Permalänk

Valves spel 2013?

Vad tror ni kommer vara valves spel 2013? Valve verkar ju ha släppt ett spel varje år ett tag, left 4 dead 1, l4d2, alien swarm, portal 2, cs:go.
Men vad kommer dom släppa 2013? Gabe nämnde ju att de hade arbetat på Source engine 2 och att de bara väntade på att använde det till ett spel, men vilket spel kommer detta bli?

Och förresten borde inte detta vara den tredje versionen av Source engine? Det var ju en uppdatering med episode 2 så det skulle vara nice att Source Engine 3 intruderas med Half Life 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Och förresten borde inte detta vara den tredje versionen av Source engine? Det var ju en uppdatering med episode 2 så det skulle vara nice att Source Engine 3 intruderas med Half Life 3

Valve vet inte vad siffran 3 är för något. Så jag tror inte något av dem kommer släppas. Nej, men seriöst tror jag vi skulle veta om half life 3 skulle släppas i år. Tror det satsar allt på dota 2 och cs:go nu så det blir nog inget stort spelsläpp på ett tag.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Valve vet inte vad siffran 3 är för något. Så jag tror inte något av dem kommer släppas. Nej, men seriöst tror jag vi skulle veta om half life 3 skulle släppas i år. Tror det satsar allt på dota 2 och cs:go nu så det blir nog inget stort spelsläpp på ett tag.

Det är ju vad som skulle göra Source Engine 3 så stort. Den klarar att räkna till tre.

Permalänk
Medlem

Jag gissar också på Half Life 3, vi har väntat länge nog nu!

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45 CPU: 4670k RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: Sapphire radeon 7850 PSU: XFX Core 550W 80+ Bronze HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm 64mb cache HDD2: WD Caviar Blue 500gb
Tangentbord: Qpad MX 85
Mus: QPAD 5K

Permalänk
Medlem

ett nytt portal hoppas man på!

Permalänk
Medlem

Nä, jag tror knappast hl3 kommer i år, kanske om 4-5 år. Tror som någon nämde innan på dota.

Permalänk
Medlem

Team Fortress 3 med hade varit kul förutom "roliga" hattarna. Eller nja, så länge man behöver betala för riktiga pengar så är det värdelöst.

Permalänk
Medlem

Dota2 borde släppas 2013, sen är det ju lite snack om att CS:GO ska bli f2p.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Det lär inte komma något nytt Team Fortress då dom redan har ett free-to-play spel så det finns ingen anledning att köpa ett nytt spel.

Half-Life 3 lär nog släppas nästa år. I år kommer kanske ett nytt Left 4 Dead fast inget större spel än det.

Dom gillar ju att bygga upp många år av sämre spel innan det stora kommer (som med Portal 2)

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Det lär inte komma något nytt Team Fortress då dom redan har ett free-to-play spel så det finns ingen anledning att köpa ett nytt spel.

Jo, om det kommer med en ny grafikmotor som t.ex Source 2 så kommer troligtvis många köpa det.

Permalänk
Inaktiv

HL3 med Oculus Rift-stöd och fortsatt putsning av CS:GO (alternativt f2p-döden) fram tills dess är min gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Team Fortress 3 med hade varit kul förutom "roliga" hattarna. Eller nja, så länge man behöver betala för riktiga pengar så är det värdelöst.

Äh, hattarna är bra, det är ju randomdrops, så du får ju en förr eller senare. Att ha ett helt gratis spel, utan mikrotransaktioner eller reklam går ju inte som ett vinstdrivande företag.

Permalänk

Det här är hur jag hoppas dom gör: Dota 2, Half Life 3 och sedan ett nytt left 4 dead. L4D2 släpptes för snart 4 år sedan. Och med en ny source motor så skulle det nog bli ett bra spel!
Sedan skulle jag vilja ha ett till Portal spel.

Permalänk
Medlem

Efter floppen med HL2 så tror jag de tar det lugnt med den och sedan tjänar de nog mer på att sälja andras spel och satsar på samarbeten inför sin lilla låda de ska släppa.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Bara de ger oss något nytt är jag nöjd.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Gabe kan inte räkna till tre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Efter floppen med HL2 så tror jag de tar det lugnt med den

Floppen? Hur menar du att det floppade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Efter floppen med HL2 så tror jag de tar det lugnt med den och sedan tjänar de nog mer på att sälja andras spel och satsar på samarbeten inför sin lilla låda de ska släppa.

Vilken flopp pratar du om?

"Over 6.5 million copies of Half-Life 2 were sold at retail by December 3, 2008, making it a bestselling PC game"

Tror dom har sålt ut ett par miljoner extra sedan dess också?

96 metascore på metacritic, o 9.2 user score.

Vore supercoolt om dom släppte HL3 med ny motor och därtill överträffar det allas förväntningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Efter floppen med HL2 så tror jag de tar det lugnt med den och sedan tjänar de nog mer på att sälja andras spel och satsar på samarbeten inför sin lilla låda de ska släppa.

Syftar du på läckan eller att dom inte sålde tillräckligt ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Testpilot
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Och förresten borde inte detta vara den tredje versionen av Source engine? Det var ju en uppdatering med episode 2 så det skulle vara nice att Source Engine 3 intruderas med Half Life 3

Source har inga riktiga versioner utan uppdateras kontinuerligt, den skiljer sig även mellan HL2 och EP1.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Syftar du på läckan eller att dom inte sålde tillräckligt ?

Syftar på hur de hanterade spelet med saker som Episode One och liknande, de lyckades ta en kanon franchise och mer eller mindre sänka den, tvåan var en blek sak i förhållande till ettan och sedan mjölka ur den till extremer. Half-Life är utan tvekan ett av de bästa spelen som någonsin gjorts i min mening, tvåan är ett mediokert spel, i vissa fall mer ett tech demo än ett spel som lyckades med sig själv och releaser runt få iaf mig och många jag känner att tappa helt intresse för ev. uppföljare.
Ja de sålda bra (med mycket pre-orders, bundles och pga ettans älskvärdhet) och de östes bra reviews över det men i likhet med AC och andra spel känns det mer som hype reviews eller buddy scores, självklart min högst personliga syn på det hela men jag anser att det var en flop, Counter-Strike Source var ett bättre tech demo

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Source har inga riktiga versioner utan uppdateras kontinuerligt, den skiljer sig även mellan HL2 och EP1.

Jo det har den, Valve har själva bekräftat ett en ny version av source motorn är under utveckling och att man bara väntar på ett spel att använda den till.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Testpilot
Skrivet av fantomsmurfen:

Jo det har den, Valve har själva bekräftat ett en ny version av source motorn är under utveckling och att man bara väntar på ett spel att använda den till.

Jag syftade på nuvarande versioner eftersom trådskaparen menade på att version 2 skulle kommit med EP2, vilken version man är på nu går inte att svara på eftersom Valve inte kör med ett tydligt versionssystem som exempelvis Unrealmotorn gör. Det är samma motor som kör HL2 och Left 4 Dead 2 trots att de har väldigt stora grafiska skillnader.

Den helt nya motorn är den enda man skulle kunna kalla för Source 2 men namnet är vad jag vet inte ens bekräftat så den skulle kunna heta nått helt annat.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Allt talar för att Valve har en ny motor, source 2, på gång. Visst de har länge använt source motorn till alla sina spel men nu verkar det faktiskt som de har en riktig efterträdare på gång.

http://www.computerandvideogames.com/377934/valve-confirms-work-on-source-2-engine/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Vore supercoolt om dom släppte HL3 med ny motor och därtill överträffar det allas förväntningar.

Jag tror att du underskattar förväntningarna på HL3..

Permalänk
Avstängd

Varför skriver folk att dom vill ha ett dota 2?
Det finns ju för i helvete redan ett dota 2!!!!!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Med ny motor kan man nog räkna med Portal 3, Left 4 dead 3, Team fortress 3 och såklart "Ricochet 2". Skulle tippa att Ricochet 2 kommer nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Varför skriver folk att dom vill ha ett dota 2?
Det finns ju för i helvete redan ett dota 2!!!!!

Va? De har väl inte släppt dota 2 än?

Det kommer säkert vara det som blir valves släpp i år, har vi tur så går de antagligen ur med någonting iår alternativt två releaser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Varför skriver folk att dom vill ha ett dota 2?
Det finns ju för i helvete redan ett dota 2!!!!!

Vad menar du? Dota 2 är trots allt i beta fortfarande och det kommer antagligen officiellt att lämna den fasen under 2013 och få en officiell release. Den riktiga frågan är snarare om valve kommer att släppa något spel utöver Dota 2 i år.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Efter floppen med HL2 så tror jag de tar det lugnt med den och sedan tjänar de nog mer på att sälja andras spel och satsar på samarbeten inför sin lilla låda de ska släppa.

Vilken flopp? Hl2 är ett av de bästa spelen någonsin i mitt tycke.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.