Permalänk
Medlem

Du har skrivit GTA IV problemet ju. Du sa att du inte rekommenderar denna sidan till andra och nu så hjälper vi dig...
Ok, har du provat att diskfragmentera?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Du har skrivit GTA IV problemet ju. Du sa att du inte rekommenderar denna sidan till andra och nu så hjälper vi dig...
Ok, har du provat att diskfragmentera?

Yes. Kanske 7 gånger, + att det försvinner när man formaterar.

Permalänk
Medlem

Åhnej! Inte en till tråd från Madz

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Yes. Kanske 7 gånger, + att det försvinner när man formaterar.

Du har inte funderat på att dina komponenter kan få för lite ström? Du har överklockad processor och grafikkort, men bara 550W nätagg. Och vad jag kan se så är rekommenderad nätaggsstyrka för 7870 GHZ-edition 500Watt, vilket betyder att du ligger väldigt nära gränsen, om du inte har tagit dig förbi den redan.

EDIT: Sen är FX-6100 inte en speciellt bra processor, så felet kan ju även ligga där.

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Medlem

kört memtest någonting ?
mina ramminnen orsakade lagg och instabilitet pga för lite volt heh.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aspir3:

Du har inte funderat på att dina komponenter kan få för lite ström? Du har överklockad processor och grafikkort, men bara 550W nätagg. Och vad jag kan se så är rekommenderad nätaggsstyrka för 7870 GHZ-edition 500Watt, vilket betyder att du ligger väldigt nära gränsen, om du inte har tagit dig förbi den redan.

EDIT: Sen är FX-6100 inte en speciellt bra processor, så felet kan ju även ligga där.

Processorn kan väl ej avgöra lagg i början av spel/lagg i Windows överlag... Det måste va hårddisken, btw i5 2300 D väl bättre än min? Klockad till 4,5ghz.
Hjälper ej o underklocka, provat det med, samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Processorn kan väl ej avgöra lagg i början av spel/lagg i Windows överlag... Det måste va hårddisken, btw i5 2300 D väl bättre än min? Klockad till 4,5ghz.
Hjälper ej o underklocka, provat det med, samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart att processorn kan orsaka lagg? Ja, i5 2300 är ganska garanterat bättre än FX-6100.

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk

Skulle tippa på prollen, att hdd'n skulle orsaka lagg låter väldigt konstig om den inte är gammal som gatan eller något fel på. Kollat CPU belastningen när du spelar? och i windows? Kan ju även vara något program i bakgrunden som tar CPU tid

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aspir3:

Klart att processorn kan orsaka lagg? Ja, i5 2300 är ganska garanterat bättre än FX-6100.

SÅ DU SÄGER ATT PROCESSORN AVGÖR HUR FORT PROGRAM ÖPPNAS OCH WINDOWS ÖVERLAG. Snälla Tyst när du ej vet nått, DET ÄR HÅRDDISKEN -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubblefrog:

Skulle tippa på prollen, att hdd'n skulle orsaka lagg låter väldigt konstig om den inte är gammal som gatan eller något fel på. Kollat CPU belastningen när du spelar? och i windows? Kan ju även vara något program i bakgrunden som tar CPU tid

CPU "tid"???? Du menar CPU kraft.
Nej alla temperaturer är normala.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Madz:

SÅ DU SÄGER ATT PROCESSORN AVGÖR HUR FORT PROGRAM ÖPPNAS OCH WINDOWS ÖVERLAG. Snälla Tyst när du ej vet nått, DET ÄR HÅRDDISKEN -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Klart som korvspad att processorn har något med hur fort program öppnas osv. Testa och jämför en gammal celeron med en ny i7-3770k eller liknande. Tror alla program öppnas betydligt snabbare på en i7;a än en celeron^^

Sen "DET ÄR HÅRDDISKEN"... vafan skapar du tråden för då? Köp en ny hårddisk om du själv säger att det är den som är felet...

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Klart som korvspad att processorn har något med hur fort program öppnas osv. Testa och jämför en gammal celeron med en ny i7-3770k eller liknande. Tror alla program öppnas betydligt snabbare på en i7;a än en celeron^^

Sen "DET ÄR HÅRDDISKEN"... vafan skapar du tråden för då? Köp en ny hårddisk om du själv säger att det är den som är felet...

Vill vara säker..
+ min FX 6100 öppnar väl ändå program snabbare än i5 2300?
Hårddisk har skillnad här, men min verkar vara sönder så a.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Madz:

Vill vara säker..
+ min FX 6100 öppnar väl ändå program snabbare än i5 2300?
Hårddisk har skillnad här, men min verkar vara sönder så a.

Skickades från m.sweclockers.com

Men säg inte emot folk som kommer med åsikter och ideer då... Och jag kan inte svara på det då jag inte har mega koll på dessa cpu:er, men en i5 är nog starkare per kärna antar jag. Så den kan säkert starta enskilda program snabbare osv.

Sen som folk har sagt så kan det vara fel på nätagg, moderkort osv.. Men börja med att testa byt ut hårddisken om du själv säger att det är felet.

*Edit* Eligt http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-2300-vs-AMD-FX-6100 så är ju i5-2300 bättre än FX-6100 så det verkar stämma. Men det ska inte märkas extremt.. Så något annat fel borde det vara också

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Tja! Min dator som jag har i sign laggar sönder i början av spel, även när jag spelar vanligt, kan det vara hårddisken?
Är just nu hos min morbror och de känns som att hans dator tar min dator i hästlängder, spelar på samma inställningar som jag gör på min,och det LAGGAR INGENTING, INTE ENS I BÖRJAN.
Det måste vara min hårddisk, hans dator kan fan inte va bättre än min!!
Och så är Windows 7 MYCKETTTTTTTTTTTTTTT SMOOTHARE på hans dator, alltså, allt går så smooth när man öppnar saker.

Hans specs är
i5 2300 2,80ghz
8gb ram
6570 2gb

Orkar inte läsa trådfan när du fjantar men en sak jag ser i detta inlägg är att om du nu laggar endast vid start av spel så kan nog processorn vara boven i dramat. Din processor är verkligen svag då 6100 och neråt i den generationen var den största floppen AMD upplevt. Dessa var sämre än äldre Phenom II x4

Så där tror jag du har ditt problem. Byt till en 6300 t.ex. och lägg till en SSD för operativet.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

SÅ DU SÄGER ATT PROCESSORN AVGÖR HUR FORT PROGRAM ÖPPNAS OCH WINDOWS ÖVERLAG. Snälla Tyst när du ej vet nått, DET ÄR HÅRDDISKEN -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är väl klart som fan att en processor avgör hur fort program öppnas och hur fort windows går? tror du att en processor från 90-talet kan köra photoshop lika bra som en 2500K tex.?

Byt hårddisk då om du är så säker på det att du till och med skriver hela inlägget i caps... kaxiga unge.

EDIT: Förresten, tycker du inte att du har haft lite väl många trådar om att din dator laggar?

Kanske dags att skapa en seriös tråd där du ger oss lite mer info allmänt om din upplevelse, och inte bara spamma småtrådar hela tiden.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Du har skrivit GTA IV problemet ju. Du sa att du inte rekommenderar denna sidan till andra och nu så hjälper vi dig...
Ok, har du provat att diskfragmentera?

Har Madz skrivit detta?

Skrivet av Madz:

SÅ DU SÄGER ATT PROCESSORN AVGÖR HUR FORT PROGRAM ÖPPNAS OCH WINDOWS ÖVERLAG. Snälla Tyst när du ej vet nått, DET ÄR HÅRDDISKEN -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka bokstavskombinationer lider du av? Klart som korvspa det beror på CPU:n

Och om du redan bestämt dig för att det beror på diskfan så varför i helvete startar du en tråd här och slösar vår tid? Vi ville hjälpa och du försöker förnedra oss som är här och kikar?

Skrivet av Madz:

Varför ska han anklaga mig för det?
Ni vet att jag är ung, så snälla -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Det är fan ingen ursäkt, snorvapl. När jag var ung kunde jag vara kaxig jag också men nog fan var man så snäll och ödmjuk när man behövde hjälp. Pröva det så kanske du slipper en massa offtopic och får hjälp istället. Fast du har redan fått svar, det är upp till dig om du vill ta det till dig.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

SÅ DU SÄGER ATT PROCESSORN AVGÖR HUR FORT PROGRAM ÖPPNAS OCH WINDOWS ÖVERLAG. Snälla Tyst när du ej vet nått, DET ÄR HÅRDDISKEN -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Vad i he*vete är det enda jag har att säga. Du hör inte hemma här pojk! Hoppas du blir avstängd.

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aspir3:

Vad i he*vete är det enda jag har att säga. Du hör inte hemma här pojk! Hoppas du blir avstängd.

Amen, brother!

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Kan inte MOD ta sig lite tid och slänga ut pojkspolingen? Detta är ingen jävla lekstuga...

Till TS: Hoppas din jäkla trädator gör ditt liv riktigt surt... Vad har du för diagnos egentligen? Som svar på din fråga: Jag tror inte det är din dator som är problemet, det är nog lite mer komplicerat än så...

Permalänk
Medlem

Alltså skapa en massa trådar som tar upp våran tid när du inte ens är villig att lära dig något!!

Vi har tusen gånger mer kompetens än dig och du är ändå så jävla säker på din sak, gör som du själv säger då och sluta ödsla vår tid!!

Vi har mycket bättre saker för oss än att försöka hjälpa dig när du inte ens vill ha våran hjälp!!

Hoppas en modd stänger av dig så SweC blir en bättre plats för oss alla!!

(OnT: En överklockad dålig prolle är inte alltid bättre, sedan säger du att din morbrors hdd är mkt sämre än din, men dem är identiska förutom storleken. Om du har formaterat din hdd och inte hittar några fel på den så är det inte den som är felet. Väldigt sällan hdd är ett dolt problem, om den är sönder så märker du det direkt. Uppgradera din prolle så ska du se att saker flyter på bättre, sedan ett lite värre nätagg kan vara en bra uppgradering också om du gillar att överklocka. mvh )

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

SÅ DU SÄGER ATT PROCESSORN AVGÖR HUR FORT PROGRAM ÖPPNAS OCH WINDOWS ÖVERLAG. Snälla Tyst när du ej vet nått, DET ÄR HÅRDDISKEN -.-

Skickades från m.sweclockers.com

men sluta ta upp allas tid här då om du är så jävla säker på att det är hårddisken, gå o byt den istället och ha så kul

lite sådär skitdrygt att kaxa upp sig sådär och påstå att han inte vet något när det är du själv inte verkar ha någon kunskap överhuvudtaget i ämnet

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Underhållande läsning

TS: era HDD's är lika snabba

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Och där kommer CAPS RAGE!!!
Så klart det är PROCESSORN, kolla skillnaden mellan din lilla ruttna dator som är så kallad "gaming dator" och alla andras.
Du har processorn och har det trögt. Så... BYT!!!

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Har Madz skrivit detta?

Vilka bokstavskombinationer lider du av? Klart som korvspa det beror på CPU:n

Och om du redan bestämt dig för att det beror på diskfan så varför i helvete startar du en tråd här och slösar vår tid? Vi ville hjälpa och du försöker förnedra oss som är här och kikar?

Fuck you...

Ja, han skrev denna tråd... :3

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Ja, han skrev denna tråd... :3

Det jag menar är om han skrev att han aldrig skulle rekommendera denna sida för vi kunde ingenting här? Jag hittar det inte efter en snabb titt i tråden

Sen har jag uppdaterat mitt inlägg lite, tog bort lite väl grovt språk men la till lite annat ang. att skitungen är ung.

#13361253

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det jag menar är om han skrev att han aldrig skulle rekommendera denna sida för vi kunde ingenting här? Jag hittar det inte efter en snabb titt i tråden

Sen har jag uppdaterat mitt inlägg lite, tog bort lite väl grovt språk men la till lite annat ang. att skitungen är ung.

#13361253

Ja, det var han som sa det...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

En sista fråga bara, kan hårddisk avgöra lagg i början av spel för den läser av? Jag och min morbror har nästan samma hårddisk (jag har till och med bättre), men han får aldrig lagg i början av spel, aldrig fps drops, men det får jag, min hårddisk verkar vara sönder. Kan hårddisken avgöra fps drops?

Permalänk
Skrivet av Madz:

En sista fråga bara, kan hårddisk avgöra lagg i början av spel för den läser av? Jag och min morbror har nästan samma hårddisk (jag har till och med bättre), men han får aldrig lagg i början av spel, aldrig fps drops, men det får jag, min hårddisk verkar vara sönder. Kan hårddisken avgöra fps drops?

Kan kan den, men mer troligt att det är något annat, tex processorn?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Inaktiv

Trolligt värre.. kul läsning dock..

Byt CPU.

Permalänk
Medlem

Låt oss anta att det skulle vara hårddisken.
Har du ställt in bios i rätt läge för att hantera den. Jag antar att det är en sata-hårddisk och du har datorn inställd för att simulera en ide-hårddisk. Där får du en markant skillnad i hastighet om jag förstår det rätt. Så in i bios och titta vad den är inställd på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(