Intel väljer bland tre vd-kandidater

Permalänk
Melding Plague

Intel väljer bland tre vd-kandidater

Efterträdaren till Intels avgående vd Paul Otellini kan heta Brian Krzanich, David Perlmutter eller Sanjay Jha, men beslutet kan dra ut på tiden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas att kommande VDn blir ett lyft för Intel.

Permalänk
Medlem

Oavsett vem så hoppas jag på att det fortsätter framåt för Intel. Men hade varit en fördel om den nya VDn har ett namn man kan uttala utan att skada tungan. "Hello, Mr. Kr... krsh... krshinerishi..."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrNeikter:

Hoppas att kommande VDn blir ett lyft för Intel.

Håller med, det är ju så körigt för Intel just nu *HOST HOST*

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Serzarian:

Håller med, det är ju så körigt för Intel just nu *HOST HOST*

Borde man hoppas på att är en komplett idiot och att han kommer sänka ett toppföretag till botten?

Bara för att jag skriver att jag hoppas på att nästa VD blir ett lyft så betyder inte det att det går dåligt för Intel... kom igen...

Permalänk
Föredetting
Skrivet av MrNeikter:

Borde man hoppas på att är en komplett idiot och att han kommer sänka ett toppföretag till botten?

Hector Ruiz?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Meantek:

Hector Ruiz?

Honom kör vi på! Han vet ju uppenbarligen vad det är Intel behöver...
http://www.businessweek.com/articles/2013-03-20/amds-former-c...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Snusfri

Tror det blir Brian Krzanich då han har jobbat nära Otellini och vet hur företag skall skötas.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Barnslig off-topic:

Gillar efternamnen: Krasch, Pärlemorsa och Yeehaa!

Hmmm... jag röstar på Yeehaaa!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Honom kör vi på! Han vet ju uppenbarligen vad det är Intel behöver...
http://www.businessweek.com/articles/2013-03-20/amds-former-c...

Älskar första kommentaren på artikeln:

"Having worked at your company for your entire tenure, I can tell you that the one thing Intel should not do is take your advice. Your nickname was Hector the dissector for a reason. You ripped apart Motorola followed by AMD and left both in shambles. I was so happy the day you left and Dirk took over."

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmeldjur:

Älskar första kommentaren på artikeln:

"Having worked at your company for your entire tenure, I can tell you that the one thing Intel should not do is take your advice. Your nickname was Hector the dissector for a reason. You ripped apart Motorola followed by AMD and left both in shambles. I was so happy the day you left and Dirk took over."

Såg det. Fint betyg han får! Om Dirk lyckades särskilt mycket bättre vet jag väl dock inte, lyckades väl få kurs på företaget i alla fall kanske.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Håller tummarna att detta inte påverkar Intels goda rykte, så att dom inte faller i botten som AMD.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vem är det som väljer egentligen. Vem är Intel i detta fall?

Alltid varit nyfiken på detta rent allmänt. Inte tror jag alla anställda på Intel röstar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

"Bland Otellinis bedrifter märks en flerfaldig ökning av omsättningen och att han lyckades övertala A att lämna PowerPC till förmån för Intel x86." inte riktight hur jag mins det hela. Trodde det hade med att IBM inte ansåg A som en bra kund och därför inte förprioriterade deras delar över sina server system. Och då bytte A leverantör eftersom de inte levererade vad A behövde.
Men jag har ju fel ganska ofta.

On Topic:
Vet för lite om alla tre för att veta vem som skulle bli bäst. Men Intel har jag förtroende för. Hoppas det går fort bra så inte temp vd är kvar så länge. Han avgick av en anledning. Vet inte vilken. Men antar personliga själ så det är nog inte bra för hans eller hans familj hälsa att han ska sköta flera ansvarsuppgifter samtidigt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Vem är det som väljer egentligen. Vem är Intel i detta fall?

Alltid varit nyfiken på detta rent allmänt. Inte tror jag alla anställda på Intel röstar.

Intel har något som kallas "bolagsstyrelse (som alla aktiebolag har), de personer som sitter där väljer ut en, har de inte valt ut någon innanPaul avgår så är det styrelsen som verkar som VD tills någon är tillsatt.

Skrivet av hACmAn:

"Bland Otellinis bedrifter märks en flerfaldig ökning av omsättningen och att han lyckades övertala A att lämna PowerPC till förmån för Intel x86." inte riktight hur jag mins det hela. Trodde det hade med att IBM inte ansåg A som en bra kund och därför inte förprioriterade deras delar över sina server system. Och då bytte A leverantör eftersom de inte levererade vad A behövde.
Men jag har ju fel ganska ofta.

On Topic:
Vet för lite om alla tre för att veta vem som skulle bli bäst. Men Intel har jag förtroende för. Hoppas det går fort bra så inte temp vd är kvar så länge. Han avgick av en anledning. Vet inte vilken. Men antar personliga själ så det är nog inte bra för hans eller hans familj hälsa att han ska sköta flera ansvarsuppgifter samtidigt.

"Pension" kallas det, när man är 62 år så är det helt förståeligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!