Battlefield 4 visas den 26 mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Hoppas att hela premium-skiten tas bort...

Då borde väl "Season pass" till andra spel också tas bort? För det är väl typ samma sak?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HurMycket:

Jag hade förväntat mig att man fixar alla buggar och problem i BF3 först. Det finns inget behov av ett BF4, så detta är helt solklart bara för att mjölka. Jag får släppa en liten tår för Battlefield och i stillhet hoppas att BF4 blir ett bra competitive PC-spel – inget jävla konsolskämt.

Det finns visst ett behov för BF4 om det görs rätt. Det finns mycket kvar att hämta från Frostbite-motorn verkar det som så varför inte utnyttja den?
Dessutom så kommer ju BF3 vara minst 2 år gammalt när BF4 väntas släppas, tiden går fort men så är det

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Att alla expansioner ingår är bra, ja. Men att man som "premiumspelare" ska få massa bonusar som extra items, ska få tillgång till expansionerna innan alla andra, prioriteras i köer etc. är bara idiotiskt men ändå jävligt smart. Mjölka alla gamers på pengar är vad DICE gör.

Tröttsamt resonemang du för... och låter som en snålis.

Men det är inte första gången jag ser det korkade resonemanget.

Vill du inte betala så låt bli.

Låt oss som inser fördelarna och vill betala för en bra produkt för att få mer värde göra så.

Trött på alla snålisar som inte förstår att marknaden och sättet att sälja spel och tillhörande innehåll förändras.
Ni vill ha allt gratis.

Det fungerar inte så.

Dice behöver tjäna pengar som vilket annat företag som helst, dessa pengar behövs för att utveckla nya produkter och hålla allt rullande.

Har du inget bättre svar en "Men dom har ju massor med pengar.... bla bla bla"... så låt bli att svara.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Too soon! Kan långt ifrån alla banorna på BF3!

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Uzanar:

Det finns visst ett behov för BF4 om det görs rätt. Det finns mycket kvar att hämta från Frostbite-motorn verkar det som så varför inte utnyttja den?
Dessutom så kommer ju BF3 vara minst 2 år gammalt när BF4 väntas släppas, tiden går fort men så är det

Det hade varit mycket bättre att göra klart BF3, fixa buggar och låta det leva och frodas ett tag till. Visst, om man tänker om helt och gör BF4 till ett PC-spel med fokus på perfektionism, bra stöd för självklara funktioner som spectator mode och anpassning för competitive play, inte bara för run'n'gun P12-idioter à la CoD, så kan jag verkligen tänka mig att köpa det, men jag ser snarare framför mig hur EA säger åt Dice att BF3 inte var tillräckligt konsoligt och att de måste göra BF4 ännu värre.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att de kan slänga allt vad "achievements" heter och göra det mer som CS. Hur ska jag annars ha en chans mot alla er som inte gör annat än lirar?

Permalänk
Medlem

Jag har alltid sett "Premium" som en vanlig expansion, du betalar en gång och får tillgång till allt nytt material, precis som Battlefield 2: Special Forces

Jag betalade 220kr för mitt Premium, det är ta mig fan expansionspris dessutom, dom får gärna göra samma sak i BF4

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Holy Crap!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexN:

Jag tror det är en väldigt liten grupp som jobbat med DLC'S tilll BF3.

Den stora massan har säkert Jobbat på BF4 sedan BF3 släpptes, om inte tidigare D:

Det får vi hoppas!

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45 CPU: 4670k RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: Sapphire radeon 7850 PSU: XFX Core 550W 80+ Bronze HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm 64mb cache HDD2: WD Caviar Blue 500gb
Tangentbord: Qpad MX 85
Mus: QPAD 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag har alltid sett "Premium" som en vanlig expansion, du betalar en gång och får tillgång till allt nytt material, precis som Battlefield 2: Special Forces

Jag betalade 220kr för mitt Premium, det är ta mig fan expansionspris dessutom, dom får gärna göra samma sak i BF4

Var köpte du premium för 220kr?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag har alltid sett "Premium" som en vanlig expansion, du betalar en gång och får tillgång till allt nytt material, precis som Battlefield 2: Special Forces

Jag betalade 220kr för mitt Premium, det är ta mig fan expansionspris dessutom, dom får gärna göra samma sak i BF4

Visst är det så!

Det enda jag kan anmärka på detta är att om det släpps 2013 är det för tidigt. Även om jag gillar BF3 och spelar ofta så är det för tätt in på med BF4. Hoppas de betar ner singel player-skräpet till ett minimum. Bortkastad utvecklingstid att limma på en kliché-kampanj bara för att.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Visst är det så!

Det enda jag kan anmärka på detta är att om det släpps 2013 är det för tidigt. Även om jag gillar BF3 och spelar ofta så är det för tätt in på med BF4. Hoppas de betar ner singel player-skräpet till ett minimum. Bortkastad utvecklingstid att limma på en kliché-kampanj bara för att.

PS4 är bestämt för December, dom kommer nog inte vilja släppa det om inte Xbox 720 är ute, dvs Betan i Höst, release VÅREN 2014 när Xbox har kommit ut också, launch title till Xbox och ~nästan till PS

~1 år kvar, det är alldeles för mycket enligt mig BF3 är så jävla tråkigt nu

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Känner mig aningen splittrad...
BF4 från Dice! Utgivare EA..

Känns lite som att få favoritmiddagen serverad under blindtarmsoperationen... -.-

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

PS4 är bestämt för December, dom kommer nog inte vilja släppa det om inte Xbox 720 är ute, dvs Betan i Höst, release VÅREN 2014 när Xbox har kommit ut också, launch title till Xbox och ~nästan till PS

~1 år kvar, det är alldeles för mycket enligt mig BF3 är så jävla tråkigt nu

Låter lagom för mig Men det är ju helt personligt hehe

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Har ju knappt hunnit spela BF3

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Ska det släppas i år? Där hade jag missat något. Hoppas det inte blir som cod och släpps för ofta. :/

Skrivet av TerraSwe:

Det är så jag känner, får verkligen hoppas att de inte förstör serien.

2002 Battlefield 1942 Nytt spel
2003 Battlefield 1942: The Road to Rome
2003 Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII
2004 Battlefield Vietnam Nytt spel
2005 Battlefield 2 Nytt spel
2005 Battlefield 2: Special Forces
2005 Battlefield 2: Modern Combat
2006 Battlefield 2: Euro Forces
2006 Battlefield 2: Armored Fury
2006 Battlefield 2142 Nytt spel
2007 Battlefield 2142: Northern Strike
2008 Battlefield: Bad Company Nytt spel
2009 Battlefield Heroes Typ?
2009 Battlefield 1943 Nytt spel
2010 Battlefield: Bad Company 2 Nytt spel
2010 Battlefield: Bad Company 2: Vietnam
2010 Battlefield Online Meh..
2011 Battlefield Play4Free Meh...
2011 Battlefield 3 Nytt spel
2011 Battlefield 3: Back to Karkand
2012 Battlefield 3: Close Quarters
2012 Battlefield 3: Armored Kill
2012 Battlefield 3: Aftermath
2013 Battlefield 3: End Game
2013 Battlefield 4 Nytt spel

Dold text

ca. 2 år mellan varje spel. Sluta gnäll.

Skrivet av Androoid:

Intressant. Ny grafik och fysikmotor?

Då hade det nog tagit mer än två år om de ska göra en helt ny motor, som de gjorde med BF3. (Det tog väl typ 3-4 år att göra FB2?)

Skrivet av zhrooms:

Jag har alltid sett "Premium" som en vanlig expansion, du betalar en gång och får tillgång till allt nytt material, precis som Battlefield 2: Special Forces

Jag betalade 220kr för mitt Premium, det är ta mig fan expansionspris dessutom, dom får gärna göra samma sak i BF4

Sant. De andra sakerna man får är knappt märkbara. Gå före i kön? Sure att man märker det när nästan alla andra har det också

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Det tog 6 år och ca 4 månader mellan BF 2 och BF 3.
Nu kommer 4:an ca 2 år efter 3:an.
Känns tyvärr som vi snart är nere på årlig cykel a la CoD.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BlueEyes:

Tröttsamt resonemang du för... och låter som en snålis.

Men det är inte första gången jag ser det korkade resonemanget.

Vill du inte betala så låt bli.

Låt oss som inser fördelarna och vill betala för en bra produkt för att få mer värde göra så.

Trött på alla snålisar som inte förstår att marknaden och sättet att sälja spel och tillhörande innehåll förändras.
Ni vill ha allt gratis.

Det fungerar inte så.

Dice behöver tjäna pengar som vilket annat företag som helst, dessa pengar behövs för att utveckla nya produkter och hålla allt rullande.

Har du inget bättre svar en "Men dom har ju massor med pengar.... bla bla bla"... så låt bli att svara.

DICE lanserade BF3 i slutet av oktober 2011. Premium edition kom i början av juni 2012 dvs att över 16 miljoner kopior hade sålts. Då lanserade DICE premium edition för att få ut ännu mer pengar av de 16 miljonerna som redan köpt spelet. Så för att alla dessa 16 miljoner spelare nu ska kunna spela på samma villkor så måste de köpa premium edition.... det räcker inte med att köpa till expansionerna...

Kalla mig snål om du vill... jag skulle kalla mig själv ekonomisk medveten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Det tog 6 år och ca 4 månader mellan BF 2 och BF 3.
Nu kommer 4:an ca 2 år efter 3:an.
Känns tyvärr som vi snart är nere på årlig cykel a la CoD.

Det var ett väldigt gnäll om korta utvecklingstider....

Behöver inte nödvändigtvis betyda att det är sämre.

Och sluta jämföra med COD. Bara amatörer gör det misstaget.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

DICE lanserade BF3 i slutet av oktober 2011. Premium edition kom i början av juni 2012 dvs att över 16 miljoner kopior hade sålts. Då lanserade DICE premium edition för att få ut ännu mer pengar av de 16 miljonerna som redan köpt spelet. Så för att alla dessa 16 miljoner spelare nu ska kunna spela på samma villkor så måste de köpa premium edition.... det räcker inte med att köpa till expansionerna...

Kalla mig snål om du vill... jag skulle kalla mig själv ekonomisk medveten.

Som sagt, vill du vara ekonomiskt medveten så var det men sluta gnäll för tusan. Det blir tröttsamt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BlueEyes:

Som sagt, vill du vara ekonomiskt medveten så var det men sluta gnäll för tusan. Det blir tröttsamt.

Gnäll? Jahopp...

Vill du inte försöka föra diskussionen framåt och svara på mina argument så kan DU lika gärna vara tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Gnäll? Jahopp... Det märks att medelåldern av SweClockers medlemmar bara blir lägre och lägre.

Vill du inte försöka föra diskussionen framåt och svara på mina argument så kan DU lika gärna vara tyst.

Du för inte diskussionen någonstans med gnället om att "Skiten" skall bort så du kan gärna behålla det för dig själv och låta oss som tycker om BF3 och gärna betalar för underhållning trots vårt ekonomiska medvetande.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Det tog 6 år och ca 4 månader mellan BF 2 och BF 3.
Nu kommer 4:an ca 2 år efter 3:an.
Känns tyvärr som vi snart är nere på årlig cykel a la CoD.

Jaha, och vad hände med de spelen som kom emellan? + att de utvecklade en HELT NY SPELMOTOR till BF3... vilket tar ett par år.

Du kan kolla listan i spoiler taggen i mitt förra inlägg

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Det tog 6 år och ca 4 månader mellan BF 2 och BF 3.
Nu kommer 4:an ca 2 år efter 3:an.
Känns tyvärr som vi snart är nere på årlig cykel a la CoD.

Eller så har Dice fått mer personal och större budget som öppar för snabbare utvecklingstider.

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem

De har sagt tidigare att de var lite besvikna med BF3 serien och de ville satsa helhjärtat på BF4.

Det är därför de pressar på BF4! Inte för att mjölka pengar era idioter.

BF3 Var grymt och BF4 kommer säkerligen va helt otroligt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BlueEyes:

Du för inte diskussionen någonstans med gnället om att "Skiten" skall bort så du kan gärna behålla det för dig själv och låta oss som tycker om BF3 och gärna betalar för underhållning trots vårt ekonomiska medvetande.

Sååå... När BF4 släpps... Då vill du:

1: köpa BF4 (no premium).
2: köpa 1st BF4-expansion.
3: köpa BF4 premium.

Gör du det. Jag ska inte hindra dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Sååå... Nä BF4 släpps... Då vill du:

1: köpa BF4 (no premium).
2: köpa 1st BF4-expansion.
3: köpa BF4 premium.

Gör du det. Jag ska inte hindra dig.

Bra. Då var det avklarat.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

De har sagt tidigare att de var lite besvikna med BF3 serien och de ville satsa helhjärtat på BF4.

Det är därför de pressar på BF4! Inte för att mjölka pengar era idioter.

BF3 Var grymt och BF4 kommer säkerligen va helt otroligt.

Exaktemundo

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Skrivet av Androoid:

Intressant. Ny grafik och fysikmotor?

Man kan ju alltid hoppas!

Permalänk
Medlem

Gott med ett nytt Bf spel.
Jag gillar verkligen BF3 då det finns något för alla spelstilar, med fordon, flyg och infanteri som jag föredrar.
Blir nog fint om Bf4 kommer i sen hösten då har sommaren passerat och mörkret lagt sig så man kan vara lite osocial på helgerna utan att få dåligt samvete.
Ser att folk föredrar äldre spel tex BC2 osv dog de när Bf3 kom? bara spela vidare med dessa de finns ju kvar att spela för de som föredrar det.
Det jag hoppas på är att Bf4 får lite bättre hitboxar och färre buggar och lite bättre banor i Rush lägen när det släpps så man slipper patcha upp skiten för att kunna spela det och ett bra fungerande anti cheat(Pb lämnar lite funderingar över).

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC