Fick skärm med massiv backlight bleed och trasigt chassi

Permalänk

Fick skärm med massiv backlight bleed och trasigt chassi

Hej

Beställde en LG IPS277L skärm som jag förutom den ganska massiva backligt bleed tycker är en underbar skärm. I samma order beställde jag ett Nanoxia deep silence 1 som till en början verkade riktigt bra...tills jag packade upp och började montera in delar. Sidoplåten var helt skev, man ser en tydlig krökning i plåten om man tittar ovanifrån. Nästan så att man ser ett veck i plåten. Dessutom vobblar plåten som om ljuddämpningen blev applicerad när plåten inte låg riktigt plant. Dessa två saker tillsammans gör det väldigt svårt att montera på plåten när man en gång tagit av den. När plåten väl är påmonterad så sticker plåten ut i nederkant ca en halv centimeter, alltså inte normalt.

På bakplåten(haha) där man kan dra kablarna bakom har det skavits bort färg i ett av hörnen.
Hårddiskburarna är skeva, så mycket att det är svårt att föra in hårddiskvaggorna med hårddisk monterad utan att behöva ta i så att andra delar i chassit viker sig.

Reklamera kommer jag göra oavsett om någon säger att det är småsaker som man inte ska bry sig om. Nytt ska vara nytt.

Frågan är om jag kan kräva att inte få tillbaka ett nytt likadant chassi utan istället kräva kanske en fractal design R4 istället? självklart med pengar mellan.

Onödigt av mig att hänga ut webhallen med tanke på att de är grymma på alla sätt, kan en moderator ändra rubriken till typ "Fick skärm med massiv backlight bleed och trasigt chassi, kan jag kräva annat chassi?"

Permalänk

Du har ingen rätt att kräva att få byta till en r4. Men frågar du trevligt så borde det inte vara några problem.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Låter kanon, då ska jag be snällt

Permalänk
Webhallen

Hej, vad tråkigt att du hade dubbel otur där. Vi har inte haft några nämnvärda problem med någon av de två produkterna så du har verkligen lyckats pricka in två måndagsexemplar. :/

Givetvis kan du byta upp dig. Skulle det bli några frågetecken vid bytet kan du alltid visa dem detta inlägg som bevis på att du fått OK på det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tack så mycket för svaret. Sånt som händer, inget ni kan rå för. Men med denna service som ni har så blir man mer en glad.

Permalänk
Medlem

Creds till Webhallen för denna service!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

En applåd för Webhallen

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk

instämmer helt!

som jag redigerade i första inlägget har jag fortfarande dåligt samvete för val av rubrik!

Permalänk
Medlem

Skitkul o se sånt här Gjorde min dag!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mitchymojboj:

Onödigt av mig att hänga ut webhallen med tanke på att de är grymma på alla sätt, kan en moderator ändra rubriken till typ "Fick skärm med massiv backlight bleed och trasigt chassi, kan jag kräva annat chassi?"

Du får anmäla din egen tråd och skriva du vill ändra rubriken.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Gjorde det precis, tack för hjälpen!

Permalänk

Finns anledning till att undvika LG... Lo-price Goldstar.. För det är fortfarande Goldstar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Finns anledning till att undvika LG... Lo-price Goldstar.. För det är fortfarande Goldstar.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller också inser man att företag kan utvecklas.

Permalänk

Utöver problemen jag haft med just detta exemplar så är det en sjukt häftig skärm för relativt små pengar. Tror bildkvaliten är svårslagen för priset om man tittar på andra tillverkares alternativ(vilket knappt verkar finnas då deras 27" ips befinner sig på andra prisnivåer).