Klassiska arena fps 2013?

Permalänk
Medlem

Klassiska arena fps 2013?

Lirar en hel del quake live... Men skulle vilja veta om det finns något modernt med hyfsat gameplay?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Unreal Tournament 3?

Permalänk
Medlem

Intressant fråga ! Skriver för att följa svaren
UT3 är ju från 2007, sjukt vad gammal jag känner mig nu..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känns som en relativt död genre nu för tiden.

ShootMania Storm finns det något som heter som man har hört iaf lite om inom e-sport men det känns inte som att det tagit fart alls. Ifrån de videos jag sett känns det väldigt nerbantat från t.ex. Quake vilket är lite trisst.

Painkiller Hell & Damnation har jag haft roligt med i singleplayer det sista iaf, bra fart i det och man har väldigt mycket aircontrol dock så är multiplayer-delen stendöd.

Skulle gissa på att Quake Live ändå är det bästa ändå, men det finns säkert små communities kvar inom alla de klassiska gamla arena-FPSen. Quake 1/Quakeworld, Quake 2, Quake 4, Unreal Tournament..

Sen finns det några open source-alternativ som Xonotic och Warsow

Jag vet inte exakt hur det ligger till nu för tiden men inom e-sport känns det rätt så dött och jag är rätt så säker på att det inte finns något nytt som verkligen har fångat spelare.

Permalänk

Planetside 2?
Gameplay kändes jäkligt retro tyckte jag.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Nej, inga med större samling spelare i varje fall. Undantaget skulle vara Tribes Ascend.

Permalänk
Medlem

Shootmania kommer bli the "next big thing" bara att hoppa ombord. Sjukt jäkla bra! Är gammal quake lirare och det är så ovanligt att hitta något nyskapande. Prova!

Permalänk
Medlem

Närmast: Tribes Ascend.

Permalänk

Skulle också säga Tribes. Tycker det spelet var hyfsat kul faktiskt
Jävligt fast paced med någon klass som hette scout om jag inte minns fel.

Med vänliga hälsningar,

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem

Testa Smite, även om det inte är äkta FPS som quake osv.

Fortfarande allt är skillshot osv, 100% gratis så varför inte testa.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Intressant fråga ! Skriver för att följa svaren
UT3 är ju från 2007, sjukt vad gammal jag känner mig nu..

Quake live (läs Quake 3 fast sämre) är från 1999:)

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Geeks Gaming

Rise of the Triad

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Nexuiz eller Warsow kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem

är det ett fps av den snabba farten så är det Shootmania som gäller, är hur jävla kul som helst dock är man ju en gammal quakare.
dom plöjer ner bra mycket prispengar i det så jag tror att det kommer bli stort. va nyss en tunering i usa med 100000$ i potten.
elite modet är grymt roligt. och comunityn kommer göra det dom vill.

http://www.twitch.tv/iplshootmania

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Nice
det här ska garanterat testas! Tack!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

ShootMania Storm kan kanske vara nått... 20$

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Snubblade precis på detta... hade ingen aning om att det skulle komma en reboot på detta. Haha, någon som minns orginalet? Världens längsta demo?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2