Permalänk
Medlem

Fläktar monteras på 560

120mm rad monterad med nya fläktarna

560n Monterad och kontrollerar vibrationer.

inga vibrationer, 560rad montering check!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

va skönt att du kommer kunna maxa Age of empires 2 HD när det släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

tyckte min rigg var ganska överdriven med 560 (910mhz) sli, 3770 (4.3ghz).... gtx titan three-way-sli och 3970x.... ska du maxxa alla spel de kommande 3-4 åren eller?

Finns inga överdrivna riggar och nej jag har aldrig en rig i 3 år även om jag hoppas att detta chassi äntligen kommer få mig nöjd vad gäller låda så den hoppas jag hänger med länge.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Får jag fråga vad du jobbar med?, Dator ingenjör?, Programmerare?, Skulle vara fint att någon dag som en 30 åring kunna köpa dessa underbara komponenter:)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

den som spar den har

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

HERREJÄVLAR.

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Får jag fråga vad du jobbar med?, Dator ingenjör?, Programmerare?, Skulle vara fint att någon dag som en 30 åring kunna köpa dessa underbara komponenter:)

Driver en lokal Datorbutik med service och tjänster/service mot företag Nätverk, servar mm. Men du ska inte tro att jag tjänar särskilt bra utan jag prioriterar. Bor själv , dricker aldrig osv. Så de mesta går till datorn och en del kan jag ju då givietvis köpa billigare Har inga andra hobbys som kostar mer än gym och paintball men ja det kostar inte skjortan.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Du byter upp dig från quad 690 i SLI? Jävlar...

Det kallas visst "hobby"

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt bygge, maxar den *valfritt spel 109 år framöver*?

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostade allt detta?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Det blir fan inte mycket bättre än såhär :')

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Driver en lokal Datorbutik med service och tjänster/service mot företag Nätverk, servar mm. Men du ska inte tro att jag tjänar särskilt bra utan jag prioriterar. Bor själv , dricker aldrig osv. Så de mesta går till datorn och en del kan jag ju då givietvis köpa billigare Har inga andra hobbys som kostar mer än gym och paintball men ja det kostar inte skjortan.

Intressant, Får jag fråga vart?, Örebro, stockholm, luleå, Umeå?, Götlaborg?, Malmö?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Hur mycket kostade allt detta?

Cpu ~ 10k
gpus ~ 24k
ssds ~ 5k
agg ~ 2,5k
mobo ~ 3,5k
minne ~ 2k
låda ~ 5k

+kylning och diverse.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Intressant, Får jag fråga vart?, Örebro, stockholm, luleå, Umeå?, Götlaborg?, Malmö?

Vimmerby så tyvärr inte på större ort Jag har nyligen renoverat kan lägga upp lite bilder här i tråden om ni vill och kommer även börja sälja riggar motsvarande denna (dvs vatten, sleevat och vid behov moddade chassin osv.)

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Cpu ~ 10k
gpus ~ 24k
ssds ~ 5k
agg ~ 2,5k
mobo ~ 3,5k
minne ~ 2k
låda ~ 5k

+kylning och diverse.

Shhyyyyyt, hur länge sparade du?
Alltså detta är ett underverk

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Shhyyyyyt, hur länge sparade du?
Alltså detta är ett underverk

Sparade och sparade, Alla delarna köptes inte samtidigt så var väl inte "spar" tid direkt. Jag håller mig alltid top notch och cpu och gpu serie byter ytterst sällan samtidigt och därför blir det aldrig en hel rigg som byts.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Vimmerby så tyvärr inte på större ort Jag har nyligen renoverat kan lägga upp lite bilder här i tråden om ni vill och kommer även börja sälja riggar motsvarande denna (dvs vatten, sleevat och vid behov moddade chassin osv.)

Det får du jätte gärna göra, Har du en egen hemsida? om din butik eller något liknande?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Sjukt bygge! Riktigt Nice! Kommer garanterat följas

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Det får du jätte gärna göra, Har du en egen hemsida? om din butik eller något liknande?

Jo men den är nere för underhåll. Men den ligger normalt Här. Men just nu ser du bara loggan och ett login

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Haha, jag visste att du skulle göra något i titan stil

Permalänk
Medlem

Ett sidospår

Lovade lite bilder på min butik så tog lite idag, men ora er inte kommer mer trevliga bilder på vatten grejer som anländer idag och imron.

edit: Tog bort bilderna eftersom de kan anses som reklam.

Här kommer dock lite ontopic:

Tyckte den gröna var alldeless för mörk men ska kolla med uv men den behöver vara ljus för att inte se gräsgrön ut vs de svart och vita komponenterna. Vit vatten hade ju blivit grymt men vill ha de annorlunda mot förra bygget men vi får se kan bli någon typ av blå också.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Haha, jag visste att du skulle göra något i titan stil

"Du kan lita på mig"

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Är butiken i "Wimmeby" ? I så fall lär jag nog titta in någon dag när solen tittar fram!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Det roligaste är nog att du lagt sjukt med pengar på datorn och köpt några av sämre fläktarna i den klassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Det roligaste är nog att du lagt sjukt med pengar på datorn och köpt några av sämre fläktarna i den klassen

Vi får se har ingen egen erfarenhet av fläktarna men de tilltalar mig estetiskt och har ett bra rpm span på 500-1800rpm.

Sen får du gärna dela med dig en källa på att de är "dåliga".

Sen så om nån är sugen så får de gärna ta fram en pwm fläktkontroller som de känner passar bygget gärna en intern som är mjukvaru styrd.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Stilig butik och stiligt bygge, följer lätt denna tråd!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk

Hej, Igen gillar din butik något enorm jävligt stiligt om man får säga, En fråga till får du utav mig:D

För att göra ett egetföretag som dig t ex behöver man gå på någon speciell utbildning i gymnasiet??

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Jag byggde ett sånt här system en gång med
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sen vaknade jag.

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Vi får se har ingen egen erfarenhet av fläktarna men de tilltalar mig estetiskt och har ett bra rpm span på 500-1800rpm.

Sen får du gärna dela med dig en källa på att de är "dåliga".

Sen så om nån är sugen så får de gärna ta fram en pwm fläktkontroller som de känner passar bygget gärna en intern som är mjukvaru styrd.

Aquaero 5. Finns med eller utan display. Kör själv utan display och den är överjävligt värd sina pengar. Ser temperaturer på vatten, om pumpen går som den ska, flödesmätare, RPM på fläktar osv. Allt går att köra grafer på om man gillar sånt.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Aquaero 5. Finns med eller utan display. Kör själv utan display och den är överjävligt värd sina pengar. Ser temperaturer på vatten, om pumpen går som den ska, flödesmätare, RPM på fläktar osv. Allt går att köra grafer på om man gillar sånt.

Gäller det alla Aquaero 5 ? För om jag kollar på bilder ser jag inga 4pin menade för fläktar kollade på pro och lt modellen är det xt som gäller för pwm isåfall?

Edit: Nvm såg att de finns 4pin där. Beställt en 5LT nu och splitters =).

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9