Crysis 2 och borderlands 2 massiva fps drops!

Permalänk
Medlem

Crysis 2 och borderlands 2 massiva fps drops!

Hej dator entusiaster på sweclockers. jag har ett problem. När jag spelar crysis 2 och borderlands 2 droppar mina frames ibland ner ända till 30 fps. Jag förstår mig inte på vad som är problemet eftersom jag har vanligtvis 120 fps i crysis 2 och 70 -80 fps i borderlands 2. Jag använder mig av 2 st msi gtx 670 pe oc som jag kör i sli. Hjälp

Permalänk
Medlem

Har du medvetet ändrat någonting i din dator sen dess att du hade bra fps? Liknande problem kan uppstå när man råkar installera nya grafikdrivrutiner ovanpå de gamla utan att de gamla tagits bort korrekt. Sen kan du alltid prova att stänga av SLI och se ifall det gör någon skillnad alt. kontrollera att det fortfarande är på.

Kolla också ifall du har någon bakgrundsprocess som ligger och tuggar. Ibland har jag råkat ut för såna problem när någon avancerad hemsida varit öppen i firefox som tuggat löjligt mycket cpu.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

Borderlands2 kan få lite tuppjuck i Sli, om man har på maxat physix på generationerna innan 6xx (tex 580 x 2), varför vet jag inte då andra UT3 med physix tycks funka.
Crysis2 på Ultra, använder tesselation på ett mycket korkat sätt. Tex tesselleras även sådant som inte syns på skärmen.

Men med 2st 670, borde inget av dessa ge problem. Om du har win7, stäng av Aero. Även program som körs i bakgrunden kan böka med spelen, tex vissa OSD funktioner, eller skärminspelningsprogram.

Om det fortfarande segar ner sig till ospelbar fps, pröva att köra utan SLI.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Skrivet av wolbur:

Har du medvetet ändrat någonting i din dator sen dess att du hade bra fps? Liknande problem kan uppstå när man råkar installera nya grafikdrivrutiner ovanpå de gamla utan att de gamla tagits bort korrekt. Sen kan du alltid prova att stänga av SLI och se ifall det gör någon skillnad alt. kontrollera att det fortfarande är på.

Kolla också ifall du har någon bakgrundsprocess som ligger och tuggar. Ibland har jag råkat ut för såna problem när någon avancerad hemsida varit öppen i firefox som tuggat löjligt mycket cpu.

Hallå! Med nvidia drivrutiner behöver man inte längre först avinstallera de gamla drivisarna... Starta nvidia installeraren, välj avinstallera de gamla i själva installeraren..

Det var år sedan man var tvungen gå in i lägg till/ta bort program och först avinstallera drivisarna innan man startade den nya installeraren...

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Hallå! Med nvidia drivrutiner behöver man inte längre först avinstallera de gamla drivisarna... Starta nvidia installeraren, välj avinstallera de gamla i själva installeraren..

Det var år sedan man var tvungen gå in i lägg till/ta bort program och först avinstallera drivisarna innan man startade den nya installeraren...

Det stämmer! Men när man märker av problem som trådskaparen gör så kan det vara aktuellt att misstänka att något har gått fel. Man ska aldrig tro att saker fungerar!

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Skrivet av wolbur:

Det stämmer! Men när man märker av problem som trådskaparen gör så kan det vara aktuellt att misstänka att något har gått fel. Man ska aldrig tro att saker fungerar!

Jag måste tyvärr lita på de 4100st ingenjörer som arbetar på nvidia.
Kan saker bli fel? Även jag kan göra fel inbland.

Men bättre lita på de med riktig kompetens än mitt vardagliga omdöme/tycke..

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800