Permalänk
Medlem

Högljud corsair h80!

När jag köpte min dator så bestämde jag mig att köpa en corsair h80 som processorkylare. Dock så är den väldigt högljud och jag har till och med satt dit 2 st schyte gentle typhoon 1850 rpm. Frågan är om det finns ett sätt att göra den mindre högljud än den är just nu, vill nämligen inte behöva köpa en ny proccesor kylare.

Permalänk
Medlem

Hur mycket spänning har du på fläktarna?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt hur mycket men hjälper det någonting om hur många volt som jag har på den inbyggda fläktkontrollern i r4 chassit. För i så fall har jag 7 volt.

Permalänk
Skrivet av hammerTH:

När jag köpte min dator så bestämde jag mig att köpa en corsair h80 som processorkylare. Dock så är den väldigt högljud och jag har till och med satt dit 2 st schyte gentle typhoon 1850 rpm. Frågan är om det finns ett sätt att göra den mindre högljud än den är just nu, vill nämligen inte behöva köpa en ny proccesor kylare.

Har du installerat link? Just när man startar datorn varvar fläktarna upp lite men sen så tycker jag inte dom låter speciellt mycket. Jag kör med original fläktarna och på c:a 1300rpm.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate