Streama och styra media/film/playtv

Permalänk

Streama och styra media/film/playtv

Jag har en mediaspelare/NAS (Xtreamer Pro, utan wireless) som jag kan ordna antenn o fixa wireless. Sedan har jag en Surfplatta (Asus Transformer @ Jellybean) förutom den stationära datorn som är Teh Mothership typ..

Oftast när jag lånar, låt säga för enkelhetens skull lagligt nerladdningsbart material i typ torrentformat, så drar jag ner det på huvuddatorn, för över till NAS/Mediaspelaren och startar filmerna från mediaspelaren, vars gränssnitt jag tycker är lite beige - likaså fjärrkontrollen till.

När jag vill se något från Playkanaler, så tycker jag det är enklare att browsa på surfplattan och streama från den via HDMI-kabel till slutsteget. All HDMI går via slutsteget först och därefter till TVn/kommande projektor.

Helst av allt skulle jag vilja att Surfplattan var typ "fjärrkontrollen" med någon smutt APP där jag kan ha filmerna listade som ett register eller så, med lite IMDB-info och typ styra mediaspelaren från appen/surfplattan, även filmer som jag lägger fysiskt på NASen/Mediaspelaren.

Kan jag streama Playkanaler trådlöst från surfplattan till mediaspelaren på något vänster? Eftersom den kan förses med Wireless. Eller vad finns för lösning för att streama Playkanaler från surfplattan trådlöst?

Permalänk
Medlem

Det är möjligt att det kan fungera med Twonky Beam. Din enhet har inte stöd för Miracast eller Samsungs Anyshare Cast iaf. Annat kan fungera med root. Twonky fungerar inte med Flash. Möjligt att du kan få någon ROM med Miracast påslaget också. Jag är inte säker på att 4.2-uppdateringen fick Miracast eller inte det är bara att titta efter. Inte så mycket som kan ta emot Miracast dock.