartphone? Varför ska du klaga på att en produkt har fel funktioner? Det är ju subjektivt.

Man går ju inte in i en bilaffär och klagar på att alla bilar är dåliga bara eftersom man letar efter en båt...

Vänta nu?? klagar jag??

Jag har inget emot samsung.
Säger bara att det finns andra som tycker om telefoner med knappar och batteritid. Det känns som att nokia är den enda som har de telefonerna nuförtiden för jag skulle inte ha något emot en samsung med knappar och batteritid, dvs jag vill inte att de ska dö ut som de nu ser ut att göra! och lite konkurrens i den riktningen skulle inte sitta fel.

Permalänk
Medlem

Varför får vi sämre specs här i Sverige !? Och vilka länder är det som får annorlunda ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WardonE:

Hur står sig GPU:n i S4:an gentemot den i iPhone 5? Eller det är inget man kan vet än? För har för mig att GPU:n hos Apples A6 chip är jäävligt vass.

Jag skrev just detta i mitt inlägg. Den i Qualcomm 600 är något sämre, har jag för mig, och en sgx544mp4 i 500-533 MHz kommer att slå den i A6, 543mp3 i 350 MHz, på fingrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewViking:

Vänta nu?? klagar jag??

Jag har inget emot samsung.
Säger bara att det finns andra som tycker om telefoner med knappar och batteritid. Det känns som att nokia är den enda som har de telefonerna nuförtiden för jag skulle inte ha något emot en samsung med knappar och batteritid, dvs jag vill inte att de ska dö ut som de nu ser ut att göra! och lite konkurrens i den riktningen skulle inte sitta fel.

Rätt så off-topic detta, men här har du en samsung med knappar och en batteritid som Nokia inte kan matcha. Varsågod. Stand-by tiden är långt över en månad. Enkla mobiltelefoner kommer inte dö ut, var inte orolig över det. Saken är den att att mobiltelefontillverkarnas vinstmarginaler är mycket mindre när det kommer till icke state of the art-prylar.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Skrivet av EEKA:

Rätt så off-topic detta, men här har du en samsung med knappar och en batteritid som Nokia inte kan matcha. Varsågod. Stand-by tiden är långt över en månad. Enkla mobiltelefoner kommer inte dö ut, var inte orolig över det. Saken är den att att mobiltelefontillverkarnas vinstmarginaler är mycket mindre när det kommer till icke state of the art-prylar.

Tackar, detta blir nog ett nästa köp då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Varför får vi sämre specs här i Sverige !? Och vilka länder är det som får annorlunda ?

Problemet är att vi har en annan frekvens på vårat LTE/4G nät. SÅ de för att klara av 4G stöd i sverige så får vi ett sämre chip till följd.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewViking:

Vänta nu?? klagar jag??

Jag har inget emot samsung.
Säger bara att det finns andra som tycker om telefoner med knappar och batteritid. Det känns som att nokia är den enda som har de telefonerna nuförtiden för jag skulle inte ha något emot en samsung med knappar och batteritid, dvs jag vill inte att de ska dö ut som de nu ser ut att göra! och lite konkurrens i den riktningen skulle inte sitta fel.

Tyvärr så har vi marknadsekonomi i Sverige vilket leder till att de produkter som eftertraktas av befolkningen också de produkter som produceras. Företag är ute efter att tjäna pengar, så de säljer de produkter som de tjänar mest på. Om dina preferenser inte hör till majoritetens är det bara att beklaga och så får du leta vidare på andra håll. Man kan inte begära att företag ska skapa produkter som inte är lönsamma för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

1. Ser ut som att du översatt mått till tum och sedan tillbaka igen på Samsungtelefonen, måtten är iaf avrundade uppåt. Varför?
2. Fast platt baksida faller inte ur handen lika lätt, rundad baksida brukar ge sämre grepp och ligger inte kvar lika smidigt i en avslappnad hand.
3. Kanske på en lågkvalitetstelefon. Har aldrig varit med om att hemknappen gått sönder på varken iPhone eller Samsung. Aldrig ens hört talas om det.
4. De säljer en trådlös laddare till den, kan vara ledtråd.
5. SD är en dealbreaker för många, inklusive mig.

1. Samsung siffrorna är tagna från sweclockers. Andra ställen har samma siffror.
http://www.sweclockers.com/nyhet/16696-samsung-introducerar-g...

2. Rundad baksida passar bättre i handen och känns mer naturlig. Många mobiler har detta, bland annat Nokia Lumia 920. Man kan få hårdare grep om objekt med platt baksida men är sämre för handleden.

3. På Iphone är det en av dem vanligaste sakerna som kan hända.
Några siffror ifall du klickar "View Results" i röstning boxen. Du kan söka vidare på det, men det är MÅNGA som har problem med fysiska knappar.
http://www.imore.com/poll-iphone-home-button-problems

4. Fortfarande har inte Samsung kommit ut med det, och man brukar oftast nämna trådlös laddning på presentation då många tycker att det är ett stort +++ och den riktning man ska gå.

5. Kan vara bra att ha det och jag är inte emot det, snarare för det. Men vad jag vill få fram är att majoriteten av vanliga användare inte har någon användning av det och även ifall det finns så kommer dem inte att använda det. Själv tycker jag det är härligt att man kan få extra plats t.ex. till filmer och annat.

PS. Angående skärmen så har alla som testat den sagt att den är underbar att kolla på. Färgerna är inte lika bra som SAMOLED, men en viktig sak är att den är att den använder mindre energi och ditt batteri varar längre. Har själv mobil med Super LCD 2 den är lika bra i alla aspekt förutom färger. Den är även ljusare, men kan vara skillnad mellan mobil, men har även haft Retina och AMOLED men dem är inte lika ljusa. Mörkan tycker jag själv är mycket bättre. Men Smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Tyvärr så har vi marknadsekonomi i Sverige vilket leder till att de produkter som eftertraktas av befolkningen också de produkter som produceras. Företag är ute efter att tjäna pengar, så de säljer de produkter som de tjänar mest på. Om dina preferenser inte hör till majoritetens är det bara att beklaga och så får du leta vidare på andra håll. Man kan inte begära att företag ska skapa produkter som inte är lönsamma för dem.

Du har rätt fast fel om jag får säga det själv med min bakgrund (kolla profil vid intresse). Anledningen till att jag påstår att du har fel är av den enkla anledningen att dem redan har "skapat" en produkt med ett bra chip och de enda några då begär är att samsung även säljer dessa modeller fast kanske utan 4g här i Sverige och det är faktiskt inte så himla mycket begärt om vi ska vara ärliga.

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Tyvärr så har vi marknadsekonomi i Sverige vilket leder till att de produkter som eftertraktas av befolkningen också de produkter som produceras. Företag är ute efter att tjäna pengar, så de säljer de produkter som de tjänar mest på. Om dina preferenser inte hör till majoritetens är det bara att beklaga och så får du leta vidare på andra håll. Man kan inte begära att företag ska skapa produkter som inte är lönsamma för dem.

Crocs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe021:

Du har rätt fast fel om jag får säga det själv med min bakgrund (kolla profil vid intresse). Anledningen till att jag påstår att du har fel är av den enkla anledningen att dem redan har "skapat" en produkt med ett bra chip och de enda några då begär är att samsung även säljer dessa modeller fast kanske utan 4g här i Sverige och det är faktiskt inte så himla mycket begärt om vi ska vara ärliga.

Fast nu handlade det inte om olika chip, utan om tegelstenar vs. smartphones. Han som jag citerade klagade på att mobiler med Nokia 3310-stuk inte är vanliga i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewViking:

Pratar du om skorna? Ja, de har varit extremt populära av någon outgrundlig anledning...

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Pratar du om skorna? Ja, de har varit extremt populära av någon outgrundlig anledning...

de hadde SVAGG...

... så nu kan man väll inte vistas på swec mer för att man sa det bannlysta ordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Fast nu handlade det inte om olika chip, utan om tegelstenar vs. smartphones. Han som jag citerade klagade på att mobiler med Nokia 3310-stuk inte är vanliga i dagsläget.

Jaha ja då ber jag om ursäkt, trött som vanligt.

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

Då kanske du inte ska ha en smartphone? Varför ska du klaga på att en produkt har fel funktioner? Det är ju subjektivt.

Man går ju inte in i en bilaffär och klagar på att alla bilar är dåliga bara eftersom man letar efter en båt...

Jag går heller inte in på en bilaffär om det är en båt jag är ute efter

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag är så obeskrivligt trött på Samsungs plast-mani. Aluminium är ett så mycket bättre material för en telefon. De satsar istället på dussintals med halvfärdiga onödiga funktioner som väldigt få kommer använda. Jag tycker ärligt talat att det är ganska märkligt att Galaxy-serien säljer så bra som den gör. Kontentan är att Samsung verkligen har lyckats med marknadsföringen.

Ja precis, därför köper man HTC.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Är kär i min Galaxy Note 2, skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till en mindre telefon och lär inte uppgradera förrens Note 3 kommer ut. Enda jag önskar är mindre plast... Snälla Samsung, jag betalar gärna extra för högre kvalitet.

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det är ju inte det. Den verkliga upplösningen blir även den lägre.
http://www.mundopepone.com/wp-content/uploads/2012/05/lcd-vs-...

Ja, det vet jag. Det är ändå obetydligt som sagt för vanlig användning.

Permalänk
Medlem

Följande inlägg är inte menat som någon form av "flamebait" eller avsett att väcka någon form av irritation. Om du är en extra känslig Applefan så kanske du skall hoppa över det.

Denna telefon (Galaxy S4) är helt klart 2013 års "vinnare" i termer av total användbarhet, så vida det inte kommer något i hästväg till Nexusenhet i december. Jag tycker det är synd att man tar upp så lite om de nya innovativa mjukvarumöjligheterna, som är större nyheter, än själva hårdvaran (Även om Samsung alltså gjort ett jättebra jobb med hårdvarana också.)

Låt mig bli lite långrandig när det gäller det här med "plastigheten".
Sommaren 2009 så köpte jag en tidig android, HTC Hero. Den har metallchassi (även om stora delar av chassit sedan är täckt av ett lövtunt gummilager för greppvänlighet).
På den tiden så var "alla" iPhones i Sverige av plats (iPhone 3G, iPhone 3GS) (Ok iPhone 1gen var av metall men ingen jag kände hade en sån). Så det blev många diskussioner, där iPhonefans hävdade att metall "är absurt" som materialval för en telefon, "känns konstigt och dåligt", är mindre premium än smart formgiven plast och så vidare. Apple vet hur man skall göra en telefon, plast skall det vara, för det ger lägre vikt än metall, och klarar kyla bättre utan att bli obehagligt att hålla i, och får inte repor / bucklor lika lätt.
Guess what ? iPhonefansen hade rätt 2009. Plast är ett långt mycket bättre och vettigare material för ett telefonchassi, än metall. Jag tycker Samsung har massot av guts för att stå fast vid plasten, trots att Steve Jobs har bestämt att metall är mera premium. Det är just det jag gillar med Samsung, de kör på sina egna idéer istället för att härma Apple, när det gäller design med mera. Om du tycker att metall ger en lyxigare känsla än plast så antar jag att de 100 miljoner som Apple fick i gratis direktmarknadsföring av svenska dagspressen och SVT/SR har givit effekt.
Heja Samsung, heja android och öppen källkod, och heja plasten!

Permalänk
Medlem

Jag gillar den.

+ Mindre än S3:an med större och mer högupplöst skärm
+ Bättre batterikapacitet
+ Snyggare än S3:an

Ett bra plastskal duger utmärkt åt mig (t.ex. med likvärdig kvalité som min nuvarande S2:a). Kvalitetskänslan är inte direkt kopplat till materialvalet i sig, som vissa verkar tro (eller har fått för sig).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldskool:

Följande inlägg är inte menat som någon form av "flamebait" eller avsett att väcka någon form av irritation. Om du är en extra känslig Applefan så kanske du skall hoppa över det.

Denna telefon (Galaxy S4) är helt klart 2013 års "vinnare" i termer av total användbarhet, så vida det inte kommer något i hästväg till Nexusenhet i december. Jag tycker det är synd att man tar upp så lite om de nya innovativa mjukvarumöjligheterna, som är större nyheter, än själva hårdvaran (Även om Samsung alltså gjort ett jättebra jobb med hårdvarana också.)

Låt mig bli lite långrandig när det gäller det här med "plastigheten".
Sommaren 2009 så köpte jag en tidig android, HTC Hero. Den har metallchassi (även om stora delar av chassit sedan är täckt av ett lövtunt gummilager för greppvänlighet).
På den tiden så var "alla" iPhones i Sverige av plats (iPhone 3G, iPhone 3GS) (Ok iPhone 1gen var av metall men ingen jag kände hade en sån). Så det blev många diskussioner, där iPhonefans hävdade att metall "är absurt" som materialval för en telefon, "känns konstigt och dåligt", är mindre premium än smart formgiven plast och så vidare. Apple vet hur man skall göra en telefon, plast skall det vara, för det ger lägre vikt än metall, och klarar kyla bättre utan att bli obehagligt att hålla i, och får inte repor / bucklor lika lätt.
Guess what ? iPhonefansen hade rätt 2009. Plast är ett långt mycket bättre och vettigare material för ett telefonchassi, än metall. Jag tycker Samsung har massot av guts för att stå fast vid plasten, trots att Steve Jobs har bestämt att metall är mera premium. Det är just det jag gillar med Samsung, de kör på sina egna idéer istället för att härma Apple, när det gäller design med mera. Om du tycker att metall ger en lyxigare känsla än plast så antar jag att de 100 miljoner som Apple fick i gratis direktmarknadsföring av svenska dagspressen och SVT/SR har givit effekt.
Heja Samsung, heja android och öppen källkod, och heja plasten!

1. HTC One ligger bra till, men återstår att se när den kommer i April.
2. Inte så konstigt då den inte släpptes officiellt i Sverige
3. Sitter en metallram runtom iPhone 3GS med
4. Öppen källkod och Samsung hör inte riktigt hemma i samma mening eftersom Samsung låser in användare mer och mer, ännu mer påtagligt nu med S4 när de öppnar sin egen Samsung’s app portal där man köper spel som är kompatibla med handkontrollstillbehöret a la Xbox handkontroll kopia som bara fungerar med S4 och de spel de säljer på sin egen market och inte med något du köper på Google Play (detta var bara ett av de exempel de låser in sina användare på)

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd