Permalänk
Medlem

Custom in-ear monitors

Tjenare, är lite nyfiken på ett par CIEM men jag har absolut ingen aning hur man kan få tag på ett par. Googlat och sökt lite på forumet utan att hitta nånting vettigt på svenska men jag tänkte att någon här kanske visste nånting.

Det jag undrar är exempel på var man kan göra custom molds, notera att jag bor ända uppe i Luleå så urvalet här är inte det bästa, om det ens finns någonting här uppe alls. Kanske får göra det i Stockholm eller liknande när jag åker dit någon gång i framtiden. Sen även vad man kan tänka sig att köpa för hörlurar när man väl har sina former, vad kan den totala kostnaden bli för hela köret om man ska ha ett par lurar som är ganska hyfsade?

Förhoppningsvis så är det någon som har koll på detta, tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Snabb googling, kan det här vara vad du letar efter?

http://ultimateears.logitech.com/sv-se/custom-in-ear-monitors...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Snabb googling, kan det här vara vad du letar efter?

http://ultimateears.logitech.com/sv-se/custom-in-ear-monitors...

Nja, fick inte ut så mycket av de svenska återförsäljarna eftersom att dom knappt hade någon information alls, ena var faktiskt bara en länk till e-mail. Det jag undrar mest över egentligen är ju var man kan hitta en audionom som faktiskt gör sånt här, hittade en audionom i Luleå men dom gjorde hörapparater och inget annat så jag vet inte riktigt om det går att göra där.

Permalänk
Skrivet av Runarian:

Nja, fick inte ut så mycket av de svenska återförsäljarna eftersom att dom knappt hade någon information alls, ena var faktiskt bara en länk till e-mail. Det jag undrar mest över egentligen är ju var man kan hitta en audionom som faktiskt gör sånt här, hittade en audionom i Luleå men dom gjorde hörapparater och inget annat så jag vet inte riktigt om det går att göra där.

Finns en butik på ringvägen i sthlm som gör det. De säljer både ur och jays mfl

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Finns en butik på ringvägen i sthlm som gör det. De säljer både ur och jays mfl

Skickades från m.sweclockers.com

Vet du vad den heter?

Permalänk
Skrivet av Runarian:

Vet du vad den heter?

Jays concept store ringvägen 92
http://www.jays.se/press/press-releases/sv/jays-oppnar-concept-store-i-stockholm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Härligt, tackar!