Permalänk
Medlem

Arma 2 eller 3 ??

Hej !. Fyller snart år och hoppas på lite nya spel. Undrar då vilket av ARMA spelen man ska köpa ?. Arma 2 med dayZ (eller finns det på 3an också ?), eller ARMA nånting version. Vad tycker ni ?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Hej !. Fyller snart år och hoppas på lite nya spel. Undrar då vilket av ARMA spelen man ska köpa ?. Arma 2 med dayZ (eller finns det på 3an också ?), eller ARMA nånting version. Vad tycker ni ?

dayz finns inte på arma 3 den finns på arma 2 för tillfället tills standalone kommer ut då måste man köpa spelet för att spela det

Permalänk

Jag skulle köpt ARMA 3 för att spela Wasteland på, även om det är rätt ostabilt nu i Alphan, och sen vänta med DayZ tills Standalone släppts

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag skulle köpt ARMA 3 för att spela Wasteland på, även om det är rätt ostabilt nu i Alphan, och sen vänta med DayZ tills Standalone släppts

Är standalone en version av ARMA 3 :P. såg en tråd för ett tag sen där man kunde rösta på vilken man skulle köpa .

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Skrivet av Marreboy:

Är standalone en version av ARMA 3 :P. såg en tråd för ett tag sen där man kunde rösta på vilken man skulle köpa .

Nej, standalone är en standalone, och alltså inte en version av någon av dem. Dock använder det många texturer och modeller från ARMA 2, och en modifierad variant av motorn i 3an

I och med stand alone kan de själva leka med spelets motor, och lägger till många funktioner, ändrar UIs, pathfinding osv.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Jag skulle köpt ARMA 3 för att spela Wasteland på, även om det är rätt ostabilt nu i Alphan, och sen vänta med DayZ tills Standalone släppts

Wasteland? Wasteland är skittråkigt rent ut sagt! Har du ens spelat ARMA 2?

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Wasteland? Wasteland är skittråkigt rent ut sagt! Har du ens spelat ARMA 2?

Ehm, jo jag har spelat ARMA 2, vad har det med att jag gillar Wasteland att göra?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Har du testat ARMA innan? Jag köpte ARMA 2: Operation Arrowhead med stora förhoppningar.. Var ett helt annat spel än jag tänkt mig, blev besviken.. Minst sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av honestjack:

Har du testat ARMA innan? Jag köpte ARMA 2: Operation Arrowhead med stora förhoppningar.. Var ett helt annat spel än jag tänkt mig, blev besviken.. Minst sagt.

Synd, tycker personligen att det är 10 gånger roligare att spela en realistisk clan-match på Arma II OA än på t.ex BF3.
Dör du under en clanmatch så kan det vara kört, det ligger rätt så mkt på spel och det är jävligt mkt taktiskt skit som spelar stor roll.
Sätter du dig in i Warfare och ger det lite tid så lär du nog digga det, nåt jag misstänker att du inte gjort.

Vad var det du blev besviken på?
Grafiken? Känslan? Communityn? Datorkraven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av honestjack:

Har du testat ARMA innan? Jag köpte ARMA 2: Operation Arrowhead med stora förhoppningar.. Var ett helt annat spel än jag tänkt mig, blev besviken.. Minst sagt.

Får man fråga vad du förväntade dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Wasteland? Wasteland är skittråkigt rent ut sagt! Har du ens spelat ARMA 2?

Smaken är som baken.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Vad är Wasteland? har kommit in på några sådana servrar men aldrig fattat vad jag ska göra.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Vad är Wasteland? har kommit in på några sådana servrar men aldrig fattat vad jag ska göra.

Typ nåt liknande som DayZ.
Du ska hålla dig levande, dör du så förlorar du allt du bär på, pengar, vapen, kläder osv osv osv.
Respawnar med en pistol och 100$

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Synd, tycker personligen att det är 10 gånger roligare att spela en realistisk clan-match på Arma II OA än på t.ex BF3.
Dör du under en clanmatch så kan det vara kört, det ligger rätt så mkt på spel och det är jävligt mkt taktiskt skit som spelar stor roll.
Sätter du dig in i Warfare och ger det lite tid så lär du nog digga det, nåt jag misstänker att du inte gjort.

Vad var det du blev besviken på?
Grafiken? Känslan? Communityn? Datorkraven?

Gav upp innan jag hann pröva på någon clan-match så kan inte yttra mig om det. Spelade endast tillsammans med 2 kompisar, var en ganska härlig känsla med in-game radion och allt det där.

Finner inte känslan, kan inte sätta fingret vad det är som gör att jag blöder i ögonen varje gång jag spelar det.
Men jag kommer aldrig in i spelet, finns NOLL känsla när man är i stridens hetta. Ingen ragdoll, gillar inte känslan när man kör fordon, kastar granater (sättet dom stutsar och dylikt.).

Skulle kunna göra listan skulle kunna göras lång. Men av alla mina kompisar är jag faktiskt den enda som känner såhär, vet inte om jag blivit kräsen med åren kanske..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av honestjack:

Har du testat ARMA innan? Jag köpte ARMA 2: Operation Arrowhead med stora förhoppningar.. Var ett helt annat spel än jag tänkt mig, blev besviken.. Minst sagt.

Vad fan förväntade du dig? Call of duty gameplay?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

ARMA II är 90-tals grafik och känsla. ARMA III är framtiden.

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Vad fan förväntade du dig? Call of duty gameplay?

Nej..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av honestjack:

"Nej?" Vad förväntade du dig då? Du visste uppenbarligen inte vad ARMA var för typ av spel...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoliani:

ARMA II är 90-tals grafik och känsla. ARMA III är framtiden.

Snarare 00-talets grafik och känsla, Arma III är 10- talets grafik och känsla.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Snarare 00-talets grafik och känsla, Arma III är 10- talets grafik och känsla.

Hehe, a!

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

"Nej?" Vad förväntade du dig då? Du visste uppenbarligen inte vad ARMA var för typ av spel...

Jag saknade en känsla av det var komplett. Vilket jag fann väldigt tråkigt. Det är inget påhopp på mot dig, så du behöver inte vara otrevlig. :]

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga ARMA 3. Just nu så är kartan jätte tråkig då man bara slåss på 3-400 meter eller 2-5 meter p.g.a alla berg, hoppas på en bättring io med att kartan ökas i storlek. DayZ kommer som som en standalone med version 3.5 av ARMA motorn(virtual någonting kommer inte ihåg nu) och ARMA 3 är version 4, vad som skiljer mellan 3, 3,5 och 4 vet jag inte, men när jag spelar ARMA 2 så får jag känslan av att spelet inte är färdigt, jag tycker redan nu att ARMA 3 känns lika om inte bättre(förutom att det kraschar hela tiden).

Permalänk
Medlem
Skrivet av honestjack:

Jag saknade en känsla av det var komplett. Vilket jag fann väldigt tråkigt. Det är inget påhopp på mot dig, så du behöver inte vara otrevlig. :]

Är jag otrevlig?

Det är en alpha så det är långt ifrån klart om man säger så...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Är jag otrevlig?

Det är en alpha så det är långt ifrån klart om man säger så...

Sen när är ARMA 2 Operation Arrowhead en alpha? Det är en expansion som släpptes för snart 3 år sen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Vad är Wasteland? har kommit in på några sådana servrar men aldrig fattat vad jag ska göra.

Man väljer bland 3 faktioner, Blufor, OPfor eller Independent. Independent är då var man för sig, en independent är inte i lag med någon annan independent. Det kommer då och då uppdrag, som att sticka till ett ställe och laga en helikopter, och då tävlar de olika lagen om vem som kan ta sig dit först och utföra uppdraget, för att då få en helikopter som belöning.

Man kan också bygga baser, men hjälp av att man tar stora byggnader och flyttar på, man kan även packa in dem i fordon för att transportera dem. Det finns gunstores utplacerade över kartan, där man kan köpa ammo och vapen, och nu i ARMA 3 även attachments, pengar får man genom att skjuta andra spelare och plocka upp det från dem, eller utföra uppdrag, som också kan ge pengar.

När man dör förlorar man allt man har på sig, och börjar om med 100$ och en pistol.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Kollade på 3an och såg detta : Arma 3: Digital Deluxe Edition. Vad är skillnaden mellan detta och ''vanliga'' spelet

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Röstar på arma 3, passa på nu när det är billigt!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Marreboy:

Kollade på 3an och såg detta : Arma 3: Digital Deluxe Edition. Vad är skillnaden mellan detta och ''vanliga'' spelet

"and expand your collection with the soundtrack, maps, a tactical guide and Arma: Cold War Assault!"

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på vad för spel du är ute efter.. är ju enorm skillnad spelmessigt av dayz, wasteland och Arma 2: OA.
Är det dayz du vill spela så vänta på stand alonen eller köpa arma 2 combines operations..

Är det arma du vill spela så köpa arma 3, svårare än så är det ej!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sen när är ARMA 2 Operation Arrowhead en alpha? Det är en expansion som släpptes för snart 3 år sen.

Jag "tror" han syftade på ArmA III....

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro