Crysis 3 vs Sniper:Ghost Warrior 2 - Vilket ska man satsa på?

Permalänk

Crysis 3 vs Sniper:Ghost Warrior 2 - Vilket ska man satsa på?

Hej! Jag ska beställa/köpa ett spel men jag undrar vilket som är lätt värt att köpa.
Och kan inte bestämma mig, så vänder mig till er. Wich one?

Permalänk
Medlem

Crysis 3

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk

Crysis 3, tveklöst. Sniper: Ghost Warrior 2 ser ytterst medelmåttigt ut.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide 300R Midi Tower Processor: i7 3770K Nätaggregat: Corsair TX 750W Grafikkort: MSI GTX 670 "Power Edition" Moderkort: MSI Z77A-GD65 RAM-minne: Kingston DDR3 HyperX Blu 1600MHz - 16 GB

Permalänk
Skrivet av Fryst Fisk:

Crysis 3, tveklöst. Sniper: Ghost Warrior 2 ser ytterst medelmåttigt ut.

Klarar mitt GTX 570 Crysis 3 på high/ultra inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl-Philip:

Klarar mitt GTX 570 Crysis 3 på high/ultra inställningar?

Ultra kan du nog glömma. High med låg kant samt någon slide mot ultra kanske fungerar.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Crysis 3 alla dagar i veckan

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Ultra kan du nog glömma. High med låg kant samt någon slide mot ultra kanske fungerar.

Det stämmer som han sa. Kör med ett 480 och den är ungefär som 570.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

använder ett 670 kör på medium/high med cirka 55 fps

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

Båda spelen sög.
Sniper ger ingen riktig sniperkänsla då det är så förlåtande även på elite.
Crysis 3 är.... bara värdelöst.

Hyr spelen och avgör vilket du tycker om bäst.

Permalänk
Medlem

Crysis 3 tycker jag är rätt bra. Sniper Ghost Warrior 2 verkar vara minst lika dålig som 1:an enligt kritiken.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Ultra kan du nog glömma. High med låg kant samt någon slide mot ultra kanske fungerar.

Så det är värt att byta till ett bättre grafikkort? så jag slipper byta på ett tag, eller antiken köra SLI?

Permalänk
Skrivet av 98olllin:

använder ett 670 kör på medium/high med cirka 55 fps

Skrivet av Gainsgoblin:

Båda spelen sög.
Sniper ger ingen riktig sniperkänsla då det är så förlåtande även på elite.
Crysis 3 är.... bara värdelöst.

Hyr spelen och avgör vilket du tycker om bäst.

Skrivet av fantomsmurfen:

Crysis 3 tycker jag är rätt bra. Sniper Ghost Warrior 2 verkar vara minst lika dålig som 1:an enligt kritiken.

Okej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl-Philip:

Så det är värt att byta till ett bättre grafikkort? så jag slipper byta på ett tag, eller antiken köra SLI?

Truth be told; tror jag inte att du kommer märka speciellt stor skillnad. 570 är ett bra kort och jag ser inget behov för dig att byta. Jag hade ett 560Ti och bytte till ett 680, men kan inte säga att jag ser någon direkt skillnad i tex. Bf3. Visst, C3 är tyngre att driva, men det skall inte vara några problem att få en fin grafikupplevelse med ett 570.

Om du inte känner att du MÅSTE byta, till ett 660Ti, skulle jag väntat till 7xx.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Truth be told; tror jag inte att du kommer märka speciellt stor skillnad. 570 är ett bra kort och jag ser inget behov för dig att byta. Jag hade ett 560Ti och bytte till ett 680, men kan inte säga att jag ser någon direkt skillnad i tex. Bf3. Visst, C3 är tyngre att driva, men det skall inte vara några problem att få en fin grafikupplevelse med ett 570.

Om du inte känner att du MÅSTE byta, till ett 660Ti, skulle jag väntat till 7xx.

Testade Crysis 3 med High, laggade piss!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl-Philip:

Testade Crysis 3 med High, laggade piss!

Dags att klocka lite kanske? Jag ligger på 4.5GHz på prollen och 1337MHz på kortet och det flyter fint för mig med allt på ultra utom skuggor!

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Skrivet av Aspir3:

Dags att klocka lite kanske? Jag ligger på 4.5GHz på prollen och 1337MHz på kortet och det flyter fint för mig med allt på ultra utom skuggor!

Har ett 570 så jag kan inte köra på ultra fast än jag klockar den.

Permalänk
Medlem

Båda är skit, visste att Crysis3 var hypad till himlen, är så urdåligt hypad, klarar en timme sen kräks jag, startar om och kräks direkt, skit spel, snygg grafik med dålig story,handling.

Sniper är heller ingen höjdare, Tombrider är sådär, är så trött på all tvång för en knapps kommandon som tyrck E sen F och vänta i 30min för sekvensen, löjligt.

Jag väntar på Bioshock och hoppas den är lik dom äldre så vi slipper E kommandon

Skrivet av Carl-Philip:

Har ett 570 så jag kan inte köra på ultra fast än jag klockar den.

Självklart inte då ditt 570 är 40% svagare än ett 670.

Om du kör på full hd upplösning får du spela på medel inställning.

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Båda är skit, visste att Crysis3 var hypad till himlen, är så urdåligt hypad, klarar en timme sen kräks jag, startar om och kräks direkt, skit spel, snygg grafik med dålig story,handling.

Sniper är heller ingen höjdare, Tombrider är sådär, är så trött på all tvång för en knapps kommandon som tyrck E sen F och vänta i 30min för sekvensen, löjligt.

Jag väntar på Bioshock och hoppas den är lik dom äldre så vi slipper E kommandon

Självklart inte då ditt 570 är 40% svagare än ett 670.

Om du kör på full hd upplösning får du spela på medel inställning.

Okej, värt att vänta tills nästa år?

Permalänk
Medlem

Kör lite planetside 2 istället, det är lite likt crysis.
Eller så kör du crysis 1
Arma 2 är rättså kul det också.

Permalänk
Medlem

Crysis 3 utantvekan, körde Sniper: ghost warrior 1 och det var inte speciellt bra, gick inte ens att skjuta genom buskar, osynliga väggar överallt

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Snusfri

Sniper 2 Ghost Warrior är riktigt bra och roligt, överlägset mycket bättre än Crysis 3.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Sniper 2 Ghost Warrior är riktigt bra och roligt, överlägset mycket bättre än Crysis 3.

Jag gillar faktiskt båda spelen, är en riktig allätare när det kommer till spel.
Men att jämföra Crysis 3 med Sniper 2:GW är något man inte bör göra. De lirar liksom i helt olika divisioner. Helt olika speltyper, så en jämförelse går inte att göra.

Permalänk
Medlem

spelade nyss klart crysis 3 och det var lite som crysis 2 med asevärt bättre grafik. storyn är väll sådär men grafiken är mkt härlig. köpte mig ett 7970ghz edition för att mer kunna njuta av grafiken och klarade allt på high utan någon kant utjämning. sen gillar jag att smyga runt och ha mig så jag hade ganska kul med dräkten medan många andra jag känner bara körde igenom det som vilket fps som helst och använde sällan eller aldrig dräkten och då tycker jag man missat hela poängen med spelet, blir väll så när man tror alla fps är som cod och bf

körde sniper 1 och det jag minns är att jag tröttnade då alla på kartan visste vart man va så fort man avfyrat 1 enda skott vilket förstörde hela spelet för mig. ska nog läsa om 2an o se om det är lite bättre.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tråkigt om Crytek lagt ner sig. Crysis Warhead har ju en riktigt bra story. Men jag vet inte om det går att läsa recensioner då så många verkar bli bländade av tekniken och inte kan se att det finns någonting bakom ibland

Men Crysis 2 var en besvikelse så jag har inte snappat upp Crysis 3 än.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Crysis 3

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D