Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Vilket Gtx 660?, kylning

Hejsan
Jag har bestämt mig för köpa ett gtx 660.
Vilket ska man köpa?

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...
Har det där sämre kylning än Gigabytes mer öppna verision?

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...
EVGAS 660 verkar dock vara snabbare.

Vilket är att föredra om det ska sitta i en vanlig burk som är köpt på OnOff för många år sedan, med lite halvtaskig kylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Vid halvtaskig chassikylning är referens definitivt att föredra, d.v.s EVGA-kortet. Den stora nackdelen med referens är ljudnivån som oftast brukar vara väldigt hög. Men har du inget problem med det så är det inte så mycket mer att fundera på

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Har du tänkt i framtiden köra 2st så är det evga men annars så är det gigabyte.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Alle22:

Har du tänkt i framtiden köra 2st så är det evga men annars så är det gigabyte.

Kan du förklara varför du rekommenderar Gigabyte vid singelkorts-användande?

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Tack så mycket Yamaha.

Funderar också på varför gigabytes är bättre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Swyper:

Tack så mycket Yamaha.

Funderar också på varför gigabytes är bättre?

Ja bättre och bättre..Utifrån vad jag vet så ska du INTE ha eftermarknadskylare (Gigabyte) Då den bara kommer vispa runt luften i chassit. En superbra lösning för temperaturen på ett grafikkort, inte en så bra lösning för chassin med halvtaskig ventilation...

EDIT: Tror du att du skulle kunna länka chassit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2012

Kan ju säga att Gigabytes kort är väldigt bra, och håller sig svalt Kylaren är väldigt bra, väldigt tyst och enligt mig är det den du ska välja då referenskylare kyler sämre och låter otroligt mycket.

Har du ett chassi med väldigt dålig ventilation kan du fundera på EVGAs kort, men annars Gigabyte

Freddie

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av YamahaDGX630:

Kan du förklara varför du rekommenderar Gigabyte vid singelkorts-användande?

Eftersom kyl-systemet är bättre och tystare givetvist men dock är problemet att det dumpas varm luft i burken istället som referens som drar ut varmluften ur ifrån chassit.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av YamahaDGX630:

Ja bättre och bättre..Utifrån vad jag vet så ska du INTE ha eftermarknadskylare (Gigabyte) Då den bara kommer vispa runt luften i chassit. En superbra lösning för temperaturen på ett grafikkort, inte en så bra lösning för chassin med halvtaskig ventilation...

EDIT: Tror du att du skulle kunna länka chassit?

Jag har kollat runt men jag hittar inget. Det har allafall luftintag till cpu:n ifrån sidan och ett utblås på baksidan. Jag har kollat om det är möjligt att ta bort framsidan och sätta in en fläkt. Det skulle kanske gå men det skulle inte vara allt för lätt