Beats by Dr Dre Tour äkta eller fejk?

Permalänk

Beats by Dr Dre Tour äkta eller fejk?

tjena tänkte köpa ett par av dessa och då hittade jag ett par tillsalu för 800 som var nya men det jag undrar är ifall dem är äkta för kartogen är vit och dem andra jag sett har varit svarta men han säger att dem är äkta och köpta i sverige, så här der kartongen ut:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponte7474:

tjena tänkte köpa ett par av dessa och då hittade jag ett par tillsalu för 800 som var nya men det jag undrar är ifall dem är äkta för kartogen är vit och dem andra jag sett har varit svarta men han säger att dem är äkta och köpta i sverige, så här der kartongen ut:

Tja, det första jag tänker på är att det är några asiatiska bokstäver på kartongen. Och så vitt jag vet så har inga Monster Audio-produkter "world-generic" layout. Dvs, det borde stå på svenska/engelska.

Permalänk
Medlem

Om du har tur så kanske dom där låter bättre än originalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponte7474:

tjena tänkte köpa ett par av dessa och då hittade jag ett par tillsalu för 800 som var nya men det jag undrar är ifall dem är äkta för kartogen är vit och dem andra jag sett har varit svarta men han säger att dem är äkta och köpta i sverige, så här der kartongen ut:
http://img.diytrade.com/cdimg/1505924/30658908/0/1352963611/O...

Bilden är ju vattenmärkt med ett kinesiskt företag som tillverkar kopior?

Permalänk
Medlem

Även om dom är original så låter det piss.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Hahaha som sagt, läs på bilden.

Btw, för 800kr så får man 50st sådana hörlurar.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Skrivet av DilluTioN:

Hahaha som sagt, läs på bilden.

Skrivet av KaakaaN:

Även om dom är original så låter det piss.

Skrivet av Rådström:

Bilden är ju vattenmärkt med ett kinesiskt företag som tillverkar kopior?

Skrivet av Marcuswb:

Tja, det första jag tänker på är att det är några asiatiska bokstäver på kartongen. Och så vitt jag vet så har inga Monster Audio-produkter "world-generic" layout. Dvs, det borde stå på svenska/engelska.

är inte exakt den bilden tog ju bara nån på google här är exakt:

Permalänk

har även denna bild: LÄNKTEXT

Permalänk

Om det finns en annons, varför inte bara länka oss till den?

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk

visste inte ifall man fick det men här är de och skrev fel på priset: http://www.blocket.se/malmo/Splitternya_Beats_by_Dre_Tour_458...

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=zoE4sbJMMFU
Tyvärr är det en gammal film.

Edit: Köper man så dyra hörlurar så sparar man kvittot, inget snack om saken. Har han inget kvitto så skulle jag aldrig köpt.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Skrivet av DilluTioN:

ja men den kartongen i annonsen ser ju inte ut så den är ju vit

Permalänk
Medlem

Finns en enorm falsk marknad för dessa lurar, den ändå gången du kan vara (nästan) helt säker att de är äkta är om du köper från en auktoriserad återförsäljare, men även här har det hittats kopior vet jag av egen erfarenhet.
Vissa kopior ser du direkt att de är falska, andra mer välgjorda måste du inte bara titta utan även känna och lyssna på.

För övrigt så tycker jag att du bör undvika lurarna då de låter extremt dåligt för priset och kvalitet är inte den bästa.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Lådan ser lite skum ut / jag kan inte hitta liknande lådor inte bara färgen utan jag kan inte hitta några andra som är märkta "beatstour" på sidan utan alla jag hitta står det beatbydr.dre på ... ser skummt ut, be om fler bilder runt om, enligt google ska det finnas lite stavfel på faksen + att bilderna på baksidan/sidan ska vara mörkare på dom som är fake

Permalänk

Något jag hittat när jag jämfört original med kopior så är det att på "mikrofonen" så står det Beats på originalet, på kopian jag hittade så stod det Monster. (Det som står längst ner på kartongen).

Nu har jag kollat lite på kopior (jag handlar mycket från kina). Och jag hittar bara kopior med svarta kartonger just nu.

Jag rekommenderar att inte köpa dom i alla fall.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Skrivet av rhalla:

Finns en enorm falsk marknad för dessa lurar, den ändå gången du kan vara (nästan) helt säker att de är äkta är om du köper från en auktoriserad återförsäljare, men även här har det hittats kopior vet jag av egen erfarenhet.
Vissa kopior ser du direkt att de är falska, andra mer välgjorda måste du inte bara titta utan även känna och lyssna på.

För övrigt så tycker jag att du bör undvika lurarna då de låter extremt dåligt för priset och kvalitet är inte den bästa.

Skrivet av fax110:

Lådan ser lite skum ut / jag kan inte hitta liknande lådor inte bara färgen utan jag kan inte hitta några andra som är märkta "beatstour" på sidan utan alla jag hitta står det beatbydr.dre på ... ser skummt ut, be om fler bilder runt om, enligt google ska det finnas lite stavfel på faksen + att bilderna på baksidan/sidan ska vara mörkare på dom som är fake

Skrivet av DilluTioN:

Något jag hittat när jag jämfört original med kopior så är det att på "mikrofonen" så står det Beats på originalet, på kopian jag hittade så stod det Monster. (Det som står längst ner på kartongen).

Nu har jag kollat lite på kopior (jag handlar mycket från kina). Och jag hittar bara kopior med svarta kartonger just nu.

Jag rekommenderar att inte köpa dom i alla fall.

tack så mycket jag hoppar det köpet då tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Angående att det står "Beats" på vissa och "Monster" på andra beror på att det var Monster som tillverkade alla lurarna fram till 2012 någon gång. Så på alla nyare kartonger står det Beats och loggan från Monster är borttagen.
Så detta är inget man kan gå efter när man letar äkta vara.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Skrivet av rhalla:

Angående att det står "Beats" på vissa och "Monster" på andra beror på att det var Monster som tillverkade alla lurarna fram till 2012 någon gång. Så på alla nyare kartonger står det Beats och loggan från Monster är borttagen.
Så detta är inget man kan gå efter när man letar äkta vara.

har du några andra in ear lurar för typ 600 med bra bas och bra ljud du kan tipsa om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponte7474:

har du några andra in ear lurar för typ 600 med bra bas och bra ljud du kan tipsa om?

Visst har jag det!
http://www.jays.se/t-jays?___SID=U (Kan vara lite obekväma för vissa men grymt tryck)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340782 (Klassiker, riktigt prisvärda)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1500437 (Bra bas, trasselfria)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1165165 (Om du tvunget vill ha "artistlurar" med bostad bas så är faktiskt dessa de vettigaste valet)

Annars kör jag själv nästan alltid med lurar från AKG som jag även rekommenderar starkt.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Vi har vita förpackningar den butik jag jobbar i så det finns "äkta" sådana.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Även om det är äkta så låter de sämre än creatives populära in-ear för mindre än 200 spänn.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm