Permalänk

Spotify på Raspberry pi?

Jag fick hem min Raspberry pi häromdagen och har installerat Xbmc med Openelec och det funkar utmärkt. Jag undrar dock om det på något sätt går att få in Spotify? Har googlat ett tag men hittar inget givande svar direkt. Vore guld att slippa ha min vanliga stationära inkopplad till förstärkaren.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Spotify ska finnas till linux, men när jag körde det behövde man ha premium för de inte fått igång reklambiten på linuxversionen. Finns säkert en .deb-installer att ladda ner på spotifys hemsida? Om du kör raspbian dvs.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Det går om du kan få upp en webbläsare (och om raspberryn orkar dra runt spotify på webben)

http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57551372-285/enable-spoti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Spotify ska finnas till linux, men när jag körde det behövde man ha premium för de inte fått igång reklambiten på linuxversionen. Finns säkert en .deb-installer att ladda ner på spotifys hemsida? Om du kör raspbian dvs.

RPin är ju dock ARM tyvärr, vilket gör att vanliga spotify till x86 inte funkar, även om den funkar väldigt bra på en vanlig PC.

Har också kollat runt efter spotify till RPi, i mitt fall raspbmc dock. Verkar inte finnas något standardprogram som bara är att hämta utan det verkar kräva en del pill.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Theck:

Ursäkta för att jag är okunnig men hur gör jag med filerna? kopiera över på sd kortet? Eller hur gör man?

Permalänk
Skrivet av Sunkstone:

Ursäkta för att jag är okunnig men hur gör jag med filerna? kopiera över på sd kortet? Eller hur gör man?

Funkar det som vanliga xbmc så öppnar du zip-filen inifrån xbmc och installerar pluginet. Funkar som en dröm för mig.

Visa signatur

Wruuum!

Permalänk
Skrivet av torghandlarn:

Funkar det som vanliga xbmc så öppnar du zip-filen inifrån xbmc och installerar pluginet. Funkar som en dröm för mig.

Tack!, Jag har nu lyckats installera spotify på den och logga in, jag kan även se mina spellistor osv. men största problemet kvarstår, Jag lyckas inte spela upp några låtar, det står att jag ska kolla loggfilen men jag vet inte riktigt vart jag hittar den osv, nån som vet vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

För att köra Spotify på en Pi med Wheezy eller annan debian distro kan du använda Respotify. http://blog.ajnicholls.com/spotify-on-the-raspberry-pi/ hjälper dig installera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunkstone:

Tack!, Jag har nu lyckats installera spotify på den och logga in, jag kan även se mina spellistor osv. men största problemet kvarstår, Jag lyckas inte spela upp några låtar, det står att jag ska kolla loggfilen men jag vet inte riktigt vart jag hittar den osv, nån som vet vad felet kan vara?

Hmm prova att spela upp i den inbyggda media spelaren istället för spotify klienten (tryck på ikonen som ser ut som en skärm med en blixt på typ :).

logfilen finns i .xbmc/temp/xbmc.log, kolla om du inte kommer åt den ifrån samba sharen.

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Får inte igång något spotify..

Tjena!

har pulat ett par dagar här med olika os till min pi, har bestämt mig för raspbian..
Har kikat på diverse guider för installation av spotify/respotify/despotify, men får fan inte till någon av dom :/

Har kikat Hexxehs guide osv..
Funderar dock på "Airplay", eller ja köra spotify på min iphone och spela upp musiken på pi:n om man säger så!

Någon vänlig själ som har tips på hur jag ska lösa detta?

Visa signatur

adfe

Permalänk
Medlem

Läs denna guiden: http://www.woutervanwijk.nl/pimusicbox/

Pi MusicBox
Operate Spotify from your couch with this ready to eat software for the Raspberry Pi.

A lot of people have problems getting the Pi to work as a remote Spotify-player. This bootable image makes it a lot easier. As a bonus, it includes AirTunes support.

Permalänk
Skrivet av beh:

Läs denna guiden: http://www.woutervanwijk.nl/pimusicbox/

Pi MusicBox
Operate Spotify from your couch with this ready to eat software for the Raspberry Pi.

A lot of people have problems getting the Pi to work as a remote Spotify-player. This bootable image makes it a lot easier. As a bonus, it includes AirTunes support.

Najs, ska testas när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem

Play.spotify.com ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Play.spotify.com ?

RaspberryPi har begränsat med resursser och inget stöd för flash, så nej.

Permalänk
Skrivet av beh:

Läs denna guiden: http://www.woutervanwijk.nl/pimusicbox/

Pi MusicBox
Operate Spotify from your couch with this ready to eat software for the Raspberry Pi.

A lot of people have problems getting the Pi to work as a remote Spotify-player. This bootable image makes it a lot easier. As a bonus, it includes AirTunes support.

Var ju inte riktigt vad jag tänkt mig, jag ville ju ha nåt integrerat i xbmc. men tack ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunkstone:

Var ju inte riktigt vad jag tänkt mig, jag ville ju ha nåt integrerat i xbmc. men tack ändå.

Jag har gjort en guide om hur man får spotify på sin raspberry om den kör raspbmc.
http://www.sweclockers.com/forum/141-enkortsdatorer/1201061-g...

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB