Brace yourselves - Beats By Marley is coming

Permalänk
Medlem

Brace yourselves - Beats By Marley is coming

http://www.thehouseofmarley.com/

Vet inte hur länge dessa har funnits, men nu finns det i alla fall Beats By Marley också. Jippie!
Vad tycker ni om det?
Är dom ännu värre än Beats By Dre? Eller är dom kanske bättre, vilket skulle kunna göra dom till ett par bra lurar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jaha, och? Varför ska vi bry oss. Folk får köpa det dom vill.

Jag förstår inte när folk klagar på Beats by dre hörlurarna.
Ja, dom kostar för mycket.
Ja, du kan köpa ett par för 1/3 av priset med samma ljudkvalitet.
Men du köper dom inte för kvalliten, du köper dom för det visuella. Varför måste folk hacka på människor som tycker det är värt att lägga pengar på design. Varför är det okej att betala 1000 kr för ett par byxor när man kan köpa ett par med samma kvalitet för 1/3 av priset men när det kommer till elektronik så är det fel.
Kan inte hela IT-generationen växa upp och sluta hacka på folk som vill lägga pengar på design? Jag har en klocka för 5000 kr som fungerar som vilken annan klocka som helst, ska ni hacka på mig för det? Självklart inte! Jag får lägga pengar på det jag vill!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Jaha, och? Varför ska vi bry oss. Folk får köpa det dom vill.

Jag förstår inte när folk klagar på Beats by dre hörlurarna.
Ja, dom kostar för mycket.
Ja, du kan köpa ett par för 1/3 av priset med samma ljudkvalitet.
Men du köper dom inte för kvalliten, du köper dom för det visuella. Varför måste folk hacka på människor som tycker det är värt att lägga pengar på design. Varför är det okej att betala 1000 kr för ett par byxor när man kan köpa ett par med samma kvalitet för 1/3 av priset men när det kommer till elektronik så är det fel.
Kan inte hela IT-generationen växa upp och sluta hacka på folk som vill lägga pengar på design? Jag har en klocka för 5000 kr som fungerar som vilken annan klocka som helst, ska ni hacka på mig för det? Självklart inte! Jag får lägga pengar på det jag vill!

Lugna dina hästar nu. vem har klagat? Du skriver första inlägget i den här tråden...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

hmm, jag tyckte många av deras "on-ear" headsets var ruskigt fula och såg fruktansvärt plastiga ut. Ni vet den där billiga plasten som springer sönder och blir hål.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

http://www.thehouseofmarley.com/

Vet inte hur länge dessa har funnits, men nu finns det i alla fall Beats By Marley också. Jippie!
Vad tycker ni om det?
Är dom ännu värre än Beats By Dre? Eller är dom kanske bättre, vilket skulle kunna göra dom till ett par bra lurar.

Over-earlurarna ser ut som ett par AKG eller liknande design iallafall. Om det e så att det e samma oem som AKG(om dom inte tillverkar sina lurar själva) så kan dom nog ha bra ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Jaha, och? Varför ska vi bry oss. Folk får köpa det dom vill.

Jag förstår inte när folk klagar på Beats by dre hörlurarna.
Ja, dom kostar för mycket.
Ja, du kan köpa ett par för 1/3 av priset med samma ljudkvalitet.
Men du köper dom inte för kvalliten, du köper dom för det visuella. Varför måste folk hacka på människor som tycker det är värt att lägga pengar på design. Varför är det okej att betala 1000 kr för ett par byxor när man kan köpa ett par med samma kvalitet för 1/3 av priset men när det kommer till elektronik så är det fel.
Kan inte hela IT-generationen växa upp och sluta hacka på folk som vill lägga pengar på design? Jag har en klocka för 5000 kr som fungerar som vilken annan klocka som helst, ska ni hacka på mig för det? Självklart inte! Jag får lägga pengar på det jag vill!

wow... du måste ha haft en riktigt urusel dag.. Jag håller med dig, klart man ska få köpa vad fasen man vill så länge det inte går ut över någon/något annan.

TS tycker antagligen också att man ska få köpa vad man vill.. just därför han lägger upp produkten här på SweC

EDIT: Måste säga att jag tycker inte in-ear lurarna var attraktiva alls.. Men Headseten såg helt okej ut vissa faktiskt väldigt bra ut Man får ju hoppas ljudkvaliten är bra också.

Permalänk
Medlem

Visst folk får köpa vad de vill. Dock verkar merparten av Beats köparna tro att de har världens bästa hörlur.

Permalänk
Medlem

Man får gärna spendera pengar på snygg design och bra kvalite. Själv tycker jag beats by dr dre är väldigt fula och känns dessutom plastiga (de paren jag känt på), så jag kan inte alls förstå dem som köper de lurarna.

On topic så tycker jag vissa av dessa ser helt okej ut, de tygklädda gillade jag dock inte. Hur ljudet är vågar jag dock inte spekulera om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Visst folk får köpa vad de vill. Dock verkar merparten av Beats köparna tro att de har världens bästa hörlur.

Exakt. Det är detta jag tänker också. Dom som köper Beats By Dre för 2000kr tror att dom ha köpt världens bästa hörlurar bara för att alla har dom och för att dom var svindyra. Det är det som man (jag) stör sig på så in i helvete

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

"Ljudet som tillfredställer ditt själ" really...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göran med guran:

"Ljudet som tillfredställer ditt själ" really...

haha! stod det ditt själ, eller skrev du fel?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Jag håller med lite med det första inlägget, det handlar mest om att representera sin personlighet, så tror jag de tänker som använder dem iaf.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

haha! stod det ditt själ, eller skrev du fel?

På den svenska (http://www.houseofmarley.se/) sidan står det så.

Permalänk
Medlem

HouseofMarley-lurarna har funnits ett rätt bra tag. Bara vart sällsynta.
Själv gillar jag dem skarpt. Hela design-konceptet de har med trä tilltalar mig väldigt mycket. Har dock inte kunnat testa för att se om ljudet är nått att ha och då det är för ljudet jag köper lurar är ju det avgörande.

Skrivet av Sacrum:

Jaha, och? Varför ska vi bry oss. Folk får köpa det dom vill.

Jag förstår inte när folk klagar på Beats by dre hörlurarna.
Ja, dom kostar för mycket.
Ja, du kan köpa ett par för 1/3 av priset med samma ljudkvalitet.
Men du köper dom inte för kvalliten, du köper dom för det visuella. Varför måste folk hacka på människor som tycker det är värt att lägga pengar på design. Varför är det okej att betala 1000 kr för ett par byxor när man kan köpa ett par med samma kvalitet för 1/3 av priset men när det kommer till elektronik så är det fel.
Kan inte hela IT-generationen växa upp och sluta hacka på folk som vill lägga pengar på design? Jag har en klocka för 5000 kr som fungerar som vilken annan klocka som helst, ska ni hacka på mig för det? Självklart inte! Jag får lägga pengar på det jag vill!

Inget fel på det, så länge man är medveten om att det är just designen man betalar för och inte tror att det är just kvalitén man betalar för. Med andra ord om man köper de där byxorna för 1000kr så skall man vara medveten om att prislappen inte gör dem bättre än de där för 1/3 av priset, bara dyrare. Kan man bara hålla koll på den skillnaden så är det inga problem alls.

Så när folk frågar efter tips/råd om bra lurar och någon säger "beats by dre" så är det klart att det blir liv. För det är inte bra lurar, det är snygga lurar. Design och funktion är dock olika saker och bör inte blandas ihop.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Inget fel på det, så länge man är medveten om att det är just designen man betalar för och inte tror att det är just kvalitén man betalar för. Med andra ord om man köper de där byxorna för 1000kr så skall man vara medveten om att prislappen inte gör dem bättre än de där för 1/3 av priset, bara dyrare. Kan man bara hålla koll på den skillnaden så är det inga problem alls.

Så när folk frågar efter tips/råd om bra lurar och någon säger "beats by dre" så är det klart att det blir liv. För det är inte bra lurar, det är snygga lurar. Design och funktion är dock olika saker och bör inte blandas ihop.

bra förklarat!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |