Samsungs mobilchef bekräftar "smart klocka"

Permalänk

Ironin med en ipad i bakgrunden

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Den här typen av produkt finns väl redan? Ser inte vad som är nytt, annat än att Samsung kommer in sent i matchen?

Personligen föredrar jag Pebble.

Ungefär som att det redan funnits pekplattor när Apple släppte sin iPad?

Grejen är att detta kan bli väldigt intressant, om det görs på rätt sätt.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olfertfriberg:

Ironin med en ipad i bakgrunden

Ironin (?) då tror jag mer på en tillfällighet. iPaden bara låg där, typ.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Samsung som gillar stora skärmar lär släppa klockorna med minst 4" skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nukey:

Det skulle bli irriterande ifall man blev tvungen att ladda armbandsklockan varje natt...
Iaf för sådana som jag som sover med klockan på sig.

Trådlös laddning är ju på g...

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Tror att deras OLED-skärmar är perfekt för ändamålet. Men en klocka är väldigt mycket ett smycke, så blir intressant att se hur de kommer göra en sådan. Går ju knappast att ha en traditionell design på en klocka med skärm.

De håller ju på med böjbara skärmar så möjligheterna finns.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Finns säkert flera bra användningsområden.

Se nya meddelanden, mail, missade samtal osv.
Enklare widgets, typ väder, facebook, RSS-feeds, aktiekurser

Lär ju spara en hel del ström också när man slipper tända skärmen på sin tele.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Kan vara en bra produkt men då får de nog lägga till lite mer funktioner i den.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olfertfriberg:

Ironin med en ipad i bakgrunden

Skrivet av skog1s:

Ironin (?) då tror jag mer på en tillfällighet. iPaden bara låg där, typ.

Ironin är väl ännu större med tanke på att bilden visar en iPod Nano-klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Finns säkert flera bra användningsområden.

Se nya meddelanden, mail, missade samtal osv.
Enklare widgets, typ väder, facebook, RSS-feeds, aktiekurser

Lär ju spara en hel del ström också när man slipper tända skärmen på sin tele.

Skrivet av Swedish Berserk:

Kan vara en bra produkt men då får de nog lägga till lite mer funktioner i den.

Helt klart kan det bli en bra produkt.
Men även om det kommer funktioner som vi alla önskar, så tror jag inte på det.
Som batteriet t e x, att se mail, missade samtal, enklare widgets, typ väder, facebook, RSS-feeds, aktiekurser etc vad ska driva det?

Även om det bara är en infogrej (för inte läser man mail på¨en 1" skärm) så får man ändå ta upp mobilen.

För mig så känns det lite Kalle Anka över det hela.

Men som sagt, det ska bli roligt att se hur detta utvecklar sig och fungerar.

Jag kan se det framför mig. "klockorna" blir bara större och större Det slutar väl med att alla kommer att springa runt med en 10" platta på handvristen

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var lite halvcoolt, bara den inte är för dyr.
Speciellt det där med att byta låtar på klockan istället för att behöva plocka upp mobilen ur fickan/jackan hela tiden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

De som pratar om funktionalitet i en sådan här klocka är helt fel ute. Det är ett smycke i första hand med lite "coola" funktioner, därför har jag svårt att se hur samsung ska lyckas med detta. Då de sätter funktionalitet framför allt annat. Däremot så hoppas jag på lite coola funktioner så som att alla dina enheter låses upp när du kommer i närheten med klockan. Dvs du kan ha ett 20 tecken långt lösenord som direkt kopplas bort när du kommer med klockan.

Visa signatur

Vilsen mac älskare som har hittat in till sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag tycker det var lite halvcoolt, bara den inte är för dyr.
Speciellt det där med att byta låtar på klockan istället för att behöva plocka upp mobilen ur fickan/jackan hela tiden.

Så du tar upp mobilen varje gång du ska byta en låt/pausa/stopa/gå framåt/bakåt/höja/sänka ?

Själv gör jag det direkt på knappen som sitter på hörlurarna.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

ointressant när den inte fungerar som en självständig telefon, utan att man måste ha med mobilen.
Ska man ha en "smart" klocka är det ju för att man inte kan/vill ha med sig mobilen..

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)

Permalänk
Medlem

Senaste året (minst) har jag levt utan armbandsur och saknar det inte heller. Klocka är för mig en visare av tid, inget smycke. Men numera har jag ofta mobilen med mig så jag kan kolla tiden på den istället. Det är sällan så bråttom att veta vad klockan är att man måste se tiden direkt på handleden. Jag brukar gissa rätt på 5 minuter när även om jag inte kollat klockan senaste timmen.

Permalänk
Medlem

Den mekaniska klockan är fortfarande min favorit, ingen laddning bara vrida upp någon gång i månaden
Dock lär denna bli betydligt billigare än en ordentlig mekanisk klocka..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Så du tar upp mobilen varje gång du ska byta en låt/pausa/stopa/gå framåt/bakåt/höja/sänka ?

Själv gör jag det direkt på knappen som sitter på hörlurarna.

SGS3:s headset har inte en chans mot Sennheiser CX300-II Precision :>
Knapparna på headsetet var dock riktigt smidiga.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Apple har ju ryktats för några månader sedan att dom håller på med en klocka utav något slag.

Permalänk
Medlem

Ja detta var ju nytt *Host*

https://www.lunatik.com/categories/10

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Den här typen av produkt finns väl redan? Ser inte vad som är nytt, annat än att Samsung kommer in sent i matchen?

Personligen föredrar jag Pebble.

Jag har letat efter något liknande, skulle vilja ha snitt-tid/km och puls på en så'n klocka när jag springer, synkad med Endomondo som jag kör i telefonen. Väldigt krångligt att låsa upp telefonen och kolla när man är ute och joggar. Vet du om de fungerar? Har du testat Pebble själv?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MaxWarp:

När Ipad kom var det ingen som fattade vad den skulle vara bra till, och idag bara måste alla ha en.

Jaså...? Den uppfattningen har inte jag haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Dags att börja lära er att det är Samsung man hatar inte Apple. Samsung kopierar allt apple gör.

Vad? Det finns ju gott om exempel på andra som gjort liknande grejer. Varför är det Apples som anses vara originalet innan de ens har något? Eller har vi äppelglasögon på oss idag?
Varför anses det vara att kopiera bara för att de vill vara med på den marknaden? Kopierade Apple Samsung när de presenterade iPhone eftersom Samsung redan var inne i telefonmarknaden? Blev Ford kopierade av Volvo när Volvo gav sig in i en marknad som Ford redan var inne i?

Man ska väl få ge sig in i nya produktkategorier utan att det ska anses att vara en kopia? Och kan inte de rättmätiga pionjärerna för en gångs skulle få creds istället för att man ska påstå att Apple var först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Jag tror inte att dessa klockor kommer att nå ut till någon vidare stor målgrupp. Möjligtvis pryl/teknikintresserade som "måste" ha det bara för att.

Känns som ett otroligt onödigt komplement som egentligen inte behövs.

Du menar hipsters?

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Dags att börja lära er att det är Samsung man hatar inte Apple. Samsung kopierar allt apple gör.

Kom in i matchen nu...Samsung har redan släppt två "smartklockor". Samsung SPH-WP10 som släpptes 1999 och Samsung S9110 som kom 2009...Men de kanske kopierade Apple sa du? Hmm...?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Dags att börja lära er att det är Samsung man hatar inte Apple. Samsung kopierar allt apple gör.

Det är så det är i branschen. Allt Apple har gjort går också att spåra var de hämtat idéerna och inspirationen. Det är löjligt att tro att Samsung skulle vara ensamma med att "kopiera". Smarta klockor, smartphones, och surfplattor fanns redan innan Apple gjorde sina produkter. Mentaliteten som Apple har förstör för användaren. När de tar patent på saker som t.ex klickbara telefonnr så skadar det bara utvecklingen. Men det är ju patentlagstiftningen som är det verkliga problemet.

Och att hata ett företag bara för att ett annat kom före med idén låter inte som en kritisk och sund inställning som konsument.

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Medlem

hehe. Kom att tänka på denna killen när jag läste denna nyheten.
http://www.youtube.com/watch?v=MvgN5gCuLac

Känns som att detta är en extremt onödigt pryl då en mobiltelefon kan göra precis allt som klockan kan(+ mycket mer). Men jag tror samtidigt det kommer sälja miljontals av klockorna. Onödiga prylar har det ju sålts massor av förr.
Och för tillverkarna är det ju toppen att sälja klockor som man måste byta ut varje 1-2 år.

Permalänk

Jaha, nu blir apple ledsen i ögat igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Perfekt klocka för att fuska på prov

Permalänk

Ett armbandsur är ett mästerverk, det fina men precis tickandet är det som gör det så speciellt.

Samt att Apple redan visat upp detta innan.

http://wendellswrite.files.wordpress.com/2012/09/watch-gears....

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltage:

Det är så det är i branschen. Allt Apple har gjort går också att spåra var de hämtat idéerna och inspirationen. Det är löjligt att tro att Samsung skulle vara ensamma med att "kopiera". Smarta klockor, smartphones, och surfplattor fanns redan innan Apple gjorde sina produkter. Mentaliteten som Apple har förstör för användaren. När de tar patent på saker som t.ex klickbara telefonnr så skadar det bara utvecklingen. Men det är ju patentlagstiftningen som är det verkliga problemet.

Och att hata ett företag bara för att ett annat kom före med idén låter inte som en kritisk och sund inställning som konsument.

mm, nånstans måste man ju få ideer ifrån. jävla helikopter tillverkare som kopierar leonardo da vinci rakt av!
nämen.. apple utvecklar och förfinar ju uråldriga och inte så värst fungerande grejer medans samsung tar det som apple "förfinat/ utvecklat" och sätter sitt egent namn på det.

sad but true...