[XBMC] Vissa filmer "hittas" inte HJÄLP

Permalänk
Medlem

[XBMC] Vissa filmer "hittas" inte HJÄLP

Hej,

Använder XMBC för mina filmer och serier men vissa filer hittar den inte när den uppdaterar biblioteket.

Jag har lagt till en mapp med 350 filmer, men går jag sen in på "filmer" visar den bara 330. Någon som vet ett lätt sätt för att hitta vilka filmer det är som inte hittas och kanske behöver bytas namn på? Att kolla av 1 och 1 skulle ta en evighet.

Mvh

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av svar, har inte använt xbmc på år just på grund av TS problem och skulle verkligen vilja göra det.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

kan vara många orsaker.

1. filmerna finns inte i databasen som xbmc använder.
2. filmen ligger inte i en mapp
3. mappen där filmen ligger i har inte ett namn som känns igen av databasen.
4 filen är av okänt format/filen är trasig.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Är också intresserad av svar, har inte använt xbmc på år just på grund av TS problem och skulle verkligen vilja göra det.

Hittade ett addon som löste detta.
https://code.google.com/p/xbmc-missing-movie-search/downloads...

Nu ska jag bara försöka klura ut varför dom inte vill visas...

Permalänk
Skrivet av trozen:

Hej,

Använder XMBC för mina filmer och serier men vissa filer hittar den inte när den uppdaterar biblioteket.

Jag har lagt till en mapp med 350 filmer, men går jag sen in på "filmer" visar den bara 330. Någon som vet ett lätt sätt för att hitta vilka filmer det är som inte hittas och kanske behöver bytas namn på? Att kolla av 1 och 1 skulle ta en evighet.

Mvh

Gå in via "Videos" istället och välj att visa filer. Sedan går du in i mappen där det saknas filmer. De filmer som XBMC inte hittar i sin scraper visas med en frame ur filmen istället för sitt cover. Då har du identifierat de problematiska filmerna.

Sedan öppnar du en webbläsare och söker i din valda film-scraper, t.ex. themoviedb.org, efter de filmer du har problem med. Sedan är det bara att sätta filnamnen till exakt samma som i scrapern, t.ex. "Alien (1979).mkv". Detta har alltid löst mina problem åtminstone.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Man kan lägga en .nfo fil i mappen där filmen ligger innehållandes "IMDB:*länk till filmen på imdb*

Permalänk
Medlem
Skrivet av GsuS664:

Man kan lägga en .nfo fil i mappen där filmen ligger innehållandes "IMDB:*länk till filmen på imdb*

Kan mappen heta vad som helst så länge den innehåller en nfo-fil med rätt länk? Då skulle jag kunna ge mapparna namn så att de sorteras exakt jag vill, xbmc hittar alla filmer och jag antar att det går fortare för xbmc att hitta filmerna när det finns en länk till filmen(även om det hade funkat utan länken).

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av trozen:

Hej,

Använder XMBC för mina filmer och serier men vissa filer hittar den inte när den uppdaterar biblioteket.

Jag har lagt till en mapp med 350 filmer, men går jag sen in på "filmer" visar den bara 330. Någon som vet ett lätt sätt för att hitta vilka filmer det är som inte hittas och kanske behöver bytas namn på? Att kolla av 1 och 1 skulle ta en evighet.

Mvh

Jag höll på med detta i ex antal dagar innan jag fann ett program som heter media center master , sök på Google det är gratis. Du väljer då mappen där du har alla dina filmer. Sen i programmet kan du välja att döpa om alla mappar till filmerna automatiskt typ "Alien 1979 imdb 8,0" ungefär så kommer det se ut. Sen väljer du att skanna in en nfo fil till varje film mapp samt lägga till poster till varje . Det funkar galant för mig .

Skickades från m.sweclockers.com