Permalänk
Medlem

DVI-D hane - VGA hona adapter, hjälp!

Hej SC!
Jag är på jakt efter en DVI-D hane - VGA hona adapter, verkar tydligen omöjligt att hitta, alla ställen som jag hittat och säljer det har inga i lager och verkar inte heller komma in. Är det någon som har en aning på vart jag kan få tag på en sån, skulle det uppskattas!

Tacksam för hjälp, Mvh Emil

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

Nej, det är en DVI-A till VGA. Inte DVI-D till VGA som TS vill ha.

Till TS: Är du säker på att du bara har en DVI-D port? DVI-D är digitalt medan VGA är analogt, så det behövs isåfall en signalomvandlare av något slag.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II x4 960T @ 3.4Ghz | MB: ASUS M5A78L-M/USB3 | RAM: 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 @ 1333Mhz | GPU: ASUS Radeon HD 6870 DirectCU | PSU: Corsair CX500 | Lagring: Intel 330 180GB + WD Caviar Green 640GB

Citera osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xadeious:

Nej, det är en DVI-A till VGA. Inte DVI-D till VGA som TS vill ha.

Till TS: Är du säker på att du bara har en DVI-D port? DVI-D är digital medans VGA är analogt, så det behövs isåfall en signalomvandlare av något slag.

Oj, såg inte det :s

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

Ja, jag köpte ett sånt här http://www.inet.se/produkt/5409664/gigabyte-geforce-gtx-660-2...
Då jag har 2 äldre skärmar med VGA och hade 2 st dvi-i till vga adaptrar så kunde jag bara koppla in ena skärmen.
Och vill självklart använda båda Så behöver något som är dvi-d till vga.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

Den första fungerar inte.

Den sistnämnda bör väll fungera! Dock var det lite dyrare än jag hoppats

Hittat några billigare, blir nog en sån. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Den första fungerar inte.

Den sistnämnda bör väll fungera! Dock var det lite dyrare än jag hoppats

Hittat några billigare, blir nog en sån. Tack så mycket!

Det är dyrare för att det krävs en signalomvandlare som kan omvandla den digitala DVI-D signalen till en analog VGA signal.

Om det du hittat inte har någon signalomvandlare kommer det inte att funka.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II x4 960T @ 3.4Ghz | MB: ASUS M5A78L-M/USB3 | RAM: 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 @ 1333Mhz | GPU: ASUS Radeon HD 6870 DirectCU | PSU: Corsair CX500 | Lagring: Intel 330 180GB + WD Caviar Green 640GB

Citera osv osv.

Permalänk
Medlem

Aktiv DisplayPort till VGA-adapter fungerar, eller ska fungera fint, annat blir nog svårt.

Accel har för övrigt en DVI-D > VGA-adapter, men är det möjligt skulle jag rekommendera en billigare aktiv DisplayPort till VGA. Deltaco verkar ha en som kostar någon hundring. Det finns också HDMI till VGA-adapter och de verkar också kosta en del.

Permalänk

En aktiv DisplayPort till VGA är det säkraste och enklaste kortet.
Bäst vore ju om det var en adapter med kabel så man inte behöver bygga på den relativt ömtåliga porten på baksidan.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Permalänk

Här är nog bästa valet!

Tjeena, är nog lite sen när jag skriver detta. Men jag söker också efter en sådan adapter. Har en gammal skärm som bara skräpar, tänkte att man kunde få nytta av den istället :).

Här hitta jag något:

http://www.amazon.co.uk/StarTech-com-Active-Adapter-Converter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewalkingdead:

Tjeena, är nog lite sen när jag skriver detta. Men jag söker också efter en sådan adapter. Har en gammal skärm som bara skräpar, tänkte att man kunde få nytta av den istället :).

Här hitta jag något:

http://www.amazon.co.uk/StarTech-com-Active-Adapter-Converter...

Mjo, det där ser precis ut som en sån jag letade efter

Men i slut ändan blev det bäst med DP iallafall då jag har 2 st andra DVI skärmar