Nvidia: "Windows RT är en besvikelse"

Permalänk

Haha ska dom säga som ligger bakom tegra plus deras inblandning i ps3an som gör att färgerna ser bleka ut. Nvidia the Way its ment to be failed.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Är det verkligen så?

De tester jag läst om t.ex. Acer W510 (10" Win8-platta som kör CloverTrail, d.v.s. Atom) är att den är 30-50% snabbare än Tegra3 men har mer eller mindre exakt samma batteritid.

T.ex. detta: The W510 lives up to the expectations of a tablet battery life with approximately 8 hours of general use on a single charge (without the dock) which is quite comparable to the Surface RT’s battery life.

...

Intel är redan förbi ARM vad det gäller strömförbrukning i formatet "smartphone" och "tablet", men för väldigt många verkar det så otänkbart att x86 någonsin skulle ens komma nära ARM så det bara antar att så fortfarande är fallet.

Jag tycker denna blir varmare än min Surface RT, det kan dock förklaras pga bygg-kvalitet istället för att den ena plattformen skulle vara mer energisnål än den andra. Den känns dock heller inte något snabbare än min RT, så då kan man ju vända på argumentet, varför välja en sämre "design" framför en bättre som ger likvärdig prestanda/batteritid?

Bakåtkompabilitet betyder ingenting för mig på en sådan här produkt, inte bara för att jag har en RemoteApp server men även för att det huvudsakliga användningsområdet är en surfplatta med allt var det innebär av appar/webbrowsing/mail/mediekonsumtion.

Men visst, skulle jag haft valet mellan två, utseende-, prestanda- och batteri-mässigt, helt lika produkter där den ena körde x86 och den andra ARM ska man inte se bort ifrån att jag valt den Intel-baserade.

Intel har en hel del intressanta produkter på gång, men som jag ser det finns det idag ingen anledning att välja Intel Atom över ARM, speciellt inte om man jämför en Z2760 mot nyare SoCs istället för Tegra 3 som sitter i Surface RT. En nyare Snapdragon springer cirklar runt Tegra samtidigt som den är energisnålare så...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, Microsoft får alltid till det. Se bara på Kin, Microsoft Bob eller Zune. Med lite jobb blev det succéer som alla älskade. ;/

Kin, Microsoft Bob eller Zune. Oj, du fick ihop 3 grejer.

1% av allt MS har utvecklat och skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, Microsoft får alltid till det. Se bara på Kin, Microsoft Bob eller Zune. Med lite jobb blev det succéer som alla älskade. ;/

Ja, jag hade tänkt köpa en Zune men precis då så sluta dom tillverka den

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kin, Microsoft Bob eller Zune. Oj, du fick ihop 3 grejer.

1% av allt MS har utvecklat och skapat.

Ja, det räcker för att motbevisa påståendet att de "alltid" får till det. Något annat var jag inte ute efter. Om du missade min cynism så menar jag alltså att Microsoft inte alls fick till det med dessa produkter, utan de refereras till ständigt som floppar. Anvärkningsvärt är också att Microsoft har öst in miljardbelopp i samtliga av dessa produkter, så det är grejer de verkligen har trott på, inga små testprojekt som de lanserat för att känna av marknaden.

Med det sagt så är det klart att Microsoft har lyckats med mycket annat. Men att de "alltid" får till det är att ta i alderles för mycket.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Finns ju andra alternativ... Trilllian är ett alternativ, ej testat men hört bra om.

Fast kräver inte Trillian att man kör Skype i bakgrunden? Vill gärna inte stödja Microsoft i detta, så känns en aningen motigt... Och dessutm går det väll inte alls på en smartphone? Jag kör Trillian där, men finns inget alternativ för Skype.

Skrivet av Arzei:

De borde ju göra om skiten till en Lync-klient för hemanvändare. Lync är ju typ det bästa inom IM någonsin.

Berätta gärna mer. Intresserad av alternativ!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Datavetare
Skrivet av emigrating12:

Jag tycker denna blir varmare än min Surface RT, det kan dock förklaras pga bygg-kvalitet istället för att den ena plattformen skulle vara mer energisnål än den andra. Den känns dock heller inte något snabbare än min RT, så då kan man ju vända på argumentet, varför välja en sämre "design" framför en bättre som ger likvärdig prestanda/batteritid?

Bakåtkompabilitet betyder ingenting för mig på en sådan här produkt, inte bara för att jag har en RemoteApp server men även för att det huvudsakliga användningsområdet är en surfplatta med allt var det innebär av appar/webbrowsing/mail/mediekonsumtion.

Men visst, skulle jag haft valet mellan två, utseende-, prestanda- och batteri-mässigt, helt lika produkter där den ena körde x86 och den andra ARM ska man inte se bort ifrån att jag valt den Intel-baserade.

Intel har en hel del intressanta produkter på gång, men som jag ser det finns det idag ingen anledning att välja Intel Atom över ARM, speciellt inte om man jämför en Z2760 mot nyare SoCs istället för Tegra 3 som sitter i Surface RT. En nyare Snapdragon springer cirklar runt Tegra samtidigt som den är energisnålare så...

Enda alternativet du har på Windows RT idag är Snapdragon S4 och det är inte heller snabbare än Z2760, men Snapdragon S4 är helt klart ett bättre SoC än Tegra3 på många sätt.

Detta är vad AnandTech sa i sitt test av W510
It doesn’t really matter where you turn, the CPU side of Clover Trail is clearly ahead of anything we’ve seen thus far in the Windows RT camp. Modern UI performance is great, clearly better than Surface

Men att du inte märker skillnad mellan Surface och W510 är inte helt förvånande, det är ofta svårt att direkt märka skillnaden på två enheter om skillnaden i faktisk prestanda inte är runt en faktor 2 eller mer.

Z2760 är i många fall även snabbare än A6X på CPU-intensiva saker och förutom Cortex A15 baserade SoCer (t.ex. Nexus 10) lär du inte hitta något ARM-baserat som spöar Apples "Swift" kärna som används i A6X, Krait400 (Snapdragon 800) kommer nog vara snabbare än A6X men Snapdragon 800 finns ju ännu inte i någon produkt.

Tittar här hur lite Snapdragon S4 Pro i Nexus 4 (quad core "Krait" @ 1.5GHz) har att sätta emot Medfield (single core Atom @ 2.0Ghz, Z2460). Clover Trail (dual core Atom @ 1.8GHz, Z2760) är i praktiken lika snabb i enkeltrådade saker (2.0GHz och 1.8GHz är båda max turbo-boost, grundfrekvensen är 1.3GHz, Intel har valt att märka dem med turbo-frekvensen då det är vad ARM-tillverkarna gör). Och även ARM börjar nu utveckla en hel del värme, titta bara på hur pass mycket prestanda i Nexus 4 ökar om den ligger i frysen (resultatet för "Google Nexus 4 - Freezer").

GPUn är klen i Z2760, men CloverTrail+ är i produktion med en GPU i nivå med iPad4. Men även CT+ kör den ursprungliga Atom-kärnan som aldrig var designad för att sitta i telefoner, senare i år kommer den första riktiga uppgraderingen på Atom och ryktena säger att den kommer dubbla IPC mot dagens Atom med behållen strömförbrukning vid en viss klockfrekvens. Jämför man Pentium (som på många sätt påminner om Atom, Atom är faktiskt något simplare men båda är dual-issue in-order) och Pentium Pro (som precis som nya Atom var en dual-issue out-of-order design) så är det inte alls orimligt att IPC kommer dubblas. I det nya Atom SoC så överger man äntligen PowerVR SGX GPUn och ersätter den med samma design som sitter i Ivy Bridge/Haswell (fast lägre klockad och med färre EUs).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

folk snackar så mycket om att windows RT är för låst... men sen går samma person och köper en Ipad istället.
skulle våga påstå att ipaden är minst lika låst som en windows RT platta.

om det sen finns 500k appar eller 200k appar (siffror tagna ur luften) spelar väl mindre roll om så länge de apparna man vill ha och framförallt använder finns tillgängliga. Det inte svårt att skicka en förfrågan till apptillverkaren om de vill se över möjligheten att göra det till ett annat system vare sig det heter Windows RT, Ubuntu, mozilla eller ABC789... tala om för tillverkaren att vi vill ha en app för det systemet vi gillar mest - ju fler förfrågningar de får desto mer intressant blir det att utveckla för systemet.

när man startar upp en Android-platta eller telefon så frågar den dig om du vill lägga in ett Google-konto och de flesta gör detta utan problem. När du startar en Ipad eller Iphone så frågar den om du vill skapa ett Apple-ID vilket många gör utan problem.
Men när du endast hör talas om att en Windows-platta eller Windows Phone frågar dig om ett konto så blir det ramaskri om att man inte vill "låsa" in sig i microsofts klor... - troligtvis är du redan i klorna på Apple men det är ju helt ok - eller?

hur vanligt är det att man hör "det går inte installera vanliga x86 baserade program vilket gör att betyget sänks rejält" på windows RT men får Ipaden kritik för att du inte kan installera OSX-program på den? - nej.. här jämför vi helt plötsligt inte Äpple å Äpple tydligen...

jag tycker att fler skulle prova plattformen istället för att kapa den vid knäskålarna innan de ens tittat på den.

sen håller jag inte med om att priserna ligger högt på RT-plattorna. ASUS har plattor som ligger i ungefär samma prisklass som en IPAD fast du får mer lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Windows 8 är en besvikelse över Windows 7. Skype är en besvikelse över Windows Live Messenger. Outlook är en besvikelse över Hotmail.

... Finns det någonting som Microsoft gör rätt numera?

Ogillar man EA som många gör är det bara att spela andra företags spel. Lite svårare att skippa Windows än att skippa Origin/EA spel. Och andra sidan, hur i hela friden väljer man mellan pest (Microsoft) och kolera (Apple)?

Men hur kul är det om man faktiskt är ett fan av ett eller kanske flera av deras spel?
Jag tycker BF3 som spel i sig inte är dåligt, snarare Origin och de buggande plugins till Battlelog
och även lite buggar i spelet som förstör allt. Sen finns det nog en ganska stor skara missnöjda
Sim City fans osv.

Sen kan man ju rösta på EA även om man inte spelar deras spel längre
för jag kan ju fortfarande tycka dom är sämsta företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TofZ:

folk snackar så mycket om att windows RT är för låst... men sen går samma person och köper en Ipad istället.
skulle våga påstå att ipaden är minst lika låst som en windows RT platta.

om det sen finns 500k appar eller 200k appar (siffror tagna ur luften) spelar väl mindre roll om så länge de apparna man vill ha och framförallt använder finns tillgängliga. Det inte svårt att skicka en förfrågan till apptillverkaren om de vill se över möjligheten att göra det till ett annat system vare sig det heter Windows RT, Ubuntu, mozilla eller ABC789... tala om för tillverkaren att vi vill ha en app för det systemet vi gillar mest - ju fler förfrågningar de får desto mer intressant blir det att utveckla för systemet.

när man startar upp en Android-platta eller telefon så frågar den dig om du vill lägga in ett Google-konto och de flesta gör detta utan problem. När du startar en Ipad eller Iphone så frågar den om du vill skapa ett Apple-ID vilket många gör utan problem.
Men när du endast hör talas om att en Windows-platta eller Windows Phone frågar dig om ett konto så blir det ramaskri om att man inte vill "låsa" in sig i microsofts klor... - troligtvis är du redan i klorna på Apple men det är ju helt ok - eller?

hur vanligt är det att man hör "det går inte installera vanliga x86 baserade program vilket gör att betyget sänks rejält" på windows RT men får Ipaden kritik för att du inte kan installera OSX-program på den? - nej.. här jämför vi helt plötsligt inte Äpple å Äpple tydligen...

jag tycker att fler skulle prova plattformen istället för att kapa den vid knäskålarna innan de ens tittat på den.

sen håller jag inte med om att priserna ligger högt på RT-plattorna. ASUS har plattor som ligger i ungefär samma prisklass som en IPAD fast du får mer lagring.

Det handlar i mångt och mycket om traditioner. Windows har varit ett öppet (relativt iaf) användarvänligt system där man fått göra vad man vill. Kritiken ligger ju just i att med Phone och RT blir de mer som apple, som folk INTE har köpt för att de inte kan med den stängda naturen, och de som inte tycker att det är ett problem har redan en iPhone eller iPad om de har råd.
Bara för att man tål inlåsning på ett system betyder inte det att man automatiskt gillar inlåsning på andra system.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Har själv en Android-platta och en iPad4, så har mest erfarenhet av dessa. Men har i alla fall använt "Surface" under några timmar, dock ännu aldrig använt någon Win8-platta.

Det jag undrar är bara: när vill man använda saker som Office, USB och HDMI på en platta? Kan aldrig säga att jag någonsin saknat dessa. Det är fullt möjligt att läsa MS Office filer i både iOS och Android, vilket är det enda jag kan se ett värde av då jag knappast tänker författa Office-dokument på en platta.

I de lägen som Office och kick-stand är fördelar är ju när man använder sin Surface som en laptop och som laptop är det är väldigt undermålig produkt jämfört med en "riktig" laptop. Och så fort du börjar använda den som laptop så blir ARM än rejäl nackdel då sådana användare definitivt kommer vilja köra "vanliga" Windows-program.

Men kan hålla med de som tycker iPad är "tråkig" och "begränsad". Nästa pekplatta lär bli endera en Android-platta eller en Win8-platta för min del (kravet i båda fallen är "retina"-skärm), det kommer från någon som är väldigt nöjd med sin MBP körandes OSX d.v.s ingen Apple-hater...

Det finns Officepaket som är lika kraftfulla och minst lika bra på att hantera dokument som Office på ARM med all funktionalitet kring macros borttagen, till Android, BB10, iOS. Så jag vet inte varför folk antar att Microsoft är bäst mot Microsoftprodukter, det har inte stämt på länge. De skapar istället nya klienter eller handikappade för det mesta. Funktionalitet försvinner eller tar länge tills det kommer. När du inte kunde ha videokonferens med Lync på Windows Phone 7.x så kunde du det på Android och iOS. Exchangestödet är utmärkt och tom bättre i TouchDown för Android (som integreras i MDM så du kan hantera enheten och stödjer alla säkerhetsfunktioner kring kryptering, remote wipe) än för WP och W8 (utan Outlook). Word, Exchange osv är numera öppna protokoll/format och du får vara kompatibel mot de flesta Microsoft-produkter (server) mot licens. Allt enligt domar som de följer och godtagit uppmaning från, så väl som standardiseringsprocesser där de varit tvungna att öppna upp sig. Det betyder att många hinner långt långt före Microsoft egna försök. Kan du inte köra fullversion av Office med VBA-stöd, med Outlook med riktiga Onenote, med Visio osv på x86 så har du helt enkelt inte motsvarande funktionalitet.

Skype, Lync, Skydrive, Office-365, Word-dokument, Excel-dokument, Powerpoint-dokument, Sharepoint, Exchange server rullar alla fint mot Android och iOS, i en mängd program med hjälp av en mindre mängd tredjepartsprogram som arbetat med Microsoft (licensierat tekniken). Eller med Microsofts egna program (Skype t ex). I många fall har de fungerat både före och bättre än hos WP. Betalversionerna av ordbehandlarna, kalkylprogrammen och presentationsprogrammen integrerar också direkt i programmen till olika tjänster t ex Skydrive, Dropbox, Evernote med flera. Vill du ha direkt tillgång till Sharepoint (t ex Office 365) fungerar t ex Shareplus plus documents to go för det syftet, även om de i versionen du som slutkund kan köpa inte stödjer direkt redigering och får synka/ladda upp filen i programmet om du ändrar den. Skydrive är lite lättare, och dessutom integrerat i QuickOffice Pro. Vill du köra full Office så får du köra det streamat från en terminalserver med Windows Server, eller en VDI med W7/XP. Cisco, VMWare med flera har bra stöd för andra plattformar än WP. (Eller köra som ensam användare mot en desktop, över RDP får du såklart också)

Du har med andra ord minst lika goda möjligheter att skriva dokument på t ex Android. Sen kan du hitta grejer som har USB-OTG, HDMI eller MHL/Adapter, MicroSD osv. Transformer med docka har fullstor USB i tangentbordsdockan t ex. Bättre program för att importera och hantera bilderna från kameran går också om det är det du är ute efter. Många DSLRs t ex Canons stödjer visst live view via appen DSLR Controller. Samsungs tablets stödjer också HDMI ut och USB OTG, med adaptrar från Samsung om du inte vill köra kines. Så du har ju HDMI, MicroSD eller MicroSD-adaptrar, stöd för USB-minnen, stöd för kameror iaf så vida du inte kör Nexus 7 för då behöver du root och stickmount för USB-lagring. Du kan strömma film över DLNA eller t ex Samsungs egna Allshare cast dongle som iaf är kompatibel med Note 10.1 4G. Finns några motsvarande prylar för andra också så. Kan inte se hur man får mindre funktionalitet även om man vill använda det som power user. Mediaspelare är definitivt bättre på Android också. Windows RT har ju inte ens BankID än för att använda banken och internettjänster som kräver det, just det ska komma till sommaren (mobilt BankID iaf). Skydrivestödet i Windows RT är väl fortfarande bristfälligt och Office som körs i Win32 använder sin egen metod för att hantera detta.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Petterk:

Det finns Officepaket som är lika kraftfulla och minst lika bra på att hantera dokument som Office på ARM med all funktionalitet kring macros borttagen, till Android, BB10, iOS. Så jag vet inte varför folk antar att Microsoft är bäst mot Microsoftprodukter, det har inte stämt på länge. De skapar istället nya klienter eller handikappade för det mesta. Funktionalitet försvinner eller tar länge tills det kommer. När du inte kunde ha videokonferens med Lync på Windows Phone 7.x så kunde du det på Android och iOS. Exchangestödet är utmärkt och tom bättre i TouchDown för Android (som integreras i MDM så du kan hantera enheten och stödjer alla säkerhetsfunktioner kring kryptering, remote wipe) än för WP och W8 (utan Outlook). Word, Exchange osv är numera öppna protokoll/format och du får vara kompatibel mot de flesta Microsoft-produkter (server) mot licens. Allt enligt domar som de följer och godtagit uppmaning från, så väl som standardiseringsprocesser där de varit tvungna att öppna upp sig. Det betyder att många hinner långt långt före Microsoft egna försök. Kan du inte köra fullversion av Office med VBA-stöd, med Outlook med riktiga Onenote, med Visio osv på x86 så har du helt enkelt inte motsvarande funktionalitet.

Skype, Lync, Skydrive, Office-365, Word-dokument, Excel-dokument, Powerpoint-dokument, Sharepoint, Exchange server rullar alla fint mot Android och iOS, i en mängd program med hjälp av en mindre mängd tredjepartsprogram som arbetat med Microsoft (licensierat tekniken). Eller med Microsofts egna program (Skype t ex). I många fall har de fungerat både före och bättre än hos WP. Betalversionerna av ordbehandlarna, kalkylprogrammen och presentationsprogrammen integrerar också direkt i programmen till olika tjänster t ex Skydrive, Dropbox, Evernote med flera. Vill du ha direkt tillgång till Sharepoint (t ex Office 365) fungerar t ex Shareplus plus documents to go för det syftet, även om de i versionen du som slutkund kan köpa inte stödjer direkt redigering och får synka/ladda upp filen i programmet om du ändrar den. Skydrive är lite lättare, och dessutom integrerat i QuickOffice Pro. Vill du köra full Office så får du köra det streamat från en terminalserver med Windows Server, eller en VDI med W7/XP. Cisco, VMWare med flera har bra stöd för andra plattformar än WP. (Eller köra som ensam användare mot en desktop, över RDP får du såklart också)

Du har med andra ord minst lika goda möjligheter att skriva dokument på t ex Android. Sen kan du hitta grejer som har USB-OTG, HDMI eller MHL/Adapter, MicroSD osv. Transformer med docka har fullstor USB i tangentbordsdockan t ex. Bättre program för att importera och hantera bilderna från kameran går också om det är det du är ute efter. Många DSLRs t ex Canons stödjer visst live view via appen DSLR Controller. Samsungs tablets stödjer också HDMI ut och USB OTG, med adaptrar från Samsung om du inte vill köra kines. Så du har ju HDMI, MicroSD eller MicroSD-adaptrar, stöd för USB-minnen, stöd för kameror iaf så vida du inte kör Nexus 7 för då behöver du root och stickmount för USB-lagring. Du kan strömma film över DLNA eller t ex Samsungs egna Allshare cast dongle som iaf är kompatibel med Note 10.1 4G. Finns några motsvarande prylar för andra också så. Kan inte se hur man får mindre funktionalitet även om man vill använda det som power user. Mediaspelare är definitivt bättre på Android också. Windows RT har ju inte ens BankID än för att använda banken och internettjänster som kräver det, just det ska komma till sommaren (mobilt BankID iaf). Skydrivestödet i Windows RT är väl fortfarande bristfälligt och Office som körs i Win32 använder sin egen metod för att hantera detta.

Dold text

Ah, tack för den informationen. Kan vara bra att veta om man någonsin behöver skriva ett dokument på en pekplatta, men hoppas och tror att den dagen aldrig kommer

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ah, tack för den informationen. Kan vara bra att veta om man någonsin behöver skriva ett dokument på en pekplatta, men hoppas och tror att den dagen aldrig kommer

Skulle behövt lite redigering av det inlägget

Vill iaf poängtera att du inte på något sett har en fullfjädrad plattform i Windows RT. Du har inte ens SDK till USB. Du har inte VBA/Macrostöd i Office som är ett handikappat Win32-program. Du har inte solklar integration mellan Win32/skrivbord och huvudgränssnittet. Du har inte Outlook och du har inte överlägset stöd för Exchange. Att det är gratis är en liten tröst. Ska du överföra något från USB (mass storage) får du göra det i Explorer av allt. VDI/PCoIP/Terminalserver för att remote nå ett skrivbord (Windows) är för övrigt något som är överlägset på Microsofts konkurrenter. Du har ännu inte det grundläggande där, du har ju inte ens fullt IMAP, CalDAV och CardDAV i mailklienten på Windows Phone t ex, pga att de tog bort exchangestödet så fungerar det inte rakt av i mail, calendar och contacts på 8/RT heller. WinRT (runtime, som 8:a delar) bör vara bra nog att leverera mycket av det dem saknar, men apputbudet är skrämmande och består ju nästan bara av ouppdaterade hobbyprogram eller program som rakt igenom är en anpassning av en webbsida. Det är betydligt mindre seriöst än program där man har en avsändare och miljontals användare.

Sen verkar inte folk förstå att de får en Windows 8 platta för samma pris med samma batteritid och att LibreOffice på denna i praktiken klarar tyngre dokument och mer av funktionerna (macros) än deras Office med de funktionera borttagna, eller så får de skaffa licens från arbetsgivaren om de vill ha fullfjädrad Office/Outlook. Journalister och liknande gör väl egentligen bäst att jobba i InCopy och liknande verktyg för den delen. Hur som helst förstår jag inte riktigt att utbudet skulle vara obefintligt av Intel Z2760 SoC tablets. De börjar på 4500:-. Det är ju egentligen ingen skillnad i priset på hårdvaran, komponenterna här. De verkar ju ha bättre batteritid än just Surface RT också så. Det är såklart folk som Jen-Hsun Huang är kritiska.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NinjaKitteh:

Jag har aldrig hört talas om att Microsoft ändrar något utifrån kritik de fått från användare (rätta mig gärna)

Självklart gör de det, mycket oftare än du tror. Att gå ut med det i offentligheten är ju en annan sak.

Permalänk
Medlem

Tror min pappa köpte en sån här när han och morsan var i USA. Han lämnade tillbaka båda

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Självklart gör de det, mycket oftare än du tror. Att gå ut med det i offentligheten är ju en annan sak.

Ja precis hur tror du ens windows kom till.

Dom har piraterna att tacka för mycket.

Därav deras halvslappa attityd genemot dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Men hur kul är det om man faktiskt är ett fan av ett eller kanske flera av deras spel?

Sant. Det som är problemet. Den stora massan av befolkingen är i genomsnitt väldigt okunniga och tröga. Hade fler folk angagerat sig och inte köpa tveksamma spel så hade EA inte kunna göra som dom gör nu.

Folk kan vara helt blinda. Dead Space 3 till exempel med sina mycket tveksamma microtransaktioner, och folk köper det helt blint bara för att det står Dead Space i titeln. Det samma gäller ack så många andra spel och inte bara EA titlar. Varför säljer annars CoD löjligt många kopior vart enda år?

Men nu börjar vi bli off-topic...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Entusiast

Nvidia borde ligga lite lågt när de pratar om besvikelser och saker som inte lever upp till förväntningarna på ARM-marknanden. Tegra har ju konsekvent legat långt under förväntningarna och de brukar bara vara konkurrenskraftiga om man jämför med en äldre generation SoC. Så Nvidia kanske inte ska vara alltför kaxiga.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Ogillar man EA som många gör är det bara att spela andra företags spel. Lite svårare att skippa Windows än att skippa Origin/EA spel. Och andra sidan, hur i hela friden väljer man mellan pest (Microsoft) och kolera (Apple)?

Ehhh, varför begränsa sig till ett val mellan pest och kolera? :S Varför inte välja frisk luft? (Linux) Spelmarknaden håller på att öppnas där nu. Känns bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av victor.zamanian:

Ehhh, varför begränsa sig till ett val mellan pest och kolera? :S Varför inte välja frisk luft? (Linux) Spelmarknaden håller på att öppnas där nu. Känns bra.

Jag pratade om vilket företag man skulle rösta för att vara "Årets sämsta företag" eller vad det nu heter.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Windows 8 överhuvudtaget är en besvikelse